printlogo


کد خبر: 266555تاریخ: 1401/11/24 00:00
اصلانیان: پرسپولیس در هر 2 جام مدعی است
بازی های 6 امتیازی تکلیف قهرمان را مشخص می کند

بازی رفت پرسپولیس مقابل هوادار که در آن پرسپولیس شاید بهترین بازی نیم فصل اولش را ارائه داد سعید صادقی ستاره میدان بود. بازیکنی که دبل کرد و برای ترابی هم یک پاس گل ارسال کرد. این بار اما در نیم فصل دوم دو تیم تهرانی در شرایطی به مراتب حساس‌تر و دشوارتر به مصاف هم می‌روند. به بهانه این تقابل حساس گفت‌و‌گویی با امیرحسین اصلانیان مهاجم اسبق پرسپولیس داشتیم.

مسعود قراگزلو
خبر نگار
به نظرتان پرسپولیس می‌تواند مانند نیم فصل اول با نتیجه‌ای نسبتاً پرگل از سد تیم هوادار بگذرد؟
 در مقابل پرسپولیس و به نوعی استقلال تیم‌های دیگر انگیزه خیلی زیادی دارند چون خوب می‌دانند که در چنین بازی‌هایی خیلی بیشتر دیده می‌شوند و با پخش مستقیم تلویزیونی و پوشش و توجه خاص رسانه‌ها علاقه‌مندان به فوتبال روی بازی زوم کرده‌اند بنابراین تیم‌هایی مانند هوادار خیلی با انگیزه مقابل پرسپولیس بازی خواهند کرد و بازیکنانش سعی خواهند کرد بیشترین راندمان را مقابل پرسپولیس ارائه دهند. از همین رو امروز بازی سختی پیش روی تیم پرسپولیس قرار دارد هر چند که در لیگ خصوصاً نیم فصل دوم بازی راحتی برای پرسپولیس وجود ندارد.
 شرایط فنی پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید؟
 مشکل اصلی پرسپولیس این است که کم موقعیت گل ساخته می‌شود و معمولاً در هر بازی شاهدیم که کلاً سه موقعیت گل بیشتر ساخته نمی‌شود از این‌رو هم هست که سخت گل می‌زنیم و تعداد گل‌های زده‌مان هم پایین است در حالی که از پرسپولیس که هجومی‌ترین تیم ایران بوده در این رابطه انتظار بیشتری وجود دارد.
 به نظرتان دیاباته باز هم می‌تواند فرشته نجات پرسپولیس مانند بازی قبلی باشد؟
 دیاباته خودش را در مقابل تیم آبادانی خیلی خوب در فرصت گلزنی قرار داد و موفق عمل کرد و به نوعی با دبل کردنش مرد اول بازی تیمش در آبادان بود هر چند با هزینه‌ای که برای او شده و تجربه موفقی که در فوتبال ایران داشته انتظاری جز این هم از دیاباته وجود ندارد. از این‌رو با شرایط روحی خوب دیاباته و نزدیک شدن به فرم مطلوب بدنی حتماً می‌توان انتظار داشت که مقابل تیم هوادار هم مهاجم بلندقامت پرسپولیس مرد موفق میدان باشد
 اما عمری توفیقی در گلزنی نداشته؟
 عمری پس از گلزنی در سه بازی افت محسوسی داشت. بازیکنی که به‌دلیل جوانی نباید خیلی به او پرداخت و رویش حساب کرد. بازیکنی که از باکس ۱۸ قدم هم دور است به همین دلیل در چند بازی اخیر نتوانسته در گلزنی موفق عمل کند.
 در رابطه با قهرمانی پرسپولیس چقدر شانس قائل هستید؟
 بازی‌های شش امتیازی با سایر مدعیان تکلیف قهرمان را مشخص خواهد ساخت و به نظرم بازیکنان پرسپولیس باید در هر بازی بر توپ و میدان سوار شده و بازی را در دست بگیرند و در هر مسابقه سه امتیاز را دشت کنند که با رسیدن به این مهم قطعاً بیشتر از هر تیم مدعی دیگری به قهرمانی نزدیک خواهند بود.
 شرایط آل‌کثیر را بعد از بازگشت چگونه ارزیابی کردید؟
 با توجه به تایم زیادی که عیسی از فوتبال دور بوده زمان بیشتری نیاز داریم که او را ببینیم تا بتوانیم در مورد او بهتر و دقیق‌تر صحبت کنیم اما در هر حال عیسی بازیکن باتجربه‌ای است که با انگیزه‌های بالایی به پرسپولیس آمده به همین دلیل امیدوارم او بتواند از انگیزه و تجربه‌اش در پرسپولیس در مقطع حساس فعلی کمک بگیرد.
 در رابطه با قهرمانی جام حذفی چقدر شانس برای پرسپولیس قائل هستید؟
 بازی سنگینی پیش روی پرسپولیس در جام حذفی قرار دارد که با گذر از سد حریف می‌تواند شانس قهرمانی‌اش را افزایش دهد. هر دو جام و قهرمانی در آن دشوار است اما پرسپولیس با توجه به پتانسیلی که دارد قدرت قهرمانی و موفقیت در هر دو جام را دارد.
اما پرسپولیس به نسبت بقیه مدعیان کمتر و سخت‌تر گل می‌زند. این نقیصه برای پرسپولیس مشکل‌ساز نخواهد شد؟
 اگر پرسپولیس در بازی‌ها به گونه‌ای بازی کند که در ۲۰دقیقه اول به گل برسد شرایط را برای حریفان سخت‌تر و برای خودش آسانتر می‌سازد. در واقع با اجرای چنین روشی فشار روی حریفان بیشتر شده و جناحین آنها بازتر شده و به نوعی پرسپولیس می‌تواند حریفان را اسیر خودش سازد. با جلو کشیدن حریفان در چنین حالتی ما می‌توانیم عرصه را بر آنها سخت و کار را برای ارائه کارهای تاکتیکی‌ به حداکثر برسانیم.
 حرف آخر  ...
 ارسال‌های بلند و در باکس قرار گرفتن دیاباته می‌تواند ما را به موفقیت برساند. مهاجمی که به شکل عالی می‌تواند از توپ‌های سوم استفاده کرده و تیم پرسپولیس را به گل و موفقیت برساند.


Page Generated in 0.0061 sec