printlogo


کد خبر: 266629تاریخ: 1401/11/25 00:00
میلان – تاتنهام؛ روسونری، حریف مورد علاقه کونته
میلان در تدارک انتقام در سن‌سیرو

مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با یک بازی جذاب بین رقبای آشنا، میلان و تاتنهام شروع می‌شود. میلان با پیروزی جمعه شب برابر تورینو به روزهای پیروزی برگشت اما میهمان امشب باید روحیه از دست رفته‌اش را باز بیابد بعد از آنکه در لیگ برتر 4 بر یک مقابل لسترسیتی شکست خورد.
میلان یک دوره سخت را سپری کرد که در هفت بازی برد نداشت و در طول آن در سوپرجام ایتالیا و همچنین لیگ به رقیب همیشگی‌اش، اینتر باخت برای همین بازی با تورینو اهمیت زیادی داشت. روسونری که ماه گذشته در جام حذفی در وقت اضافه به تیم ایوان یوریچ باخته بود، با گل اولیویه ژیرو به دومین پیروزی‌اش در سال 2023 دست یافت.
آن برد خفیف اما باارزش کمی از فشار روی استفانو پیولی کم کرد اما با توجه به اختلاف 18 امتیازی با ناپولی صدرنشین و کنار رفتن از جام حذفی، مربی میلان به یک بازی و نتیجه خوب در لیگ قهرمانان نیاز جدی دارد.
اگرچه میلان هفت قهرمانی اروپا در کارنامه دارد، اما این نخستین حضورش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بعد از فصل 2014-2013 است که در یک‌هشتم‌نهایی‌اش در مجموع دو دیدار 5 بر یک به اتلتیکومادرید باختند.
مدافع عنوان قهرمانی ایتالیا در پنج تا از شش حضور آخرش در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان حذف شده از جمله فصل
 2012-2011 که در مجموع دو دیدار
یک بر صفر به تاتنهام باخت. میلان در چهار بازی رسمی خود با تاتنهام موفق به پیروزی نشده است و برای صعود به جمع 8 تیم برتر اروپا کار آسانی ندارد.
بعد از ریکاوری از عمل جراحی کیسه صفرا، به نظر می‌رسید بازگشت آنتونیو کونته با یک نتیجه خوب همراه شود وقتی رودریگو بنتانکور تاتنهام را در خانه لستر پیش انداخت اما چهار گل میزبان، کام اسپرز و مربی ایتالیایی را کاملاً تلخ کرد و پیروزی برابر منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی را به دست فراموشی سپرد.
تاتنهام امیدوار است مثل تیم موریسیو پوچتینو در فصل 2019-2018 تا فینال لیگ قهرمانان پیش برود هر چند زیر نظر ژوزه مورینیو در آخرین حضور خود در این مرحله با شکست تحقیرآمیز 4 بر صفر مقابل لایپزیگ در دو دیدار حذف شد. اما کونته خاطرات خوبی از دیدار با میلان دارد، این مربی 53 ساله در هشت تا از 9 بازی آخرش با روسونری برنده بوده از جمله برد 3 بر صفر سال 2021 که با اینتر به دست آمد.
 
اخبار تیمی
 مایک ماینیان به‌دلیل مصدومیت ساق پا پنج ماه است که برای میلان بازی نکرده و اگرچه تیمش امیدوار است به بازی برگشت مقابل اسپرز برسد، اما این فرانسوی در بازی امشب حاضر نیست و سیپرین تاتاروشانو همچنان در غیاب او از دروازه میلان مراقبت می‌کند.
اسماعیل بن ناصر و فیکایو توموری هم بعد از مدتی مصدومیت و ریکاوری آماده حضور در ترکیب اصلی هستند. زلاتان ابراهیموویچ تمام نشدنی بعد از 10 ماه در بازی جمعه روی نیمکت میلان نشست اما این دوری طولانی باعث می‌شود همچنان نیمکت‌نشین بماند و بعید است مقابل تاتنهام فرصت بازی پیدا کند.
تاتنهام هم مثل میزبان امشب از دروازه‌بان اول خود محروم است و هوگو لوریس به‌دلیل مصدومیت زانو نمی‌تواند بازی کند، جانشین او
فریزر فورستر اما امیدوار است بهتر از بازی لیگ برتر از سوی مدافعان حمایت شود. کریستین رومرو مقابل لستر محروم بود اما در دفاع سه نفره کونته به اریک دایر و بن دیویس ملحق می‌شود.
بنتانکور شنبه دچار مصدومیت رباط صلیبی شد که فصلش را پایان داد و با توجه به مصدومیت ایوه بیسوما و محرومیت پیر امیل هویبرگ، تاتنهام شاید مجبور شود از زوج آزمایش نشده پاپه ماتار سار و الیور اسکیپ استفاده کند.

ترکیب احتمالی
میلان: تاتاروشانو؛ کالولو، کیائر، توموری؛ سالماکرز، بن ناصر، تونالی، هرناندس؛ دیاس، لیائو؛ ژیرو
 تاتنهام: فورستر؛ رومرو، دایر، دیویس؛ امرسون، سار، اسکیپ، پریشیچ؛ کولوسفسکی، سون؛ کین
 
 


Page Generated in 0.0053 sec