printlogo


کد خبر: 266619تاریخ: 1401/11/25 00:00
خبر

ایران میزبان دو و میدانی داخل سالن آسیا شد
 اعطای پرچم به دختر باد
رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا با ارائه پرچم این کنفدراسیون به فرزانه فصیحی، ایران را به‌عنوان میزبان مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا ۲۰۲۴ معرفی کرد.
پس از قهرمانی فرزانه فصیحی در دوی ۶۰ متر داخل سالن قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور قزاقستان برگزار شد، در جریان مراسم اختتامیه این مسابقات دهلان الحمد، رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا با ارائه پرچم این کنفدراسیون به فصیحی، ایران را به‌عنوان میزبان این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۴ معرفی کرد.
ایران پیش ازاین نیز سه بار در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ میزبانی این رویداد مهم آسیا را برعهده داشت و حالا یکبار‌‌ دیگرمی‌تواند میزبانی از این رویداد مهم را تجربه کند.
 
باخت تیم سابر برابر یک آسیایی دیگر
سقوط ده پله‌ای
تیم شمشیربازی سابر ایران در ادامه عملکرد ضعیف خود در جام جهانی لهستان، دو باخت دیگر را هم تجربه کرد تا با ده پله سقوط نسبت به دوره گذشته، دررده دوازدهم قرار بگیرد.
تیم ملی شمشیربازی سابرایران پس از این‌که درمرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی لهستان برابر ژاپن شکست خورد، برای تعیین جایگاه نهم تا شانزدهم به رقابت پرداخت.
تیم ملی ایران ابتدا اوکراین را شکست داد اما در بازی دوم مغلوب آلمان شد و از این‌رو شانس کسب جایگاه نهم را از دست داد.
 ایران برای کسب جایگاه یازدهم با چین رقابت کرد. این تیم آسیایی هم موفق شد ایران را شکست دهد تا ایران در جایگاه دوازدهم قرار بگیرد.
به این ترتیب ایران در این رقابت‌ها به دو حریف آسیایی یعنی ژاپن و چین باخت تا ضمن کسب نتیجه ضعیف، جایگاه خود در قاره کهن را هم متزلزل ببیند.
تیم ایران درحالی به عنوان دوازدهم جام جهانی لهستان رسید که درجام جهانی الجزایر نایب‌قهرمان شده بود و حالا سقوطی ده‌پله‌ای را تجربه می‌کند.

جدیدترین رده‌بندی جهانی تیراندازان
در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی امیرمحمد نکونام در رده ششم تفنگ بادی و هانیه رستمیان در رده هشتم تپانچه ۲۵ متر قرار گرفته‌اند.
طبق جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی (۸ فوریه) دو ورزشکار ایرانی در میان ۱۰ نفر اول رنکینگ هستند. امیرمحمد نکونام در تفنگ بادی و هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر به ترتیب در رده ششم و هشتم ایستاده‌اند.
بهترین رتبه تپانچه بادی مردان متعلق به سجاد پورحسینی است که در رده شانزدهم قرار دارد. همچنین در تپانچه بادی زنان هانیه رستمیان در رده بیست و ششم و در تفنگ بادی زنان فاطمه کرم‌زاده در رده ۳۸ قرار دارند.


Page Generated in 0.0052 sec