printlogo


کد خبر: 266535تاریخ: 1401/11/24 00:00
لیورپول- اورتون؛ به امید شروعی تازه
دربی سرافکنده‌ها



اورتون امشب سفر کوتاهی در استنلی پارک به مقصد آنفیلد دارد تا با رقیب همیشگی‌اش، لیورپول مقابله کند. دو تیم فصل بسیار بدی را سپری می‌کنند و این بازی می‌تواند برای هر دو شروعی تازه باشد.
لیورپول در این بازی شانس بیشتری دارد به یک دلیل خوب؛ آنها در 25 دربی آخر خود در آنفیلد تنها یک بار شکست خورده‌اند. در عین حال همان فرمی را دارند که قبل از تنها شکست خود در هزاره جدید در سال 2021 داشتند. در آن فصل، اورتون یکی از شش تیمی بود که پشت سر هم در آنفیلد برنده شدند تا روند شکست‌ناپذیری لیورپول مقابل تیم همشهری آبی‌پوش را پایان دهند. تیم یورگن کلوپ در 2023 همان روند بد را دارد و در سال جدید هنوز بردی در لیگ به دست نیاورده. قرمزها از چهار بازی خود یک امتیاز گرفته‌اند و در رده شرم‌آور دهم قرار دارند ضمن اینکه از هر دو جام حذفی که سال گذشته قهرمانش شدند، کنار رفته‌اند. آنها همچنین در سه بازی آخر خود در لیگ برتر گل نزده‌اند که یکی از آنها تساوی بدون گل با چلسی در آنفیلد بود؛ نخستین بار بعد از 32 بازی که نتوانستند در خانه به گل برسند.
لیورپول در آخرین بازی‌اش با سه گل به ولورهمپتون باخت و هیچ شباهتی نداشت به تیمی که اواخر فصل فاصله بسیار نزدیکی با چهارگانه داشت. اما قرمزها می‌توانند از این بازی به‌عنوان سکوی پرتاب استفاده کنند به شرطی که نسبت به بازی گودیسون پارک پیشرفت کنند. دو تیم در بازی اول خود بدون گل مساوی کردند و لیورپول خوش‌شانس بود که گل کانر کوادی با تشخیص آفساید VAR مردود شد. این دوازدهمین نتیجه بدون گل دو تیم بود که در تاریخ لیگ برتر رکورد محسوب می‌شود. اوضاع اورتون خیلی بدتر است و شاید به همان نتیجه بازی رفت راضی باشد چون هر امتیاز برای بقا لازم است. بازی در آنفیلد در بهترین روزها هم برای اورتون سخت است چه برسد حالا که در 27 مسابقه خارج از خانه آخرشان تنها دو برد به دست آورده‌اند. این اولین بازی خارج از خانه ‌شان دایچ به‌عنوان مربی اورتون است که هواداران را با برد هیجان‌انگیز هفته گذشته مقابل آرسنال صدرنشین امیدوار کرده است. اورتون در 10 بازی قبل از دیدار با آرسنال تنها دو امتیاز گرفته بود اما با وجود این پیروزی همچنان در منطقه سقوط است و تساوی لیدز با منچستریونایتد فاصله تافی‌ها با ایمنی را بیشتر کرد.
مشکل اورتون در هفته‌های آخر مربیگری فرانک لمپارد باختن به تیم‌های اطرافشان بود بنابراین وظیفه اصلی دایچ پیروزی مقابل رقبایی است که مثل خودشان برای بقا می‌جنگند. این بازی اما بیشتر جنبه حیثیتی دارد، هواداران می‌خواهند تیمشان امتیاز بگیرد تا هم برای بقا امیدوار شود هم روند ناکامی حریف ادامه پیدا کند. در آن روند بد خانگی لیورپول در سال 2021، دایچ اولین برد از شش برد را به‌عنوان مربی برنلی به دست آورد و این یعنی قبل از این سابقه پیروزی در آنفیلد را دارد.

  اخبار تیمی
یک خبر خوب برای لیورپول این است که دیوگو ژوتا بعد از مصدومیتی طولانی می‌تواند روی نیمکت بنشیند. همچنین روبرتو فیرمینو و آرتور، جفت برزیلی، به تمرین‌های کامل برگشته‌اند هرچند بعید است بتوانند در ترکیب اصلی باشند. کلوپ گفته این بازی برای برگشت ویرجیل فان‌دایک زود است و با توجه به مصدومیت ابراهیما کوناته، ژوئل ماتیپ و جو گومز در قلب دفاع بازی می‌کنند.
لوییس دیاس هم بیرون است و تیاگو دوباره مصدوم شده اما فابینیو می‌تواند بازی کند بعد از آنکه هفته گذشته به میدان نرفت.
دومینیک کالورت لوین بعد از گذشت یک ساعت از بازی هفته قبل مجبور به ترک زمین شد و بعید است برای این بازی آماده شده باشد. جیمز گارنر و آندروس تاون سند بعد از مصدومیت طولانی آمادگی لازم را به دست نیاورده‌اند ضمن اینکه زوج دفاعی، ناتان پیترسون و مایکل کین هم بیرون خواهند بود. احتمالاً دایچ تغییر تاکتیکی در تیمش ایجاد نمی‌کند، او هفته گذشته تیمش را با سیستم 1-5-4 به میدان فرستاد و شاید نیل موپای به جای کالورت لوین تنها تغییر این تیم نسبت به دیدار مقابل آرسنال باشد.

ترکیب احتمالی
 لیورپول: آلیسون؛ الکساندر آرنولد، ماتیپ، رابرتسون؛ هندرسون، فابینیو، بایستیچ؛ صلاح، نونیس، خاکپو   
اورتون: پیکفورد؛ کولمن، کوادی، تارکوفسکی، میکولنکو؛ آیووبی، اونانا، گوایه، دوکور، مک نیل؛ موپای


Page Generated in 0.0045 sec