printlogo


کد خبر: 266623تاریخ: 1401/11/25 00:00
پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ؛ لیگ قهرمانان اروپا
جنگ غول‌ها در پاریس

بهترین تیم‌های فرانسه و آلمان امشب در شروع مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل 2023-2022 در پاریس به مصاف هم می‌روند. پاری‌سن‌ژرمن امیدوار است این فصل رویای قهرمانی اروپا را محقق کند در حالی که بایرن‌مونیخ می‌خواهد گام نخست برای رسیدن به هفتمین قهرمانی را محکم بردارد. تیم کریستوف گالتیه بعد از شکست در جام حذفی مقابل مارسی، با هدف بازگشت به روزهای پیروزی به مصاف موناکو رفت اما با دست خالی به پایتخت برگشت و 3 بر یک باخت. پاریسی‌ها در صدر جدول لیگ یک پنج امتیاز حاشیه امنیت دارند اما دو باخت پیاپی اصلاً آماده‌سازی ایده‌آلی برای بازی با تیم بزرگی مثل بایرن نیست، تیمی که در فینال فصل 2021-2020 برابرش باختند.
پاریس امیدوار بود در نخستین مرحله حذفی با حریف آسان‌تری روبه‌رو شود اما با وجود آنکه در مرحله گروهی مثل بنفیکا 14 امتیاز گرفت، اما تیم پرتغالی به خاطر گل زده بیشتر در خانه رقبا صدرنشین گروه شد. اگر قهرمان فرانسه می‌خواهد برای دومین بار متوالی از مرحله یک‌هشتم‌نهایی-فصل قبل به قهرمان مسابقات، رئال مادرید باختند- حذف نشود، باید نهایت استفاده از بازی خانگی امشب را ببرد. آنها در این فصل از 15 بازی خانگی 12 برد و 3 مساوی به دست آورده‌اند. این تیم در لیگ قهرمانان هم سابقه پیروزی بر امثال منچسترسیتی، رئال مادرید و یوونتوس در خانه را دارد اما از پنج بازی خانگی با بایرن در این رقابت‌ها یکی را باخته که در سال 2021 بود.
بایرن بعد از تعطیلات زمستانی یک نیمه بحران با توجه به استانداردهای خودش تجربه کرد و سه تساوی یک بر یک پیاپی داشت اما اوضاع در باواریا در هفته‌های اخیر عادی شده و تیم گلزن یولیان ناگلسمان چهار گل به ماینتس و ولفسبورگ به ترتیب در جام حذفی و لیگ زد و این هفته هم با سه گل از سد بوخوم گذشت که توماس مولر، کینگزلی کومان و سرژ گنابری گل‌های این بازی را زدند. تساوی‌های متوالی به رقبا اجازه داده به بایرن نزدیک شوند تا جایی که اونیون برلین یک امتیاز عقب است و دورتموند سه امتیاز فاصله دارد اما آنها همچنان با قدرت به‌دنبال یازدهمین قهرمانی متوالی بوندس‌لیگا هستند. بایرن از گروه سخت خود که بارسلونا و اینترمیلان هم در آن حضور داشتند، به آسانی عبور کرد و حتی یک امتیاز از دست نداد و حالا شانس دارند برای دومین بار هفت بازی متوالی در لیگ قهرمانان را ببرند؛ کاری که در فصل 2020-2019 انجام دادند. بایرن در 10 دوره اخیر لیگ قهرمانان 9 بار از مرحله یک‌هشتم‌نهایی عبور کرده است.
 
اخبار تیمی
لیونل مسی بازی با موناکو را به‌دلیل مشکل همسترینگ از دست داد اما گالتیه گفته قهرمان جام جهانی برای بازی با بایرن آماده می‌شود و مارکو وراتی هم بعد از بازگشت از مصدومیت به او ملحق می‌شود. کیلیان امباپه اما بعید است بتواند نقشی در این بازی داشته باشد بعد از مصدومیت ران که دو هفته قبل در بازی با مون‌پولیه برایش پیش آمد؛ رناتو سانچز و نوردی موکیله هم مثل او در بخش درمان باشگاه هستند. پاری‌سن‌ژرمن امیدوار است فابین رویس آماده بازی شود بعد از آنکه این هافبک به‌دلیل ابتلا به یک ویروس گوارشی دیدار با موناکو را از دست داد. اشرف حکیمی، نونو مندز و سرخیو راموس در آن بازی نیمکت نشین بودند چون گالتیه نیم نگاهی به بایرن داشت اما احتمالاً این سه نفر به مارکینیوش در خط دفاع اضافه می‌شوند.
تیم میهمان در ژانویه یان زومر را از بوروسیامونشن گلادباخ خرید تا جانشین مانوئل نویر شود که نمی‌تواند تا آخر فصل بازی کند. دروازه‌بان تیم ملی سوییس نیز امید دارد در اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان برای تیم جدید دروازه‌اش را بسته نگه دارد. رایان گراونبرخ، نصیر مزروعی، لوکاس هرناندس و سادیو مانه مصدوم هستند اما یاشوا کیمیش از محرومیت برمی‌گردد تا در کنار لئون گورتزکا در مرکز خط میانی بازی کند. مولر بین دو نیمه بازی شنبه زمین را ترک کرد و اگرچه خودش گفته چیز خاصی نیست اما شاید ناگلسمان روی سلامت این بازیکن 33 ساله ریسک نکند. بازی برگشت دو تیم 17 اسفند برگزار می‌شود.
 
ترکیب احتمالی
پاری‌سن‌ژرمن: دوناروما؛ حکیمی، مارکینیوش، راموس، مندز؛ پریرا؛ رویس، ویتینیا، وراتی؛ نیمار، مسی
بایرن‌مونیخ: زومر؛ کانسلو، دلیخت، اوپامکانو، دیویس؛ گورتزکا، کیمیش؛ سانه، موسیالا، کومان؛ چوپو موتینگ


Page Generated in 0.0048 sec