printlogo


کد خبر: 266632تاریخ: 1401/11/25 00:00
معجزه‌ای دیگر در راه است؟
نفس یونیون پشت سر بایرن

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
رسیدن به مقام استادی از هیچ؟  نه به نظر نمی‌رسد این جمله برای یونیون برلین صدق کند. این تیم از سال 2019 و صعود به لیگ دسته اول در حال شگفتی‌سازی است، که نشان دهنده روح استادی در تیم است.
اما آهنین‌های برلین چه چیزی دارند که باعث شده این تفکر به وجود آید که آنها می‌توانند با کنار زدن غول‌های بوندس‌لیگا به قهرمانی برسند؟
یونیون یادآور تیم‌هایی مثل لستر سیتی 2016، مون‌پلیه 2012 و کایزرسلاترن 1998 هستند که در آن سال‌ها قهرمان لیگ خود شدند.
لاترن، مون‌پلیه و بالاتر از همه لستر سیتی - نشان دادند که تیم‌های ضعیف نیز می‌توانند با کنار زدن غول‌های لیگ جام را بالای سر ببرند. حتی اگر شما صاحبان ثروتمند تایلندی مثل لستر نداشته باشید که با هلکوپتر
جا به جا شوند . همه این تیم‌ها یک وجه مشترک دارند و آن هم روحیه جنگندگی و تیمی برای رسیدن به باورهای شان است.

 روحیه قوی یونیون
هر کس یک بازی از تیم یونیون برلین دیده باشد بخوبی روح جنگندگی و تسلیم‌ناپذیری را در این تیم حس می‌کند. در کنار این روحیه آنها به پرورش استعدادهای جدید نیز می‌پردازند. نکته قابل توجه این تیم این است که با وجود این‌که آهنین‌ها در تابستان تغییرات زیادی در اسکواد خود داشتند اما چیزی که هرگز در این تیم تغییر نکرد روح تسلیم‌ناپذیر این تیم بود.
این تیم بیشتر از همه ما را به یاد لاترن فصل 97/98 بوندس‌لیگا می‌اندازد. تیمی که هر بیننده‌ای را مجبور می‌کرد که پای بازی‌هایش بنشیند و افسانه سرخ پوشان را در زیر پا گذاشتن بایرن مونیخ با 7 امتیاز تماشا کند.
  مون‌پلیه یک مثال خوب دیگر برای به زانو درآوردن تیم‌های بزرگ به حساب می‌آید. پاری سن ژرمن، باشگاه شیک پایتخت که غرق در دلارهای قطری بود در نهایت با فاصله 3 امتیاز نسبت به مون‌پلیه نایب قهرمان شد و تیم سخت‌کوش جام سال 2012 لیگ یک را بالای سر برد. لویی نیکولین، مدیر عامل وقت مون‌پلیه در مصاحبه‌ای، گفت: «ما از جنوب آمده ایم، از منطقه‌ای که مرفه نیست. این در DNA ماست که تا آخر بجنگیم، به اندازه سر سوزنی تسلیم نشویم و متواضع بمانیم. ما مثل یک خانواده هستیم.»
 خانواده بزرگ یونیون
یونیون دوست دارد خود را به‌عنوان یک خانواده بزرگ به جهان نشان دهد. با وجود 22000 تماشاگر، کوپنیک هنوز کوچک‌ترین ورزشگاه لیگ را دارد، اما آلتن‌فورستری قلعه‌ای است که در آن حضور غازها همیشه تضمین شده است. آخرین شکست خانگی یونیون درلیگ تقریباً به یک سال پیش و به 13 فوریه 2022 برمی‌گردد که مقابل دورتمند رقم خورد. الیور روهنرت مدیر ورزشی یونیون در مورد شگفتی‌سازی این تیم می‌گوید: «در سال اول سورپرایز بزرگی در بوندس‌لیگا ارائه نمی‌دهیم، زیرا قبلاً همه را به نمایش گذاشته‌ایم.»


Page Generated in 0.0055 sec