printlogo


کد خبر: 266812تاریخ: 1401/11/27 00:00
پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی شد
وعده زمین در آزادی


انتخابات فدراسیون شمشیربازی در حالی روز گذشته انجام شد که علیرضا پورسلمان به‌عنوان تنها نامزد حاضر، تمامی آرا را از آن خود کرد و برای چهار سال آینده رئیس این فدراسیون شد.
محمد پولادگر معاون وزیر به‌عنوان نماینده وزارت ورزش و مناف هاشمی به‌عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در این مجمع حضور داشتند.
پورسلمان که تنها نامزد ثبت‌نام کرده و تأیید صلاحیت شده در این انتخابات بود، در پایان توانست تمام 50 رأی ممکن را از آن خود کند. البته از میان 51 عضو مجمع، یک نفر در مجمع دیروز غایب بود.
  پایان دوران طولانی باقرزاده
پورسلمان در شرایطی رئیس جدید شمشیربازی لقب گرفت که در سه دوره گذشته، فضل‌الله باقرزاده ریاست این فدراسیون را برعهده داشت. باقرزاده به‌دلیل ممنوعیت ریاست برای چهارمین دوره متوالی، اجازه حضور در انتخابات را هم پیدا نکرد. دوره ریاست فضل‌الله باقرزاده اردیبهشت سال ‌جاری به پایان رسید و تا شهریور خودش به‌عنوان سرپرست حضور داشت اما سپس وزارت ورزش پورسلمان را به‌عنوان سرپرست منصوب کرد. نکته جالب اینجا بود که وزارت ورزش با توجه به حضور تنها یک نامزد در این انتخابات، اجازه داد پورسلمان تا روز انتخابات سرپرست بماند و مانند برخی دیگر از فدراسیون‌ها، برای برگزاری انتخابات سرپرست دیگری انتخاب نکرد.
علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی به‌عنوان ورزشکاران مرد و کیانا باقرزاده، نجمه سازنچیان و فائزه رفیعی به‌عنوان نماینده ورزشکاران زن در این مجمع رأی دادند.
 انتظار سه مدال از شمشیربازی
مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان این انتخابات به انتظارات بالا از این رشته در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: «با توجه به توقعی که از این رشته پرمدال است، همه گونه حمایتی را خواهیم داشت. پورسلمان در جلسات فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های آسیایی چند قول دادند و گفتند که ما توقع سه مدال در انفرادی و تیمی از این رشته داریم که مقدمه‌ای برای المپیک فرانسه است.»
 


Page Generated in 0.0047 sec