printlogo


کد خبر: 266616تاریخ: 1401/11/25 00:00
اظهار نظرهایی که در خور جایگاه سرمربی تیم ملی بسکتبال نیست
رفتار بچگانه!

محسن آجرلو
روزنامه نگار
اعلام لیست 16 نفره تیم ملی برای شرکت در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی، دو حاشیه مهم داشت؛ یکی وجود نام آرن داودی که سال‌ها پیش خداحافظی کرده بود و نبود نام آرمان زنگنه. درباره اولی حرف و حدیث و حواشی عجیب و غریبی شنیده می‌شود که اثبات آن به سادگی ممکن نیست و درباره دومی هم همینطور. با این حال واکنش آرمان زنگنه به این اتفاق، باعث شد تا نبودش بیشتر از بودن آرن دیده شود و به حاشیه اصلی این لیست تبدیل شود. حاشیه‌ای که گویا سرمربی تیم ملی قصد پایان دادن به آن را ندارد!

توضیح بیش از اندازه
در تمام دنیا وقتی لیستی از سوی یک سرمربی منتشر می‌شود، با وجود هر نوع نقد و انتقادی که به آن می‌شود، در نهایت حق را به مربی می‌دهند. سلیقه، سیستم و تفکر اوست که در نهایت منجر به دعوت از بازیکنانی شده که قرار است خودش پاسخگوی نتایج آنها باشد. در ماجرای دعوت نشدن آرمان زنگنه به اردوی تیم ملی هم ماجرا به همین شکل است. او اگرچه یکی از بهترین‌های ذوب‌آهن و جزو بهترین بازیکنان در پست خودش بوده و شایستگی حضور در تیم ملی را دارد اما به هر ترتیب دعوت نشده. اینکه تصمیم دعوت نشدن او به اردو فنی بوده یا غیر فنی هم از آن مواردی است که هیچ‌کس نمی‌تواند جز خود سرمربی یا فدراسیون‌نشین‌ها درباره‌اش اظهارنظر کند.
پس معما پیش از مطرح شدن حل شده. حالا در این میان اگر بازیکن واکنش خاصی هم به ماجرا داشته، دلیل ورود سرمربی تیم ملی به این ماجرا چیست؟ کدام سرمربی ملی حرفه‌ای وارد دعوای رسانه‌ای با بازیکن می‌شود و هر روز به مصاحبه و توضیح علت تصمیمش می‌پردازد و یکسری جمله ثابت را هر روز تکرار می‌کند؟

رفتار غیر حرفه‌ای ارمغانی
سعید ارمغانی پیش از این و در ماجرای درگیری لفظی با مصطفی هاشمی هم نشان داده بود که ظرفیت چنین اتفاق‌هایی را ندارد. در آن زمان هم او در واکنش به بخشی از موارد مطرح شده توسط هاشمی، خیلی زود مصاحبه کرد و مواردی را مطرح کرد که به هیچ وجه در ‌شأن جایگاه سرمربی تیم ملی نیست.
او حالا در ماجرای آرمان زنگنه هم در واکنش به یک استوری اینستاگرامی بازیکنی که از دعوت نشدن به اردو ناراحت است، هر روز مصاحبه می‌کند و این دعوای عجیب رسانه‌ای را کش می‌دهد. در این شرایط بازیکن بیانیه می‌دهد و مربی باز مصاحبه می‌کند و مشخص نیست که کار تا کجا پیش خواهد رفت؟

فقدان مدیریت و نظارت
طی پنجره‌های قبلی انتخابی جام جهانی و تورنمنت‌هایی نظیر کاپ آسیا، بارها کادر فنی و سرپرستی تیم ملی تصمیم گرفتند تا مصاحبه را برای بازیکنان ممنوع کنند تا بتوانند با تمرکز بیشتری تمرین کرده و مسابقه دهند. حالا در شرایط حساس کنونی که پای صعود یا عدم صعود تیم ایران به جام جهانی 2023 در میان است، آیا جواد داوری تصمیمی برای مدیریت سرمربی تیم‌ملی ندارد؟ آن هم سرمربی که گویا ظرفیت یک استوری خشک و خالی را هم ندارد و قرار است هر روز در رسانه‌ها و جراید درباره تصمیمش در انتخاب یا عدم انتخاب یک بازیکن توضیح دهد؟
سعید ارمغانی هر چقدر در بخش فنی بدون تأثیر و کم فروغ نشان داده، گویا قرار است در بخش رسانه‌ای و دادن پاسخ منتقدان پرفروغ و پررنگ ظاهر شود و باخت‌هایی نظیر شکست خانگی برابر چین در آزادی را با استفاده از کلمات تند و اظهار نظرهای سریع جبران کند.
ارمغانی بلافاصله پس از استوری آرمان زنگنه، رفتار او را بچگانه خوانده بود که البته با بیانیه قابل توجه این بازیکن مواجه شد. با این حال این‌طور که به نظر می‌رسد سخنان این مربی شباهت بیشتری به رفتارهای بچگانه دارد. مربی که در واکنش به انتقادهای هاشمی ماجرا را به چند دهه قبل و حسادت می‌کشاند و در برابر ناراحتی یک بازیکن از دعوت نشدن، لفظ بچگانه را به کار می‌برد، به نظر می‌رسد که رفتارهایش بیش از هر کس دیگری در این بسکتبال شتابزده، بدون در نظر گرفتن جایگاه و شاید هم به قول خودش بچگانه باشد.


Page Generated in 0.0059 sec