printlogo


کد خبر: 266847تاریخ: 1401/11/27 00:00
یحیی فشار روی بازیکنان را بیشتر می‌کند
درخشان: کادر فنی عصبانیت خود را به تیم منتقل کرده



سرمربی سابق پرسپولیس در مصاحبه‌ای اختصاصی که با ایران ورزشی داشت عملکرد بازیکنان و کادر فنی این تیم را تا به اینجای فصل قابل قبول دانست و از اهمیت ویژه تقابل هفته آینده با زردپوشان در جام حذفی گفت. درخشان همه جوره از تیم پرسپولیس از بازیکنان گرفته تا کادر فنی و حتی مسئولان باشگاه حمایت کرد و هیچ انتقادی از شرایط تیم و عملکرد بازیکنان نداشت!

عملکرد پرسپولیس را تا به اینجای فصل چطور ارزیابی می‌کنید؟
 پرسپولیس تا اینجای فصل عملکرد خوبی داشته و بد کار نکرده. متأسفانه در چند بازی گذشته مشکلاتی وجود داشت که باعث شد عملکرد تیم زیر سؤال برود و موفق به کسب نتایج خوبی نشود.
دلیل اتفاقاتی که اشاره کردید را چه می‌دانید؟
 اشتباهات داوری در چند بازی گذشته بسیار فاحش بوده و همچنین فشار روحی روانی که از بیرون زمین به تیم منتقل شده از عوامل تأثیرگذار است. کادر فنی در هفته‌های گذشته متأسفانه عصبانیت خود را به تیم منتقل کرده که باعث برهم خوردن تمرکز بازیکنان شده و مثل نیم فصل اول تمرکز کافی را ندارند.
بعد از جدایی لوکادیا، خط حمله پرسپولیس همچنان دچار مشکل است. چه راهکاری پیشنهاد می‌دهید؟
 من تمام مشکلات پرسپولیس را فقط از عدم تمرکز کافی در زدن ضربات آخر می‌دانم که به‌دلیل وجود استرس و اضطراب بیش از حدی است که بازیکنان دارند.
با از دست رفتن صدرنشینی حالا پرسپولیس با 3 امتیاز اختلاف در رتبه دوم جدول قرار گرفته. چرا این‌طور شد؟
 فشاری که هواداران پرسپولیس در روزهای گذشته به تیم متحمل کردند مشهود است. سایر رقبا هم این روزها به جای انجام بازی در زمین، متأسفانه از شب قبل بازی بیانیه صادر می‌کنند و فشار را روی داور بیش از پیش می‌کنند.4-5 بازی است که داوران تمرکز کافی ندارند و حتی در بازی آخر مقابل هوادار در یکی از صحنه‌ها کاملاً مشخص بود.
عملکرد بد تیم از بازی با فولاد در اهواز شروع شد. جنجال‌های آن بازی چقدر در افت پرسپولیس تأثیر‌گذار بود؟
 به مورد خوبی اشاره کردید، الان حدود 3 هفته از آن بازی می‌گذرد ولی همچنان تأثیرات آن بازی روی بازیکنان و یحیی دیده می‌شود و می‌بینید که کمیته انضباطی به تازگی رأی صادر کرده است. در آن بازی اگر خطای پنالتی روی شیخ گرفته می‌شد، قطعاً شاهد این حجم از حاشیه‌ها در روز‌های گذشته نبودیم.
یحیی و هواداران معتقدند امسال عواملی وجود دارد که مانع از قهرمانی پرسپولیس خواهد شد. شما موافق این صحبت هستید؟
 به هیچ عنوان! هیچ تیمی دوست ندارد حریفانش در مسابقه پیروز و در نهایت قهرمان شود. یحیی با این صحبت‌ها فقط فشار مضاعفی روی کادر فنی خود و بازیکنان تیم می‌گذارد.
راهکار شما برای خارج شدن از وضعیت فعلی چیست؟
 معتقدم بزرگترهای تیم در برگرداندن روحیه به تیم بسیار تأثیر‌گذار خواهند بود. پیروانی، باقری و سیدجلال می‌توانند به یحیی کمک کنند.
عملکرد پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات زمستانی چطور ارزیابی می‌کنید؟
 پرسپولیس در تمامی خطوط بازیکنان خوبی دارد. پس از جدایی لوکادیا فقط در خط حمله با کمبود بازیکن مواجه بودیم که پریرا به لیست تیم اضافه شده. در رابطه با عملکرد وی نمی‌توان در حال حاضر نظری داد و نیاز است تا 3-4 بازی از او ببینیم.
عملکرد مدیریتی رضا درویش را در فصل جاری چطور دیدید؟
 آقای درویش تا به اینجا عالی کار کرده و شبانه‌روز در حال خدمت به پرسپولیس است. عملکرد او در ابتدای فصل با خریدهایی که داشت بی‌نظیر بود. تمامی بازیکنانی که یحیی درخواست کرده بود را به خدمت گرفت و همچنین در هفته‌های گذشته با توجه به حواشی‌ای که اطراف تیم وجود داشت او و هیأت مدیره حمایت همه‌جانبه خود را از یحیی نشان دادند.
مدعیان کسب عنوان قهرمانی را چه تیم‌هایی می‌دانید؟
 امسال لیگ بسیار فشرده و حساس دنبال می‌شود. سه تیم بالای جدول مدعیان اصلی قهرمانی هستند. همچنین پرسپولیس 2 بازی با استقلال و سپاهان در آزادی دارد که هر کدام از این دیدارها بازی‌های 6 امتیازی است و تأثیر بسزایی در سرنوشت قهرمانی خواهد داشت. از الان هم زود است که بخواهیم در رابطه با تیم قهرمان نظر دهیم اما پرسپولیس اصلی‌ترین تیم برای کسب جایگاه نخست جدول در روز پایانی لیگ است.
هفته آینده در جام حذفی پرسپولیس میهمان سپاهان خواهد بود. با توجه به عملکرد پرسپولیس در هفته‌های گذشته امیدوار به صعود هستید؟
 همیشه بازی در اصفهان و مخصوصاً مقابل هواداران سپاهان سخت و نفسگیر بوده و هست اما بدون شک پرسپولیس برنده از بازی خارج خواهد شد، در روز‌های باقیمانده فقط کادر فنی این تیم باید از نظر روحی روانی بازیکنان را ریکاوری کنند وگرنه از نظر فنی هم بازیکنان پرسپولیس هم کادر فنی این تیم شرایط بهتری نسبت به حریف اصفهانی خود دارند. من احترام زیادی برای تیم سپاهان و هواداران این باشگاه قائلم اما معتقدم تیم صعودکننده پرسپولیس است.


 


Page Generated in 0.0052 sec