printlogo


کد خبر: 266817تاریخ: 1401/11/27 00:00
بارسلونا- منچستریونایتد، بازی رفت پلی‌آف لیگ اروپا
جنگ بزرگان در جام کوچک

دو غول اروپا امشب در بازی رفت پلی‌آف لیگ اروپا در نوکمپ به مصاف یکدیگر می‌روند. نام بارسلونا و منچستریونایتد در فولکلور لیگ قهرمانان حک شده است اما آخرین دیدار دو تیم در تورنمنت درجه دوی قاره سبز برگزار می‌شود.
بارسلونا برای دومین بار پیاپی در مرحله حذفی لیگ اروپا بازی می‌کند بعد از آنکه در گروه خود در لیگ قهرمانان پشت سر بایرن‌مونیخ و اینترمیلان قرار گرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. بارسا در دو بازی رفت و برگشت ویکتوریا پلژن را در هم کوبید اما در چهار بازی با تیم‌های بزرگ گروهش تنها یک امتیاز گرفت. بارسا بعد از باخت خانگی
3 بر صفر مقابل بایرن‌مونیخ در اوایل آبان که تنها شکست خانگی در 14 بازی این فصل بوده، در 16 بازی داخلی بدون شکست بوده و از 10 بازی آخرش در لالیگا 9 برد به دست آورده از جمله پیروزی یک بر صفر در زمین ویارئال در بازی یکشنبه این هفته.
فرم تقریباً بی‌نقص بارسا با افت رئال مادرید همراه شده و تیم ژاوی با 11 امتیاز اختلاف در صدر جدول لالیگا قرار دارد و به سوی نخستین قهرمانی لیگ بعد از سه سال در حرکت است. اگرچه دارنده پنج قهرمانی اروپا ترجیح می‌داد کارش را در لیگ قهرمانان دنبال کند اما نخستین قهرمانی در لیگ اروپا نیز به ژاوی و تیمش که با قهرمانی در سوپرجام اسپانیا نخستین قهرمانی فصل را به دست آوردند، انگیزه می‌دهد.
بارسا در 11 بازی اروپایی آخرش در نوکمپ پنج باخت داشته اما در حالی به مصاف یونایتد می‌رود که در چهار دیدار آخر با این تیم برنده بوده. بعد از پیروزی در فینال سال‌های 2009 و 2011 برابر شیاطین سرخ، بارسلونا در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان سال 2019 در مجموع دو دیدار 4 بر صفر برابر یونایتد به برتری رسید.
یونایتد که آخرین بار 15 سال قبل لیگ قهرمانان را برده، دیگر به حضور در لیگ اروپا عادت کرده و در 12 فصل اخیر شش بار در این رقابت‌ها حاضر بوده. تیم اریک تن هاخ این فصل لیگ اروپا را با باخت خانگی یک بر صفر مقابل رئال سوسیداد شروع کرد اما پنج برد پیاپی به دست آورد و در نهایت به‌دلیل تفاضل گل بهتر رقیب اسپانیایی تیم دوم گروه شد؛ برای همین برای صعود به یک‌هشتم‌نهایی راهی پلی‌آف شد.
من یونایتد در چهار جبهه می‌جنگد، در فینال جام اتحادیه با نیوکاسل بازی می‌کند و در دور پنجم جام حذفی به وستهم خورده، در لیگ برتر هم بدون در نظرگرفتن بازی دیشب آرسنال و منچسترسیتی پنج امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. این اختلاف می‌توانست کمتر باشد اگر یونایتد در سه تا از پنج بازی آخرش در لیگ امتیاز از دست نمی‌داد. آنها بعد از آنکه نتوانستند در زمین کریستال پالاس و آرسنال به پیروزی برسند، چهارشنبه قبل در خانه با لیدز مساوی کردند قبل از آنکه یکشنبه در الندرود، این تیم سفیدپوش را شکست دهند و به روزهای پیروزی برگردند.
حالا یونایتد به‌دنبال نخستین پیروزی در نوکمپ است و هفته آینده نیز در اولدترافورد از این حریف قدرتمند پذیرایی می‌کند. آنها تنها در چهار تا از 16 بازی خارج از خانه این فصل شکست خورده‌اند اما رکورد خوبی مقابل اسپانیایی‌ها ندارند؛ در 14 بازی با رقبای اسپانیایی در مراحل حذفی رقابت‌های اروپایی تنها سه برد داشته‌اند. یونایتد فصل قبل در دور دوم لیگ قهرمانان در خانه با یک گل مغلوب اتلتیکومادرید شد و در اسپانیا برابر این تیم یک بر یک مساوی کرد.
 
اخبار تیمی
بارسلونا دو بازیکن کلیدی خود برای این بازی را در اختیار ندارد، عثمان دمبله و سرخیو بوسکتس که احتمالاً بازی برگشت را نیز از دست می‌دهند. در نبود دمبله، یکی از گاوی، فران تورس و آنسو فاتی در سمت چپ خط حمله بازی و مثلث هجومی تیم را در کنار روبرت لواندوفسکی و رافینیا کامل می‌کند.
گاوی گزینه پرکردن جای خالی بوسکتس در خط میانی نیز هست اما در آخرین بازی به فرانک کسیه فرصت دادند در کنار فرانکی دیونگ و پدری انجام وظیفه کند و شاید دوباره بازی در ترکیب اصلی به این بازیکن ساحل عاجی برسد. بعید است ژاوی تغییرات زیادی در ترکیب اصلی ایجاد کند بخصوص در دفاع که با 16 کلین‌شیت در این فصل در پنج لیگ ممتاز اروپا رکورددار است هرچند شاید در سمت چپ جای آلخاندرو بالده را به خوردی آلبای باتجربه بدهد. دونی فان دبیک، کریستین اریکسن، آنتونی مارسیال، اسکات مک تامینای و آنتونی این بازی را به‌دلیل مصدومیت و لیساندرو مارتینس و مارسل سابیتزر به‌دلیل محرومیت از دست می‌دهند. اما کاسمیرو که دو بازی از محرومیت سه جلسه‌ای خود را پشت سر گذاشته می‌تواند در کنار هموطنش، فرد در مرکز خط میانی قرار بگیرد.
مربی هلندی ممکن است به جای هری مگوایر در قلب دفاع از رافائل واران استفاده کند ضمن اینکه جیدون سانچو به برونو فرناندز، مارکوس رشفورد و ووت وگهورست در خط حمله ملحق می‌شود.

ترکیب احتمالی
بارسلونا: ‌تر اشتگن؛ کنده، آرائوخو، کریستنسن، آلبا؛ پدری، دیونگ، کسیه؛ رافینیا، لواندوفسکی، گاوی
منچستریونایتد: دخئا؛ دالو، واران، شاو، مالاسیا؛ کاسمیرو، فرد؛ سانچو، فرناندز، رشفورد؛ وگهورست


Page Generated in 0.0058 sec