printlogo


کد خبر: 266536تاریخ: 1401/11/24 00:00
آرسنال عصبانی از رسوایی داوری لیگ برتر
VAR حق توپچی‌ها را خورد


گل تساوی دیرهنگام برنتفورد در ورزشگاه امارات در بازی روز شنبه آرسنال برابر برنتفورد باید توسط لی میسون، مسئول VAR به‌دلیل آفساید رد می‌شد اما این اتفاق رخ نداد تا توپچی‌ها در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهند.
 در حالی که مدتی از جنجال آفسایدگیری‌های میلیمتری در انگلیس گذشته بود، VAR دوباره داستان‌ساز شد چون ظاهراً میسون برای بازی آرسنال مقابل برنتفورد فراموش کرده بود که خط‌ آفساید را بکشد تا بررسی کند که آیا کریستین نورگارد در آفساید بوده است یا خیر.
با توجه به سرعت فوتبال لیگ برتر، رخ دادن خطای انسانی از سوی داوران در زمین بازی قابل درک است اما گذشتن از اشتباه میسون که بازی را از زوایای مختلف در چندین مانیتور زیر نظر داشت، سخت است.
او تنها برای یک کار آنجا نشانده شده بود و آن را هم فراموش کرد که کاملاً غیر قابل قبول است.
این واقعیت که در واقع دو آفساید قبل از به ثمر رسیدن گل وجود داشت، هم جرم او را سنگین‌تر می‌کرد. به همین دلیل تعجبی نداشت که میکل آرتتا سرمربی آرسنال پس از بازی عصبانی شد.
 البته این در حالی بود که او هنوز متوجه نشده بود که میسون فراموش کرده خط آفسایدگیری را بکشد. پس حتماً می‌توانید تصور کنید بعد از اطلاع از این موضوع چه احساسی نسبت به میسون داشته است.
اشتباه VAR همه مفسران شبکه‌های تلویزیونی انگلیس را حیرت‌زده کرد.
دنی مورفی درباره این اتفاق گفت: «این یک تصمیم وحشتناک بود» و آلن شیرر هم با تأیید نظر او گفت: «در واقع اشتباهی وحشتناک».
خطای میسون را یک منبع نزدیک به کمیته داوران فوتبال انگلیس که در واقع در زمان برگزاری مسابقه در محل حضور داشت، فاش کرد.
او در گفت‌و‌گو با نشریه دیلی‌میل توضیح داد که میسون برای بررسی یک آفساید احتمالی در صحنه‌ قبل‌تر از گل آنقدر وقتش را هدر داد که فراموش کرد برای بررسی حادثه دوم خطوط را بکشد، یعنی زمانی که پینوک توپ را در موقعیت آفساید به نورگارد رساند تا برای تونی ارسال کند. اگر او این کار را می‌کرد، گلی که باعث شد آرسنال دو امتیاز حیاتی را در رقابت قهرمانی از دست بدهد، باطل می‌شد و حالا چیزی که هواداران توپچی‌ها را نگران می‌کند، تبدیل شدن این اشتباه داوری به نقطه عطفی برای پایان شکست‌ناپذیری طولانی‌مدت قرمزهای لندن است.
 


Page Generated in 0.0048 sec