printlogo


کد خبر: 266848تاریخ: 1401/11/27 00:00
دفاعیه کادر فنی در مقابل انتقادها
بازیکنان تحت فشارند حریفان بسته کار می‌کنند


محمد قراگزلو
خبر‌نگار
پرسپولیس موقعیت نمی‌سازد، در حمله پرفشار بازی نمی‌کند، خیلی کم موقعیت می‌سازد، اخیراً براحتی گل می‌خورد و خلاصه اینکه از آن فرم ایده‌آلش فاصله زیادی گرفته است. همه این موارد و ریز شدن در جزئیاتی مثل افت ستاره‌های تیم در فاز حمله و اینکه چطور چنین اتفاقی افتاده یا چرا با وجود این تعداد بازیکنان کارگشا، تیم آن‌طور که باید بازی نمی‌کند، انتقادهای فراوانی را به سوی کادر فنی پرسپولیس روان ساخته و آنها را تحت فشار قرار داده است.
 با در نظر گرفتن اینکه همه یحیی گل‌محمدی را به‌عنوان مربی فنی می‌شناسند و البته گروه فنی او طی فصول اخیر چه در تیم‌های قبلی‌اش چه در پرسپولیس جزو بهترین‌ها بوده، انتقاد فنی از این گروه و زیر سؤال بردن عملکرد آنها کمی عجیب و شاید دشوار به نظر می‌رسد اما بالاخره برای این همه سؤال و ابهام باید جوابی هم وجود داشته باشد.
البته اعضای کادر فنی پرسپولیس هم مثل همه هواداران انتقادهای فضای مجازی و رسانه‌ها را می‌شنوند و می‌خوانند و البته خیلی از آنها را نمی‌پذیرند یا به خاطر حضورشان در تیم و نزدیک بودن به بازیکنان، شرایط تمرین و مسابقه و اطلاعات دقیق‌تر از تیم‌های حریف و لمس شرایط مسابقه، نگاه متفاوتی به قضایا دارند.
اعضای کادر فنی پرسپولیس انتقادها را شنیده‌اند اما می‌گویند دلیل عمده اینکه پرسپولیس در هر بازی موقعیت‌های زیادی ایجاد نمی‌کند بیشتر به سبک بازی حریفانش برمی‌گردد. مثلاً همین هوادار که مقابل پرسپولیس اینقدر پرفشار و متمرکز بازی می‌کرد مقابل تراکتور این‌طور نبود. به اعتقاد مربیان پرسپولیس تمام حریفان آنها در بازی با پرسپولیس کاملاً متفاوتند و با تمام توان و تمرکز حاضر می‌شوند و فوق‌العاده بسته بازی می‌کنند و فضاها را می‌بندند.
مربیان پرسپولیس در پاسخ به انتقادهایی که بعد از بازی با هوادار از این تیم شد، می‌گویند در همان نیمه اول این بازی سه چهار موقعیت خیلی خوب گلزنی داشتند و اگر یکی از آنها گل می‌شد ورق برمی‌گشت. کادر فنی پرسپولیس از مصاحبه‌های اعضای تیم هوادار هم شاکی‌اند و می‌گویند اگر یکی از آن توپ‌ها گل می‌شد مربیان و بازیکنان هوادار آنگونه هیجانی درباره بازی برتر و فنی خود حرف نمی‌زدند کما اینکه بالاخره بعد از این همه بازی مالکانه و برتر ممکن است در یک بازی هم برای دقایقی تیم حریف از این نظر بهتر از پرسپولیس باشد.
طبق آمار برخی سایت‌های آماری لیگ برتر، پرسپولیس در میانگین خلق موقعیت جزو تیم‌های پایین جدول بوده و این مسأله با جایگاهش در جدول انطباق ندارد اما یکی از مسائلی که مربیان پرسپولیس در توجیه تعداد کم موقعیت‌های مسلم گلزنی‌شان مطرح می‌کنند این است که بازیکنان پرسپولیس به آن صورت شوتزن نیستند. بازیکنان پرسپولیس بیشتر میل به پاس‌های کوتاه و کارهای ترکیبی دارند و تا موقعیت صددرصد فراهم نشود، شوت نمی‌زنند و همین باعث شده تعداد موقعیت‌هایشان در آمارها کم محاسبه شود. البته کادر فنی پرسپولیس خیلی به این آمارها کاری ندارند و با ژورنالیستی خواندن این آمارها براحتی از آنها عبور می‌کنند.
اما انتقاد دیگری که به پرسپولیس وارد است اینکه معمولاً این تیم نیمه‌های اول‌ هر بازی را براحتی از دست می‌دهد و تازه از نیمه دوم یاد حمله می‌افتد و به نوعی ریتم بازی‌اش در نیمه اول و شاید تا میانه‌های نیمه دوم کند است. مربیان پرسپولیس این مسأله را هم ناشی از نوع بازی حریفان می‌دانند و می‌گویند همین کادر در پدیده بازی را پرفشار شروع می‌کرد و دقایق آخر به تیم‌های حریف موقعیت‌های زیادی می‌داد و حالا در پرسپولیس جریان برعکس شده اما بیشتر به سبک بازی حریفان برمی‌گردد که بازی را خیلی پرفشار و محکم شروع می‌کنند و از آنجایی که می‌خواهند زود گل نخورند فوق‌العاده متمرکز و بسته کار می‌کنند.
مربیان پرسپولیس با اشاره به اینکه هر تیمی ممکن است دچار افت شود در پاسخ به چرایی افت تمام عوامل تهاجمی تیم می‌گویند از آنجایی که این تیم مدت‌ها قهرمان بوده و فصل قبل هم قهرمان نشده بازیکنان فشار زیادی روی دوش خود حس می‌کنند و همین باعث شده از کیفیت فنی‌شان کاسته شود. مربیان پرسپولیس برخلاف انتقادها معتقدند بازیکنان در تمرین فوق‌العاده‌اند و عالی کار می‌کنند اما همان مسأله فشار و توقعات کیفیت کار آنها را در مسابقات رسمی کم می‌کند.
مربیان پرسپولیس بار دیگر به اشتباهات عجیب داوران در هر بازی به ضرر این تیم و برنامه‌ریزی غلطی که باز هم پرسپولیس را دچار لطمه می‌کند، تأکید دارند اما می‌گویند با یک برد راحت، با اختلاف دو یا 3 گله تیم به شرایط آرمانی‌اش برمی‌گردد و همچنان شانس اول قهرمانی هستند.

 


Page Generated in 0.0058 sec