printlogo


کد خبر: 266806تاریخ: 1401/11/27 00:00
رقابت شانه به شانه مدعیان قهرمانی در فینال لیگ وزنه‌برداری
قدرت‌نمایی جوانان پیش روی ستاره‌ها


شمارش معکوس برای برگزاری فصل 1401 لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور دراهواز به پایان رسید تا نهایتاً پس از3 روز جدال بین مدعیان حاضر در این دوره از پیکارها، تکلیف قهرمانان اوزان مختلف به همراه قهرمان لیگ برتر در دو بخش جوانان و بزرگسالان مشخص شود. این جدال و رویارویی تماشایی جوانان درکنار ستاره‌های عنوان‌دار وزنه‌برداری جهان و المپیک در شرایطی رخ داد که سال آینده(1402) وزنه‌برداری ایران تورنمنت‌های مهم و سرنوشت‌سازی همچون رقابت‌های گزینشی المپیک(آسیایی بزرگسالان در کره جنوبی)، بازی‌های آسیایی 2023 هانگ ژوی چین و رقابت‌های جهانی عربستان را پیش‌رو دارد که برای درخشش و کسب نتایج درخشان درآن قطعاً برگزاری منظم و پرقدرت مسابقات داخلی معتبری همچون لیگ می‌تواند نقش مؤثری درمهیا شدن ملی‌پوشان و ستاره‌های وزنه‌برداری ایران ایفا کند.
زور آخر ذوب آهن و سایپا برای جبران امتیازات از دست رفته
قطعاً جذابیت فینال لیگ برتر وزنه‌برداری در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان را رقابت شانه به شانه و میلیمتری تیم‌های مدعی قهرمانی در هر دو رده سنی همچون ملی‌حفاری، سایپا، ذوب‌آهن، مناطق نفت خیزجنوب و...، مهییج‌تر و دیدنی‌تراز هفته‌های قبل این رقابت‌ها کرده بود. رقابتی که وزنه‌برداران تیم‌های سایپا و ذوب آهن، بواسطه عقب‌افتادگی امتیازی که از تیم صدرنشین و میزبان این هفته از رقابت‌ها یعنی باشگاه ملی‌حفاری اهواز داشتند را وادار کرده بود تا هرآنچه در توان دارند در رقابت فینال به نمایش بگذارند تا با جبران امتیازات عقب مانده از صدرنشین مسابقات، بتوانند حفاری را کنار زده و جام قهرمانی را از آن خود کنند. اما حفاری باتوجه به استفاده از امتیاز میزبانی و شرایط امتیازی خوبی که نسبت به رقبا داشت، با چیدن یک تاکتیک درست، تمام سعی خود را به‌کار گرفت تا از صدرنشینی دفاع کرده و جام قهرمانی را از آن خود کند.
حضور ستاره‌های المپیکی زینت‌بخش فینال
حضور چهره‌های شاخص و عنوان‌دارالمپیکی و جهانی تیم ملی وزنه‌برداری در اوزان و دو رده سنی جوانان و بزرگسالان،  خصوصاً دررده سنی بزرگسالان همچون کیانوش رستمی، علیرضایوسفی، میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، علی داودی،  مهدی کرمی، پیمان جان، جابر بهروزی، آیت شریفی، حافظ قشقایی، علیرضا معینی و...، خیلی از مدال‌آوران شناخته شده وزنه‌برداری ایران در فینال لیگ ضمن اینکه زینت‌بخش مسابقات بود، موجب شد تا رقابت‌ها در اوزان مختلف از حساسیت و جذابیت بصری بالایی برخوردار شود. اتفاقی که در ادوار گذشته کمتر شاهد آن بودیم.


Page Generated in 0.0054 sec