printlogo


کد خبر: 266859تاریخ: 1401/11/27 00:00
شایعات علیه نظر مدیران فدراسیون
قلعه‌نویی 99 درصد سرمربی تیم ملـــــــی!

امیر اسدی
روزنامه‌نگار
77 روز از بازی ایران - آمریکا در جام جهانی 2022 می‌گذرد و مسئولان فدراسیون فوتبال هنوز سرمربی تیم ملی و جانشین کارلوس کی‌روش را انتخاب نکرده‌اند. در این بین اما مهدی تاج مدعی شده تیم ملی در فروردین ماه به مصاف عراق می‌رود و سپس بازی با روسیه در دستور کار قرار دارد. رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی از بازی با عراق و روسیه صحبت کرده که تیم ملی هنوز سرمربی ندارد و حداقل در رسانه‌ها خبری از مذاکره رسمی با گزینه نهایی منتشر نشده است.
بعد از برگزاری جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در روز۲۳ بهمن‌ماه، اشاره‌ای کلی به بررسی وضعیت نیمکت تیم ملی شد و جزئیاتی از آن به بیرون درز پیدا نکرد. درست همان روز، طهمورث حیدری، یکی از اعضای هیأت رئیسه خبر آغاز مذاکرات برای انتخاب سرمربی تیم ملی از طرف رئیس فدراسیون فوتبال را اعلام کرد اما اشاره‌ای به جزئیات آن نداشت. حالا احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی در این خصوص ارائه داده است. او درمورد این‌که آیا رئیس و اعضای هیأت رئیسه در فرصت حدود یک ماهه تا قبل از فیفادی آتی درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی صحبت کرده‌اند یا خیر، گفت: «تردید نکنید برای انتخاب سرمربی تیم ملی بحث و صحبت می‌کنیم و دراین زمینه برنامه داریم. کارهای کارشناسی در حال انجام است اما اینکه بخواهیم جزئیات را بگوییم حرفه‌ای نیست و هیچ جای دنیا هم چنین کاری نمی‌کنند.»
یکی از پرسش‌های هواداران تیم ملی این است که چرا مسئولان فدراسیون فوتبال دغدغه‌ای در رابطه با انتخاب سرمربی ندارند. اصولی در این باره هم صحبت می‌کند: «به هیچ وجه بی‌خیالی وجود ندارد. روی این بحث حساسیت بسیار زیادی هم داریم و اعلام نشدن جزئیات صحبت‌ها و گفت‌‌و‌گوها، به معنی بی‌خیالی رئیس و هیأت رئیسه فدراسیون نیست. کار خود را بخوبی انجام داده و در ادامه خیلی روشن و واضح توضیح خواهیم داد اما اکنون در این مقطع اعلام شرح مذاکرات، کاری غیرحرفه‌ای است.»
شایعه‌ها اما حکایت از این دارد که مذاکرات با امیر قلعه‌نویی در حال انجام است و سرمربی 59 ساله گل‌گهر احتمالاً جانشین کارلوس کی‌روش خواهد بود. قلعه‌نویی و مسئولان فدراسیون فوتبال احتمالاً مذاکره را رد خواهند کرد اما یک منبع موثق در فدراسیون فوتبال مدعی شد کار این مربی برای حضور در تیم ملی 99 درصد قطعی شده و فقط اختلاف بر سر زمان اعلام رسمی آن باقی مانده است.
اگر بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در فروردین ماه قطعی شود، احتمالاً امیر قلعه‌نویی به سرمربی دو شغله‌ای بدل خواهد شد که هم باید روی نیمکت ایران بنشیند و هم گل‌گهر را در لیگ برتر هدایت کند. اتفاقی که در فوتبال روز جهان چندان آشنا و قابل قبول نیست. در این رابطه بحث دیگری هم وجود دارد. این‌که اردوی تیم ملی که قرار است از 29 اسفندماه آغاز شود، لغو و قلعه‌نویی بعد از پایان لیگ کارش را آغاز کند. در این شرایط نه به گل‌گهر آسیبی وارد می‌شود و نه تیم ملی سرمربی دوشغله روی نیمکت خود خواهد داشت.
کار مذاکره با قلعه‌نویی تا حدی پیش رفته که او درصدد است تا کادر فنی و دستیاران خود را نیز انتخاب کند. او پیشتر و حدود 16 سال قبل سرمربی تیم ملی بود و اگر اتفاق خاص و غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، برای بار دوم هم این کاررا انجام خواهد داد. مسئولیتی سنگین برای مردی که در جام ملت‌های آسیای 2007 ناکام بود اما حالا مأموریت دارد تا ایران را به قهرمانی در این تورنمنت برساند.

ZOOM

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان درحاشیه جلسه هیأت دولت درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: «دو تعبیر درباره اقدامات فدراسیون فوتبال دراین زمینه وجود دارد. یکی این‌که نمی‌خواهند عجله کنند تا سرفرصت انتخاب انجام شود و تعبیردیگراین است که دارند به جمع‌بندی می‌رسند. امروز جلسه‌ای تشکیل خواهد شد که آقای تاج هم حضوردارد و در این نشست از نزدیک با هم صحبت می‌کنیم.»

 


Page Generated in 0.0054 sec