printlogo


کد خبر: 266896تاریخ: 1401/11/30 00:00
کیش و مات حفاری با جادوی وزنه‌برداران ذوب آهن
نقره داغ میزبان

رضا عباسپور
روزنامه نگار
همه چیز در شهر اهواز و فینال لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور در فصل 1401 برای باشگاه ملی حفاری میزبان هفته پایانی این رقابت‌ها فراهم بود تا فراز رامهرمزی و وزنه‌بردارانش، با استفاده از امتیاز میزبانی و جمع‌آوری امتیازات هفته سوم(فینال) گوی و میدان را از رقبا ربوده و جام قهرمانی را کنار کارون بالای سر ببرند.
اما درخشش تحسین برانگیز وزنه‌برداران باانگیزه باشگاه ذوب آهن اصفهان با تاکتیک و برنامه‌ریزی ویژه‌ای که علی جباری سرمربی خوش‌فکر و نام‌آشنای آنها برای فینال طراحی کرده بود، مچ میزبان را در خانه خواباند و با گرفتن جام قهرمانی حسن ختامی زیبا و به یاد ماندنی را در اهواز برای اصفهانی‌ها رقم زد.
سکانس پایانی که البته برای حفاری میزبان فینال لیگ وزنه‌برداری با ازدست دادن عنوان قهرمانی و سکوی اولی لیگ وزنه‌برداری تلخ و سنگین تمام شد، اما خاطره‌ای شیرین را برای وزنه‌برداران
ذوب آهن اصفهان کنار کارون به یادگار باقی گذاشت. خاطره‌ای شیرین که با قهرمانی مقتدرانه آنها در خانه رقیب در فینال لیگ وزنه‌برداری 1401 تصویر‌سازی و ثبت شد.
 
 جباری در فینال مچ رقبا را خواباند
قهرمانی وزنه‌برداران ذوب آهن اصفهان در فینال لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید. آن هم در شرایطی که مدعی اصلی قهرمانی یعنی باشگاه پرمهره ملی‌حفاری اهواز با استفاده از امتیاز میزبانی در فینال همه شرایط را برای جشن قهرمانی خود فراهم آورده بود.
بی‌شک تا قبل از روی تخته رفتن وزنه‌برداران 7 تیم حاضر در فینال لیگ وزنه‌برداری بزرگسالان و تقسیم امتیازات آنها برای تعیین قهرمان لیگ برتر در فصل 1401، پیش‌بینی اینکه وزنه‌برداران
ذوب آهن می‌توانند با برتری و درخشش خود، مچ میزبان را خوابانده و با اقتدار جام قهرمانی را از دست آنها در بیاورند، اتفاقی نشدنی و غیر قابل باور بود.
اما علی جباری سرمربی کارکشته و سرد و گرم چشیده باشگاه ذوب آهن اصفهان با طراحی یک تاکتیک عالی و بی‌نقص، همین‌طور استفاده از تمام ظرفیت و توان وزنه‌برداران جوان و پرانگیزه خود در فینال کاری کرد کارستان و هر آنچه کارشناسان روی کاغذ برای فینال و سرنوشت قهرمان لیگ وزنه‌برداری پیش‌بینی کرده بودند را بهم ریخت و به سود تیم خود تغییر داد.
علی جباری نه تنها با کسب امتیاز 1822 ذوب آهن را قهرمان لیگ برتر وزنه‌برداری در فصل 1401 کرد بلکه پشت صحنه و در شطرنج انتخاب وزنه مربیان برای وزنه‌برداران، بی‌تعارف مچ رقبای مدعی خود (حفاری و سایپا) را خواباند و با کنار زدن  آنها جام قهرمان و سکوی نخست این دوره از رقابت‌ها را بار دیگر به اصفهان برد.
جباری با این قهرمانی ثابت کرد که فوت کوزه‌گری را پشت صحنه مسابقه و در زمان بحران خوب بلد است.
زیرا ذوب آهن اصفهان امسال نه تنها با از دست دادن مهره‌های کلیدی خود همچون رسول معتمدی به‌خاطر آسیب‌دیدگی شرایط سختی داشت بلکه بواسطه خلف وعده مسئولان این باشگاه در پرداخت مطالبات معوقه وزنه‌برداران و کادرفنی، تا قبل از فینال ممکن بود به‌خاطر اعتصاب دسته‌جمعی وزنه‌برداران این باشگاه از رفتن به اهواز انصراف دهند. اما او با مدیریت خوب
وزنه بردارانش ثابت کرد که مربی روزهای سخت و عبور از بحران است.
پس از ذوب آهن، میزبان فینال لیگ یعنی باشگاه ملی حفاری که هدایتش برعهده فراز رامهرمرزی بود، با ناکامی در هفته پایانی و عملکرد ضعیف وزنه برداران این تیم، قهرمانی را از دست داد و با امتیاز 1872 نقره داغ شد و به سکوی دومی بسنده کرد.
تیم سایپا که امسال با هدایت حسین توکلی بعد از سال‌ها دوری از لیگ وزنه‌برداری به این رقابت‌ها برگشته است، نتوانست توقعات را برآورده کرده و نهایتاً با امتیاز 1734 روی سکوی سومی ایستاد.

ZOOM
درخشش بیرانوند، یوسفی و جوادی در فینال


قطعاً فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور بواسطه حضور اغلب ستاره‌های ملی‌پوش و عنواندار جهانی و المپیک، همین‌طور چهره‌های جوان و خوش آتیه، بعد از مدت‌ها رقابتی جذاب و مهییج برای مخاطبان این رشته المپیکی رقم زد، اما درخشش و عملکرد فنی قابل تحسین تعدادی از وزنه‌برداران جوان و خوش آتیه وزنه‌برداری همچون حسین سلطانی و عبدالله بیرانوند در دسته وزنی 81 کیلوگرم، مصطفی جوادی در دسته وزنی 89 کیلوگرم، مهدی کرمی در دسته وزنی 109 کیلوگرم، سید ایوب موسوی در دسته 96 کیلوگرم و نهایتاً علیرضا یوسفی در دسته وزنی 109+ کیلوگرم در حضور ستاره‌هایی همچون حافظ قشقایی، کیانوش رستمی، رضا بیرانوند، علی داودی و...، قطعاً نوید بخش روزهایی روشن برای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسیر کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس، همین‌طور درخشش در بازی‌های آسیایی 2023 هانگ‌ژو و رقابت‌های جهانی عربستان در رده سنی بزرگسالان، همچنین افتخارآفرینی در پیکارهای جهانی رده سنی پایه در سال آتی است.


Page Generated in 0.0058 sec