printlogo


کد خبر: 266823تاریخ: 1401/11/27 00:00
پاری سن ژرمن صفر- یک بایرن مونیخ
خنجر یار قدیمی در کمر پاریس


ایمان گودرزی
روزنامه نگار
بایرن مونیخ در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 1-0 پاری‌سن‌ژرمن را شکست داد. کینگزلی کومان بازیکن سابق پاری‌سن‌ژرمن تک گل بازی را در دقیقه 53 به ثمر رساند. تیم فرانسوی که در دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه حریف ایجاد کرد گمان می‌کرد که در دقیقه 82 بازی را به تساوی کشانده است، اما گل کیلیان امباپه، به‌دلیل در آفساید قرار داشتن نونو مندز توسط VAR رد شد. در دقایق پایانی بنجامین پاوارد نیز با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا غایب باواریایی‌ها در بازی برگشت باشد.
 گلزنی در اینجا
رویای کودکی من بود
کینگزلی کومان بازیکن سابق پاری‌سن‌ژرمن پس از به ثمر رساندن تک گل این دیدار در مصاحبه بعد بازی گفت: «از کودکی رویای گلزنی در پارک دو پرنس را داشتم. لحظه خاصی بود. این باشگاهی است که در آن رشد کردم و شهری است که در آن متولد شدم. نمی‌خواستم جلوی هواداران تیم سابقم گلم را جشن بگیرم.»
  تعویض نقره‌ای
پس از پیروزی بایرن، از یولیان ناگلزمن در مورد تعویض کانسلو و به بازی آوردن آلفونسو دیویس سؤال شد: «ژائو خیلی خوب دفاع کرد اما از سمت او نتوانستیم نفوذ زیادی داشته باشیم، با آوردن آلفونسو این مشکل را برطرف کردیم و دیدید که دقیقاً از همان سمت به گل رسیدیم. می‌دانستیم با آمدن آلفونسو شانس این را داریم که ارسال‌های بیشتری به تیر دو داشته باشیم و روی نفوذش هم حساب کرده بودیم به همین دلیل این تعویض را انجام دادیم.» سرمربی بایرن در جواب به سؤال رفتن به بازی برگشت با برتری یک گل گفت: «این فقط یک قدم است.»
 می‌توانیم
بایرن را شکست دهیم
کیلیان امباپه که در این بازی به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد پس از شکست گفت: «بازی سخت و غیرقابل پیش‌بینی بود. قرار نبود بازی کنم اما به شخصه دوست داشتم به بازی بیایم و به تیمم کمک کنم. شب و روز تلاش کردم که به این بازی برسم. می‌خواستم فیکس بازی کنم اما تصمیم سرمربی این بود که روی نیمکت باشم.» کیلیان در مورد گل‌های آفسایدش گفت: «فوتبال جدید همین است، VAR در آن وجود دارد، قانون آفساید هم کاملاً مشخص است، نکته مهم این است که بتوانیم بخوبی خودمان را برای بازی برگشت آماده کنیم و به مرحله بعد صعود کنیم. از نظر من این امکان وجود دارد و می‌توانیم بایرن را شکست دهیم.»
 همیشه پای یک دوست قدیمی در میان است
گل کینگزلی کومان به تیم سابقش باعث شد که باز هم پاریس از بازیکنان سابقش ضربه بخورد. در هر چهار بازی گذشته بین پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ، یک بازیکن سابق پی‌اس‌جی برای تیم آلمانی گلزنی کرده است. در بازی سه‌شنبه قرعه به‌نام کومان بود. در مرحله یک چهارم نهایی 2021، اریک ماکسیم چوپوموتینگ بود که در هر دو بازی رفت و برگشت یک گل به ثمر رساند و در فینال 2020 نیز کومان تک گل بازی را وارد دروازه پاریس کرد.
 قلعه پارک دوپرنس شکسته شد
باخت سه‌شنبه باعث شد پی‌اس‌جی رکورد 41 برد پیاپی خود در خانه را از دست بدهد. آخرین باخت این تیم در خانه نزدیک به دو سال پیش برابر منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا بود. همچنین این دومین باری بود که پاری‌سن‌ژرمن در 33 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان در خانه گلزنی نکرده است. آخرین بار آنها درست مثل این بازی مقابل بایرن 1-0 شکست خوردند و موفق به گلزنی نشدند.
 بایرن مهار نشدنی
بایرن‌مونیخ در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا رکورد کاملی دارد و از هفت بازی هفت برد کسب کرده است. آنها 19 گل به ثمر رسانده‌اند در حالی که فقط دو گل خورده‌اند. این دومین بار در تاریخ باشگاه است که بایرن در 7 بازی اول یک دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پیروز می‌شود، آخرین بار فصل 20-19 بود که در نهایت با قهرمانی این تیم به پایان رسید.
 2023 با پاری‌سن‌ژرمن
مهربان نیست
پاری‌سن‌ژرمن در سال 2023 پنج بازی از 11 بازی خود را در تمامی رقابت‌ها باخته است (5 برد، 1 مساوی) که این آمار بیشتر از تمام شکست‌های این تیم در کل سال 2022 (چهار باخت در 46 بازی) بوده است.


Page Generated in 0.0048 sec