printlogo


کد خبر: 266561تاریخ: 1401/11/24 00:00
ابراهیمی :مرکز ثقل پرسپولیس و ارسال پاس آخر مشکل سرخپوشان است
دیاباته شانس آقای گلی را هم دارد

ناصر ابراهیمی مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی مشکل پرسپولیس را نداشتن مرکز ثقل قوی می‌داند با این حال شرایط دیاباته را بسیار امیدوار‌کننده دانسته و حتی شانس آقای گلی را برای این بازیکن با ادامه روند گلزنی‌اش متصور است. در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل تیم هوادار و مسائل دیگری که پیرامون پرسپولیس وجود دارد با ابراهیمی گفت و گویی را انجام دادیم.

ناصر قراگزلو
خبر نگار
چرا پرسپولیس با وجود شرایط امتیازی خوب از لحاظ فنی شرایط خیلی ایده‌آلی خصوصاً در فاز حمله نداشته؟!
مرکز ثقل پرسپولیس مشکل دارد و به نظرم بازیکنان خط میانی نتوانستند پر‌قدرت ظاهر شده و در دفاع خصوصاً در زمان حمله ، مرکز ثقل پر‌قدرتی را برای پرسپولیس بسازند مشکلی که حتی به جناحین پرسپولیس هم سرایت پیدا کرده و اجازه نمی‌دهد بازیکنان کناری هم ارسال‌های خوبی از جناحین داشته باشند که البته این مسأله با وجود بازیکن سرزنی مانند دیاباته واقعاً برای جناحین پرسپولیس و ارسال‌هایشان یک ضرورت بزرگ محسوب می‌شود.
شرایط امتیازی پرسپولیس هم بسیار حساس است. رقابت پرسپولیس با بقیه مدعیان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازیکنان پرسپولیس باید درهر بازی بسیارهوشیارعمل کرده و بازی به بازی پیش بروند و خوب بدانند که حق لغزش در هیچ بازی را ندارند چون حتی لغزش در یک بازی می‌تواند جایگاه پرسپولیس را متزلزل ساخته و موجب شود تا شرایط پرسپولیس در کورس رقابت به‌ خطر بیفتد.
تیم‌های مدعی خصوصاً سه تیم اول خیلی چسبیده به هم هستند از این رو و به جهت نزدیکی امتیازات پرسپولیس حق لغزش ندارد.
در رابطه با برگشتن عیسی و نمایش این بازیکن در بازی‌های اخیر چه صحبتی دارید؟
برگشتن عیسی به سود پرسپولیس شد اما از آنجا که این بازیکن از مصدومیت طولانی برگشته فعلاً فقط پنجاه درصد آماده شده علاوه بر اینکه عیسی یکسری از توانایی‌های خوب را همراه خود دارد اما در بعضی از فازهای هجومی ایراداتی دارد که باید آنها را برطرف کرده و در بعضی از فازها خودش را تقویت سازد مهاجمی که به نظرم بیشتر حالت جرقه‌ای دارد که گاهاً در لحظه‌ها می‌تواند برای پرسپولیس مؤثر و کارگشا واقع شود.
در رابطه با دبل کردن دیاباته و توانایی این بازیکن چه صحبتی دارید؟
دیاباته مهاجم خوبی است و در حال حاضر تنها مهاجم ششدانگ پرسپولیس محسوب می‌شود و تیم پرسپولیس به غیر از مهاجم اهل مالی خودش مهاجم ششدانگ و فورواردی که بخواهد روی او تکیه داشته باشد را در اختیارندارد.
برای خط هافبک پرسپولیس چه توصیه فنی دارید؟
خط هافبک پرسپولیس در لحظه مهم و تعیین کننده پاس آخر  را خوب بدهند و برای مهاجمان بخوبی ارسال کنند موضوعی که در پرسپولیس به شکل ایده‌آلی از سوی خط میانی صادر نشده است.
در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل هوادار چه صحبتی به لحاظ فنی دارید؟
تمام بازی‌ها برای پرسپولیس سخت است چون بازیکنان تیم‌های دیگر دو برابر توانشان را بکار می‌بندند که این مسأله شامل تیم هوادار نمی‌شود و همه رقیبان مقابل پرسپولیس چنین وضعیتی دارند. جدا از بحث مربوط به این دیدار باید این واقعیت را بگویم که مدتهاست فوتبال خوبی را ندیدم موضوعی که شاید به ده یا پانزده سال اخیر بازگردد البته مربیان و بازیکنان فعلی از حرفهایی ناراحت نشوند. زمانی که خودم سرمربی تیم ملی بودم ۷۷بازیکن را دعوت کردم که همه آنها به‌ نوعی ستاره بودند و باور کنید واقعاً خط زدن آنها برایم خیلی سخت بود چون آن زمان بر خلاف الان واقعاً ستاره خیلی زیاد بود اما در فوتبال بی‌ستاره فعلی مربیان هم حساس و هیجانی شده‌اند که  به نوعی کادر فنی تیم‌ها این هیجان کاذب را به تیم‌ها و بازیکنان انتقال می‌دهند که این مسأله هیجان و حساسیت را به بازیکنان و تیم‌ها انتقال می‌دهد.
بازی پرسپولیس مقابل هوادار دیدار سختی خواهد شد و به نظرم هر تیمی که مرکز زمین را در اختیار بگیرد برنده خواهد شد و به نوعی تیم پرسپولیس برای برنده شدن باید مرکز زمین را به شکل کامل در دیدار مقابل هوادار در اختیار بگیرد.
دیاباته سه گله برای آقای گلی شانس دارد؟
دیاباته در حال نزدیک شدن به فرم خوب است و از آنجا که بازی‌های زیادی باقی مانده دیاباته می‌تواند حتی سه گل اختلافش با گلزنان شش گله را جبران و حتی عنوان آقای گلی را از آن خود سازد.
چهره تیم قهرمان به نظرتان چه زمانی مشخص می‌شود؟
سه تیم اول تا سوم شانس‌های قهرمانی هستند که به نظرم ده هفته از نیم فصل دوم بگذرد چهره قهرمان مشخص شده و سه تیم گل‌گهر و فولاد و تراکتورهم تیم‌هایی هستند که درسایه تیم‌های شانس قهرمانی حرکت خواهند کرد.


 


Page Generated in 0.0049 sec