printlogo


کد خبر: 266597تاریخ: 1401/11/25 00:00
سایه به سایه مدعیان
این استقلال حریف می طلبد

پیکان برای به دست آوردن امتیاز در این بازی تنها به فکر بازی دفاعی بود و از همان دقایق آغازین با دل بستن به ضدحملات به‌دنبال راه‌هایی بود تا استقلال را از رسیدن به گل محروم کند. شاگردان مجتبی حسینی اما توفیقی در راه رسیدن به این هدف نداشتند و خیلی زود دروازه خود را به روی حملات استقلال بازشده دیدند.
در دقیقه 10 و در حالی که پیکانی‌ها در میانه زمین صاحب توپ بودند یک اشتباه استقلال را صاحب موقعیت کرد که پاس رضاوند به قایدی رسید و این بازیکن که تشنه گلزنی بود، با یک حرکت فریبنده و در حالی که رشید مظاهری هم واکنش مناسبی روی شوت نه‌چندان سنگین او نداشت، دروازه پیکان را باز کرد.
این گل سبب شد استقلال با آرامش و هدفمندی بیشتری توپ را به چرخش درآورد و به نوعی خیالش از رسیدن به پیروزی در این بازی راحت شود. شاید اگر پیکان تیم هماهنگ‌تری بود و حملات زهرآگین‌تری را روی دروازه استقلال ترتیب می‌داد آبی‌ها بعد از به ثمر رساندن گل اول خود را به آب و آتش می‌زدند تا تعداد گل‌های زده خود را افزایش دهند و پیروزی بر اثر یک اشتباه از دست نرود اما پیکان به حدی در اجرای بازی هجومی سرد و بی‌هدف بود که استقلالی‌ها به جز اندک دقایقی هیچ گاه نگران از دست رفتن پیروزی خود در این میدان نشدند.
حتی دقیقه 56 که داسیلوا یک موقعیت عالی را به پیکانی‌ها هدیه داد و با پاس اشتباه خود این تیم را در بهترین موقعیت ممکن قرار داد باز هم شاگردان حسینی نتوانستند از فرصت به دست‌آمده بهره بگیرند و این صحنه به نفع استقلال به خیر گذشت تا دوباره حملات آبی‌ها وارد فاز جدی‌تری شود.
مهدی‌ قایدی که یکی از آماده‌ترین بازیکنان استقلال در این میدان بود، در دقیقه 71 با یک فرار عالی از پشت مدافعان پیکان با رشید مظاهری در حالت تک به تک قرار گرفت اما ضربه نهایی او راهی به دروازه نداشت و فقط تور کنار دروازه را به لرزه درآورد.
قایدی دقیقه 75 نیز می‌توانست گل دیگری را به‌نام خود ثبت کند. این بار نیز مهاجم ریزنقش آبی‌ها از سمت راست دفاعی پیکان نفوذ کرد که مظاهری با خروج بموقع مانع از فرو ریختن دروازه‌اش شد.
استقلال اما برای اینکه برد خود را قطعی کند و با آمار گلزنی مطلوب‌تری میدان رقابت با پیکان را ترک کند در دقایق پایانی جدی‌تر در حملات شرکت کرد که ماحصل آن گلی بود که صالح حردانی در دقیقه 84 از فاصله 35 متری وارد دروازه رشید مظاهری کرد. حردانی پیش از آنکه دروازه مظاهری را فتح کند توپ را در ریباندی که حاصل شوت رضاوند بود و مظاهری واکنش مناسبی روی آن داشت مال خود کرد و در نهایت با یک ضربه دقیق به گوشه دروازه برد استقلال را در این بازی درخشان‌تر کرد.
این گل شیرازه تیمی پیکان را هم پاشید و حتی بازیکنان این تیم به لحاظ رفتاری نیز دچار تزلزل شدند وتا جایی آزاده در واپسین دقایق به‌دلیل رفتارهای نامناسب و بحث بیش از حد با داور از میدان مسابقه اخراج شد تا میزبان این بازی علاوه بر باخت برای بازی بعد نیز تلفاتی داشته باشد.
پیکان بواقع در این میدان هیچ حرفی برای گفتن نداشت و با ارائه فوتبالی بی‌هدف و بدون برنامه نشان داد به لحاظ ساختار تاکتیکی اشکالات بسیاری دارد.
مجتبی حسینی مقصر نمایش ضعیف پیکان
بی‌تعارف مجتبی حسینی، سرمربی تیم پیکان را باید مقصر اول شکست پیکان دانست؛ هر چند که استقلال به لحاظ تاکتیکی یک سر و گردن بالاتر از حریف خود ظاهر شد اما این سؤال را باید مقابل تصمیم‌گیران باشگاه پیکان قرار داد که با چه استدلالی پای حسینی ایستاده‌اند و امکانات مطلوبی که در این باشگاه وجود دارد را مصروف مربی‌ای می‌کنند که حقیقتاً نتوانسته در لیگ جاری تحولی در این باشگاه ایجاد کند؟! جایگاه پیکان در لیگ برتر اینجای جدول نیست و مدیران این باشگاه صنعتی برای برون‌رفت از وضع موجود باید فکری اساسی کنند و سکان هدایت این تیم را به دست فردی بسپارند که از تجربه و کاریزمای کافی برای هدایت این باشگاه بهره‌مند باشد.


Page Generated in 0.0056 sec