printlogo


کد خبر: 266652تاریخ: 1401/11/25 00:00
میرزایی: پریرا خیلی زود به فرم ایده‌آل می‌رسد
پرسپولیس در خط میانی یک ژنرال نیاز دارد


فرامرز میرزایی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است مهاجم برزیلی جدید حتماً با کارشناسی انتخاب شده و یحیی گل‌محمدی با توجه به رزومه موفق این بازیکن در خصوص او حتماً همه جوانب را در نظر گرفته است. به همین دلیل این پیشکسوت سرخ حضور پریرا در پرسپولیس را کاملاً مثبت ارزیابی می‌کند.

مسعود  قراگزلو
خبر‌نگار
خرید مهاجم جدید پرسپولیس را با در نظر گرفتن همه موارد چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس حتماً به جذب مهاجم جدید نیاز داشت به همین دلیل اقدام سرمربی باشگاه کاملاً مناسب و مثبت بوده است. با توجه به رزومه قوی و تیم‌های خوبی که مهاجم برزیلی در آن حضور داشته، مربی پرسپولیس تصمیم به جذب مهاجم برزیلی گرفت و از این‌رو باید نسبت به خرید جدید خوشبین بود و مثبت فکر کرد و آن را به فال نیک گرفت.
 اما فکر نمی‌کنید با توجه به‌مدت زمان زیادی که پریرا بازی نکرده تا او شرایط لازم را پیدا کند، فصل تمام می‌شود؟
اگر این بازیکن در بازی مقابل صنعت نفت بازی نکرد به این دلیل بود که فرم دلخواه مربی را نداشت چه بسا که هر بازیکن دیگری هم بود برای رسیدن به هماهنگی و آداپته شدن با سایر بازیکنان تیمش نیاز به زمان داشت. بنابراین بیرون ماندن پریرا از لیست بازی در آبادان کاملاً طبیعی بود. موضوعی که اگر چند بازی دیگر هم تکرار شود اصلاً عجیب نیست و به این دلیل نباید خرید جدید سرمربی پرسپولیس و باشگاه را زیر سؤال برد و نسبت به مثبت بودن اقدام انجام شده شک و تردید و سوءظن وارد ساخت. در مورد آماده شدن پریرا هم من خوشبینم چون او متعلق به کشوری است که مهد فوتبال دنیاست. پس به خاطر استعداد بازیکن برزیلی و لیگ و تیم‌هایی که پریرا در آنها بازی کرده اطمینان دارم که پریرا زود به فرم مطلوب خواهد رسید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده خواهد شد و با بازی در زمان‌های کم در یک‌سوم پایانی بازی‌های فصل قادر خواهد بود با بهترین شرایط ممکن و کارایی بتواند برای پرسپولیس بازی کند و سودش در نهایت متوجه نتایج تیم شود.
 اما جدا از گلزنی به نظر پرسپولیس در زمینه موقعیت ساختن هم با مشکلات زیادی مواجه است؟
اگر بخواهیم ایده‌آل فکر کنیم حتماً به این مسأله می‌رسیم که پرسپولیس به یک هافبک طراح ششدانگ و درجه اول نیاز دارد. بازیکنی که به معنای واقعی در خط میانی نظم خیلی خوبی را در خط میانی به وجود بیاورد. البته سروش و چند هافبک میانی خوب دیگر در پرسپولیس هستند اما ما به هافبکی ششدانگ و طراح که تعادل و بازیسازی را در خط میانی برقرار کند، نیاز داریم. بازیکنی که بتواند مشکل خلق موقعیت در پرسپولیس که جدا از کم گل زدن یکی از مشکلات اساسی پرسپولیس است را به حداقل برساند.
‌چرا از کناره‌های پرسپولیس و وینگرهای نامی این تیم هم بازیسازی کمی را شاهد هستیم؟
صادقی که مدت زیادی مصدوم بود و ترابی و چند بازیکن کناری دیگر به دلایل مختلف نتوانسته‌اند از جناحین ارسال‌های خوبی داشته باشند که حتماً باید در تمرینات این مشکل برطرف شود تا در موقعیت‌سازی به پرسپولیس کمک شود.
 شما در حالی از جذب طراح ششدانگ صحبت می‌کنید که شاید چنین بازیکن کاملی در فوتبال ایران وجود نداشته باشد.
شاید این گونه باشد اما به هر حال پرسپولیس به بازیکنی مانند محسن عاشوری یا کریم باقری یا علی پروین که قبلاً در میانه میدان پرسپولیس به مانند یک ژنرال و همه‌کاره بازی می‌کردند، نیاز دارد. بازیکنی که علاوه بر بازیسازی و ایجاد تعادل و توازن در خط میانی در شوتزنی و سایر موارد به معنای واقعی تیم را رهبری کند.
 در رابطه با قرعه پرسپولیس در جام حذفی و رویارویی با سپاهان چه صحبتی دارید؟
قرعه سختی به پرسپولیس خورد اما به نظرم شخصیت بزرگ یحیی و بازیکنانش این اجازه را به ما می‌دهد که به شکست سپاهان حتی در اصفهان خوشبین باشیم. پرسپولیس در صورت شکست سپاهان گام بلندی برای قهرمانی بر‌خواهد داشت چه بسا که این موفقیت شانس دبل کردن در قهرمانی را هم بیشتر خواهد ساخت.
‌یعنی در لیگ هم شانس قهرمانی پرسپولیس را زیاد می‌دانید؟
حتماً همین طور است. به نظرم پرسپولیس شانس اصلی قهرمانی لیگ است. البته با درصد کمتر شانس قهرمانی برای رقیب سنتی‌اش را هم قائل هستم.
جدا از دو تیمی که گفتم برای تیم‌های دیگر بالای جدول شانس چندانی قائل نیستم و معتقدم حتی تیمی مانند سپاهان هم در نهایت در جایگاهی بعد از پرسپولیس و استقلال قرار خواهد گرفت.

 


Page Generated in 0.0048 sec