printlogo


کد خبر: 266654تاریخ: 1401/11/25 00:00
برای نخستین بار

محسن ذاکری
روزنامه‌نگار
شاید این بهترین دوران پرسپولیس باشد. دست‌کم از منظر جذب بازیکن خارجی اثرگذار. از هنانوف که بگذریم، شیخ و گولسیانی خوب بوده‌اند و پریرا هم که آمده تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. شاید اگر لوکادیا هنوز هم در پرسپولیس بود این تیم وضعیت امتیازی بهتری را هم تجربه می‌کرد. به هر حال جزو معدود فصل‌هایی است که پرسپولیس در خرید بازیکن خارجی موفق عمل کرده. آنها معمولاً خوب خارجی نمی‌گیرند و بازیکنان جذب شده‌شان عموماً ماندگار و محبوب نیستند.
گولسیانی امسال با دبل کردن در دربی و نجات تیمش از شکست در مسابقه حیثیتی بعد از جام جهانی، بسیار محبوب شد. او در سپاهان هم نمایش پرفروغی داشت و حالا می‌رود تا در پرسپولیس محبوبیت و درخشش را همزمان تجربه کند.
شیخ بنا برتجربه چند ساله اخیر، بازیکن ششدانگ و ماندگاری نیست و مدام مصدوم می‌شود اما تا امروز برای پرسپولیس گل‌های حساسی زده و خوب هم امتیاز جذب کرده.
در مورد هنانوف بحثی نیست. کمتر کسی بر این باور است که او به کار پرسپولیس می‌آید. برای تیمی مثل پیکان یا هوادار شاید بتواند بازی کند و خیلی ضعف‌هایش به چشم نیاید اما برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس واقعاً بازیکن کوچکی است.
می‌ماند پریرا مهاجم جدید سرخ‌پوشان که هواداران امیدوارند جای خالی لوکادیا را پر کند. البته باید به او زمان بیشتری برای هماهنگی با تیم و آشنایی با فوتبال ایران داد. اگر او هم بتواند بدرخشد، برای پرسپولیس یک فصل تاریخی رقم خورده. فصلی که خارجی‌هایش بسیار درخشیده‌اند و کارنامه بد این تیم را در جذب خارجی‌ها حداقل در این فصل تغییر می‌دهند.
 


Page Generated in 0.0043 sec