printlogo


کد خبر: 266663تاریخ: 1401/11/25 00:00
پرسپولیس صفر – هوادار یک
انجماد در نقطه 39

در روز سرد پایتخت، پرسپولیس با دو تغییر نسبت به بازی قبل مقابل هوادار قرار گرفت. در شرایطی که یحیی برای دومین بازی متوالی از دو مهاجم نوک واقعی در ترکیب اصلی بهره می‌برد، سعید صادقی جای ترابی را در منطقه راست خط میانی گرفت و علیرضا بیرانوند بعد از یک جلسه محرومیت به ارنج ابتدایی تیم برگشت. در سوی مقابل اتفاق ناگواری که برای عزت پورقاز رخ داد و البته محرومیت نیما انتظاری باعث شد تا الهامی هم دو تغییر در ترکیب تیمش اعمال کند که مهم‌ترین بازیکن وارد شده به ترکیب مشکی و بنفش‌پوشان هوادار، مسعود شجاعی خرید زمستانی‌شان بود.
بازی به شکل ناباورانه‌ای با مالکیت بالای هوادار آغاز شد؛ طوری که در 5 دقیقه ابتدایی توپی به سرخ‌ها نرسید. این روند تا 15 دقیقه اول ادامه داشت و هوادار در بحث مالکیت عالی کار کرد اما کم‌کم این روند متعادل شد با این تفاوت که هوادار پا پس نکشید و تا پایان نیمه اول، بازی برابری مقابل تیم یحیی ارائه داد.
پرسپولیس در 15 دقیقه ابتدایی دو موقعیت خوب را با از خودگذشتگی بی‌جای بازیکنانش از دست داد. یک بار آل‌کثیر و بار دوم اسماعیلی‌فر توپ‌هایی که می‌توانستند گل کنند را برای دیاباته رها کردند اما توپ به بازیکن خودی نرسید.
دقیقه 22 هوادار با یکی از کارهای ترکیبی‌اش موقعیت خوبی ساخت و شوت سپهر روزی‌طلب زنگ خطر را برای بیرانوند به صدا درآورد. 6 دقیقه بعد باز هم کار هماهنگ بازیکنان هوادار موقعیتی نصیب مهدی‌خانی کرد تا او دروازه تیم سابقش را باز کند اما ضربه ضعیف او را امیری بلاک کرد.
در حالی که بازی در دقایقی سرد و منفعل دنبال می‌شد و به نظر می‌رسید پرسپولیس توان لازم برای خلق موقعیت ندارد، گولسیانی جلو آمده و در دقیقه 36 با شوت خود دروازه حریف را تهدید کرد. دقیقه آخر وقت‌های معمول بازی هم فرار فوق‌العاده محمد عمری از نیمه خودی و حمل توپ 60 متری او در نهایت با پاسی برای دیاباته می‌توانست برای هواداران شادی ارمغان بیاورد اما ضربه شیخ هم دقیق نبود و نیمه نخست به شکلی ناامیدکننده بدون گل به پایان رسید.
گل محمدی در شروع نیمه دوم دست به دو تعویض زد و سیستم بازی تیمش را تغییر داد تا با دفاع سه‌نفره او مالکیت را به دست آورده و سپس دنبال گل باشد. سه دقیقه از شروع این نیمه گذشته بود که پرسپولیس با یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر گولسیانی می‌توانست به گل برسد که دروازه‌بان هوادار مقابل این ضربه ایستادگی کرد.
کم کم پرسپولیس توپ را به‌صورت کامل در اختیار گرفت و یحیی سومین تعویضش را در دقیقه 52 انجام داد اما با وجود چرخش توپ موقعیتی خلق نمی‌شد. در ربع پایانی بازی گل‌محمدی مجبور شد دو تعویض باقی‌مانده‌اش را هم با ورود پریرا و سروش رفیعی انجام دهد اما شاید فکرش را نمی‌کرد تا با اشتباه مدافع خودی در دقیقه 88 غافلگیر شود.
در این لحظه پاس به عقب اشتباه فرجی باعث شد تا محمد جواد محمدی در موقعیت تک به تک با بیرانوند دروازه پرسپولیس را در کمال ناباوری باز کند.
بعد از این گل پرسپولیس برای جبران به شکلی کاملاً احساسی جلو کشید. دو موقعیت خوب در وقت‌های تلف شده داشت که یک بار ضربه پورعلی گنجی از مقابل دروازه با بی‌دقتی به بیرون زده شد و بار دوم بعد از ضربه سر گولسیانی مدافع هوادار توپ را از روی خط دروازه تیمش برگرداند تا پرسپولیس شکست تلخی را متحمل شده و در امتیاز 39 یخ بزند و اختلاف 8 امتیازی با استقلال از بین رفته و فقط امیدوار به لغزش سپاهان در دربی اصفهان باشد.

شعار بی‌غیرت و اعتراض هواداران
شعار «بی‌غیرت» خطاب به برخی بازیکنان پرسپولیس پس از پایان بازی توسط برخی هواداران تکرار شد. در زمان خروج بازیکنان دو تیم هواداران، قصد داشتند بازیکنان هوادار را با گلوله برفی بزنند که برخی از این گلوله‌ها به بازیکنان پرسپولیس خورد. همچنین بعد از خروج تیم‌ها از زمین، تعدادی از هواداران که نسبت به عملکرد تیمشان انتقاد داشتند پس از گفت‌وگو با مأموران انتظامی ورزشگاه را ترک کردند.
 


Page Generated in 0.0059 sec