printlogo


کد خبر: 266869تاریخ: 1401/11/27 00:00
حاشیه روز



هزینه سنگین توهین به رئیس جمهور
والاس دسوزا، ستاره والیبال برزیل که علیه رئیس‌ جمهور کشورش پستی را منتشر کرد، ممکن است به صورت دائمی از ورزش حرفه‌ای محروم شود.
او اوایل این ماه در یکی از پست‌های اینستاگرامش از دنبال کنندگانش پرسید که آیا از این اسلحه برای شلیک به رئیس‌ جمهور لولا استفاده خواهند کرد یا خیر؟
والاس پست را حذف کرد و روز بعد عذرخواهی کرد. با این حال، عذرخواهی برای این ورزشکار کافی نبود. کمیته اخلاق کمیته المپیک برزیل تصمیم به تعلیق والاس تا زمان بررسی کامل پرونده گرفت. اما حالا (AGU)، آژانسی که از منافع قانونی دولت فدرال دفاع می‌کند، درخواستی مبنی بر محرومیت والاس از این ورزش ارائه کرد که به این معنی است که او برای همیشه از بازی حرفه‌ای والیبال منع می‌شود. درخواست AGU هم به کمیته المپیک برزیل و هم به کنفدراسیون والیبال برزیل ارسال شده است.
به گفته AGU، والاس ظاهراً به بد رفتاری اخلاقی COB که استفاده از عبارات تبعیض‌آمیز و تحریک به اعمال خشونت‌آمیز از طریق رسانه‌های اجتماعی را ممنوع می‌کند، بی‌اعتنایی کرده است.
 

قوی‌ترین مرد جهان چه غذاهایی را دوست دارد؟
این هفته لاشا تالاخادزه، بهترین و قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان میهمان برنامه کمدی «مردانه» در تلویزیون کشورش بود. در حال حاضر قابل توجه‌ترین رکوردهای جهانی او در ضربات یکضرب (۲۲۳ کیلوگرم)، دوضرب (۲۶۵ کیلوگرم) و مجموع (۴۸۸ کیلوگرم) است. او در این برنامه از رژیم غذایی‌اش صحبت و آن را به مردم معرفی کرد که برای خیلی‌ها جالب بود.
لاشا تالاخادزه ۱۸۳کیلوگرم وزن دارد و در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم وزنه می‌زند. در دسته‌ای که در آن او وزنه می‌زند محدویت وزنی ندارد و به همین خاطر وزنه‌برداران راحت هستند و می‌توانند وزنه‌های متغیری داشته باشند.
تالاخادزه با حضور در این برنامه عنوان کرد سه غذای اصلی او در برنامه هفتگی خاچاپوری، کباب و خینکالی هستند.
خاچاپوری یکی از غذاهای سنتی و مشهور گرجستانی است. خمیر نان، پنیر و تخم‌‌مرغ از مواد تشکیل‌ دهنده خاچاپوری‌اند که محبوبیت زیادی در کشور گرجستان دارد.
علاوه بر این غذا خینکالی هم غذای مورد علاقه این وزنه‌بردار سنگین‌وزن
است.
خینکالی بقچه‌ای خمیر است که داخلش گوشت و ادویه و سبزیجات معطر قرار دارد. خینکالی انواع مختلفی دارد که عبارتند از خینکالی گوشت، خینکالی سیب‌‌زمینی و خینکالی قارچ.
ولی معروف‌ترین نوع خینکالی همان خینکالی گوشت است که در آن گوشت داخل خینکالی را از قبل نمی‌پزند، به همین دلیل هنگام طبخ آب گوشت در داخل خمیر باقی می‌ماند.
بد نیست بدانید لاشا تالاخادزه دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو است. او شش بار قهرمان وزنه‌برداری جهان شده و رکورددار جهان در دسته خود است. این وزنه‌بردار امیدوار است سومین طلای خود را در بازی‌های المپیک در پاریس به دست بیاورد و کلکسیون مدال‌های خود را پربارتر کند.
 


Page Generated in 0.0052 sec