printlogo


کد خبر: 266813تاریخ: 1401/11/27 00:00
خبر


دیدار عجیب وزیر ورزش ایران و روسیه
در شرایطی که بسیاری از کشورها به‌دنبال تحریم ورزش روسیه هستند و این موضوع در کمیته بین‌المللی المپیک بسیار داغ شده، حمید سجادی، میزبان اولگ ماتیستین، وزیر ورزش روسیه شد. وزیر ورزش و جوانان ایران با اشاره به برگزاری مسابقات «آینده» در کشور روسیه گفت: «کمتر از یک ماه دیگر در ایران میزبان مسابقات نوروزگاه هستیم که اکثر کشورهایی که آداب و رسوم نوروز را دارند در این مسابقات حضور دارند و خوشحالیم کشور روسیه نیز قرار است در رویداد نوروزگاه شرکت کند.» سجادی ادامه داد: «در جلسه هیأت دولت زمینه‌های همکاری ایران و روسیه را در حوزه ورزش خدمت رئیس‌جمهوری ارائه کردیم که ایشان بسیار استقبال کردند.» او همچنین گفت: «یکی از پیشنهادهای ما به کشور روسیه در خصوص مشارکت در ساخت و سازهای ورزشی است. ما پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام زیادی در کشور داریم و برای تکمیل این پروژه‌ها می‌توان از ظرفیت شرکت‌های روس استفاده کرد. یکی دیگر از پیشنهادات ما در خصوص استفاده روسیه از تولیدات ورزشی ایران است.»

شکایت یک مجموعه ورزشی از دونده تیم ملی
عدم پرداخت مطالبات یک مجموعه ورزشی در شهر بروجن از سوی فدراسیون باعث شده تا این مجموعه اقدام به شکایت از دونده تیم ملی کند. امید امیریان دونده ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر ایران، سال گذشته زیر نظر فدراسیون دوومیدانی در بروجن اردوی تمرینی برگزار کرد تا برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده شود اما بنا بر ادعای امیریان فدراسیون مطالبات مجموعه ورزشی را پرداخت نکرده و این مجموعه هم از دونده تیم ملی شکایت کرده است. او در این باره گفت: «قول دادند هزینه مجموعه ورزشی شهر بروجن را بدهند اما این کار را نکردند. مجموعه هم همه هزینه‌ها را به حساب من زده و شکایت کرده است. دو بار است که برای من ابلاغیه می‌آید و هر چند به فدراسیون هم اطلاع داده‌ام اما می‌گویند توجه نکن!»

کاروان 800 نفره ایران در باز‌‌‌ی‌های آسیایی
دبیرکل کمیته ملی المپیک می‌گوید پیش‌بینی ما این است که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در کاروان بازی‌های آسیایی هانگژو خواهیم داشت. مناف هاشمی در این باره گفت: «اجازه دهید جزئیات در جلسه دوشنبه و ستاد نهایی شود و بعد اعلام کنیم. ولی پیش‌بینی ما این است که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در کاروان خواهیم داشت. کاروان بزرگی است و این طبیعی است. با توجه به اینکه جایگاه ششم را داریم، شرایط سختی نسبت به رقبا داریم. ما برای رقابت در سطح آسیایی و جهانی حداقل بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان با این گرانی‌هایی که اتفاق افتاده، باید داشته باشیم که امیدواریم مجلس این ترمیم را انجام بدهد. ما در طول ۱۲ سال گذشته از جایگاه چهارم به پنجم و بعد ششم رسیده‌ایم و الان هم با این نمودار باید تبدیل به هفتم یا هشتم شویم و اگر در حوزه فنی و مالی و امکانات خوب تلاش نکنیم، این اتفاق خیلی دور نیست.»


Page Generated in 0.0041 sec