printlogo


کد خبر: 266902تاریخ: 1401/11/30 00:00
دربی یزد و رقابت حساس پاس و هورسان در روز اول پلی‌آف لیگ والیبال
آغاز مرحله اصلی!



محسن آجرلو
روزنامه نگار

 لیگ برتر والیبال بالاخره به مرحله اصلی رسید. تیم‌های حاضر در لیگ والیبال در حالی 26 هفته در دور رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند که تقریباً همگی معتقدند رقابت اصلی در پلی‌آف آغاز می‌شود و تازه آنجاست که حساسیت واقعی را تجربه می‌کنند.
مرحله‌ای که هر دوئل رودرروی تیم‌ها منجر به حذف یکی و صعود دیگری به مرحله بعد خواهد بود.
لیگ 14 تیمه والیبال پس از گذشت 26 هفته، حالا به مرحله پلی‌آف رسیده و 8 تیم برتر آن قرار است از امروز در مرحله حذفی به مصاف هم بروند.
در این مرحله قرار است تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به مصاف هم بروند تا در پایان، چهار تیمی که موفق شوند حریف خود را در دو بازی از پیش رو بردارند، راهی نیمه‌نهایی شوند.
به این ترتیب در لیگی که پس از 26 هفته، تنها شش تیم از ادامه آن محروم شدند، حالا پس از 8 الی 12 مسابقه، چهار تیم دیگر از آن کنار خواهند رفت تا چهار تیم برتر برای کسب سکو با یکدیگر رقابت کنند.
 
هفته تمام والیبالی
مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال از امروز آغاز می‌شود. طبق برنامه دو بازی امروز و دو بازی فردا، به رقابت اول تیم‌ها اختصاص پیدا کرده و سه‌شنبه و چهارشنبه هم بازی دوم این تیم‌ها برگزار می‌شود. در نهایت اگر این دو بازی منجر به تعیین برنده نشده و تیم‌ها در تعداد بردها برابر شوند، بازی سوم تعیین‌کننده تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی خواهد بود.
به این ترتیب ورزش ایران یک هفته تمام والیبالی را در پیش رو خواهد داشت و هر روز، دو مسابقه جذاب و دیدنی از لیگ برتر برگزار خواهد شد.
 
دربی یزد
در دو رقابت امروز که ساعت 15 و 18 در سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود، شهداب و ایفاسرام و همین‌طور پاس و هورسان به مصاف هم می‌روند.
جدال جذاب و حساس شهداب یزد و ایفاسرام اردکان، رقابت دو تیم استان یزد را در خود خواهد داشت.
دو تیمی که با شرایط متفاوتی به این مرحله رسیده‌اند اما حالا به هم رسیده‌اند و کسب دو پیروزی، می‌تواند هر کدام از آنها را راهی مرحله بعدی کند.
 طلوع‌کیان؛ فصل مشترک شهداب و ایفاسرام
ماجرای جالب دیگر این بازی، حضور علیرضا طلوع‌کیان روی نیمکت ایفاسرام است. مربی جوانی که فصل گذشته در نیم فصل دوم هدایت شهداب را بر عهده گرفت و تیم هفتم و هشتم جدول را در نهایت به‌عنوان قهرمانی لیگ رساند. او در لیگ امسال هم در شرایطی مشابه مربی ایفاسرام شد و موفق شد این تیم را هم به پلی‌آف برساند. حالا هم رودرروی تیم سابقش قرار خواهد گرفت. آن هم در یک دوئل تمام عیار که کوچکترین لغزش می‌تواند تمام رشته‌های 26 هفته مرحله مقدماتی را پنبه کند.
 
نزدیک‌ترین رقابت
دیگر رقابت امروز به تقابل دو تیمی اختصاص دارد که هر دو جزو تیم‌های جذاب و غیرقابل پیش‌بینی لیگ امسال به حساب می‌آیند؛ هورسان و پاس گرگان به‌عنوان تیم‌های چهارم و پنجم جدول که به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین رقابت این مرحله را داشته باشند و پیش‌بینی برنده غیرممکن به نظر برسد.
بازی‌های اول مرحله پلی‌آف فردا هم با برگزاری دو بازی دیگر ادامه پیدا می‌کند که در آن هراز با فولاد سیرجان و پیکان با نیان الکترونیک رقابت می‌کنند.
برنامه بازی‌های اول پلی‌آف:
امروز
شهداب یزد - ایفاسرام اردکان
 ساعت 15:00
هورسان رامسر - پاس گرگان
 ساعت 18:00
فردا
لبنیات هراز - فولاد سیرجان
ساعت 15:00
پیکان تهران - نیان الکترونیک
 ساعت 18:00


Page Generated in 0.0042 sec