printlogo


کد خبر: 266674تاریخ: 1401/11/25 00:00
امیر حاج‌رضایی از دلایل غیبتش در فوتبال می‌گوید
بعد از انتخابات 8 شهریور دیگر نمی‌توانم در فوتبال باشم


جام جهانی امسال در شرایطی از تلویزیون پخش شد که 2 کارشناس ثابت این سال‌های تلویزیون که طرفداران زیادی داشتند دیگر برای صحبت در مورد مسابقات در استودیوهای شبکه سه و ورزش حاضر نبودند. حمیدرضا صدر که حالا بیش از یک سال است دار فانی را وداع گفته و امیر حاج رضایی که چندی است با هیچ رسانه‌ای چه مکتوب و چه تصویری صحبت نمی‌کند. حاج‌رضایی دیروز پس از مدت‌ها در گفت‌وگویی بلندبالا از این گفت که دیگر فوتبال نمی‌بیند. او در قسمتی از حرف‌هایش گفته: «چند وقت قبل، یکی از آشنایان یک تصویری در اینستاگرام به من نشان داد که باعث شد بغضی در گلوی من بنشیند؛ آن تصویر، یک عکس سه نفره از آقای فردوسی‌پور، آقای حمیدرضا صدر و من بود. کسی که عکس را گذاشته بود، یک نثر متأثرکننده‌ای نوشته بود و سؤال کرده بود این سه نفر چه شدند و کجا رفتند؟ من در یک ماه آخر عمر آقای صدر با خانواده ایشان در تماس بودم و دوران خیلی سختی را گذراندیم (با بغض)‌؛ اینکه یک شخصیت چند بُعدی و یک انسان دوست‌داشتنی که بسرعت در میان مردم محبوبیت کسب کرد، چون یک آدم فاضل بود، به این شکل از دنیا رفت، رنج من را خیلی زیاد کرد. همان‌طور که این رنج در مورد آقای فردوسی‌پور همراه من بوده و هست و خواهد بود. وقتی آن تصویر را نگاه می‌کردم، برایم رؤیایی و تراژیک بود. به هر حال معتقدم هر چیزی، یک روزی تمام می‌شود. عمر به این شیرینی هم یک روز تمام می‌شود و یک چیزهایی دائمی نیست اما نوع رفتن، دردناک بود.»
حاج‌رضایی درباره اینکه امسال درباره جام جهانی برنامه نداشت، گفت: «من حدود 33-32 سال همکاری داشتم و ۹ جام جهانی حضور داشتم؛ مسابقات زیاد که هر کدام یک خاطره است و می‌شد ادامه پیدا کند اما مسائلی که ایجاد شد، این را نامیسر کرد. دوران خیلی خوبی بود ولی تمام شد و رفت. گاهی اوقات هست که شما باید انتخاب کنید؛ انتخاب خیلی دشوار است. هر چقدر موضوع مورد نظر سخت باشد، انتخاب سخت‌تر است. من بین شرافتم و عشقم انتخاب کردم. عشقی که نزدیک ۷۰ سال با آن زندگی کردم. گاهی تا ۳ شب می‌نشستم و از اینترنت اطلاعات جمع می‌کردم... ولی الان باورتان می‌شود اصلاً این حس را که درباره فوتبال صحبت کنم، ندارم؟ اینکه مثل گذشته تفسیر کنم و از سیستم و چینش و اصطلاحات فوتبال بگویم... آن الفاظ و لغات به زبانم نمی‌آید.»
او البته بازگشت مهدی تاج به فوتبال ایران را یکی از دلایل اصلی‌ کناره‌گیری‌اش از فوتبال می‌داند: «من با توجه به اینکه بیش از ۷۰ سال سن دارم بیش از ۶۵ سال با فوتبال زندگی کرده‌ام، تجربه کافی را در فوتبال ایران دارم و فکر می‌کردم فوتبال ایران در انتخابات شهریور ماه، گزینه‌های بهتری داشته باشد، اما اشخاصی که من‌ می‌شناختم، ثبت‌نام نکردند و در لیست کاندیداها قرار نگرفتند. نهایتاً روند سابق تکرار شد و اتفاقات به همان شکل که همه می‌دانیم، رخ داد و اشخاصی که قبلاً کار کرده بودند، مجدداً در رأس کار قرار گرفتند. بعد از ۸ شهریور دیدم که دیگر حرفی برای گفتن ندارم. قبلاً مقالاتی می‌نوشتم و گفت‌وگوهایی می‌کردم، اما وقتی انتخابات به پایان رسید و نتایج مشخص شد، واقعاً دیگر حرف جدیدی برای گفتن نداشتم.»

 


Page Generated in 0.0053 sec