printlogo


کد خبر: 266658تاریخ: 1401/11/25 00:00
همان منوی قدیمی


امیررضا همایون
خبرنگار
تراکتور در سالیان اخیر و بخصوص از زمانی که به محمدرضا زنوزی واگذار شده، برای خرید بازیکن خارجی هیچ‌گاه محدودیت نداشته. آنها در این زمینه اما با پول‌پاشی افراط می‌کنند و ناامیدکننده اینکه در خرید خارجی‌ها وسواس ندارند. بازیکن خارجی زیاد و گران خریدن یکی از نقاط تاریک این تیم تحت مالکیت زنوزی در سالیان اخیر است، آنچه سبب انتقادات بسیاری به این تیم شده اما کادر مدیریتی این تیم تبریزی کماکان به این رویکرد اعتقاد دارد و هر فصل آن را انجام می‌دهد.
تراکتور با وجود تمام بازیکنان ضعیفی که در سالیان اخیر و در فصل جاری استخدام کرده بعضاً بازیکن باکیفیتی مانند ریکاردو آلوز پرتغالی هم خریده، بازیکنی که در حال حاضر با ارسال 12 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش از ابتدای فصل جاری لیگ برتر در صدر جدول برترین پاسورهای لیگ قرار دارد و از معدود خارجی‌های باکیفیت حاضر در فوتبال ایران و باشگاه تراکتور است.
پرشورها در این فصل اما علاوه بر ریکاردو آلوز که در مدت زمان کوتاه حضورش موفق شد نامش را برسر زبان‌ها بیندازد، یک بازیکن موفق دیگر به‌نام گوستاو واگین هم دارند؛ بازیکنی که عملکردی نسبتاً قابل قبول در ترکیب این تیم داشته در هفته نوزدهم مسابقات فرشته نجات شاگردان پاکو خمس شد و دروازه هوادار را باز کرد تا 3 امتیاز دیگر به حساب این تیم واریز شود.
در مجموع اگر این دو بازیکن فوق را فاکتور بگیریم، تراکتور در این فصل با وجود بازیکنان خارجی زیاد، توفیق خاصی نداشته و خارجی‌های این تیم کمتر به تبریزی‌ها کمک کرده‌اند. می‌توان گفت این تیم در این فصل هم اشتباهات فصول گذشته خودش را تکرار کرد تا بار دیگر این فرضیه ثابت شود که بازیکنان پرشمار خارجی برای هیچ تیمی گارانتی موفقیت نیستند، بلکه کار تیمی و البته بازیکنان باکیفیت یک تیم را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد. درست مانند روندی که پرشورها با پاکو خمس در این روزها سپری می‌کند.


 


Page Generated in 0.0047 sec