printlogo


کد خبر: 266529تاریخ: 1401/11/24 00:00
صدمین جام مادرید در مراکش بالای سر رفت
عجایب هشتگانه!



ایمان گودرزی
روزنامه نگار
بازیکنان رئال مادرید پنجمین قهرمانی ورژن جدید جام جهانی باشگاه‌ها را در حالی بالای سر بردند که موفق شدند در فینال آبی‌پوشان الهلال را 5-3 مغلوب کنند. کهکشانی‌ها در مجموع برای هشتمین بار جام جهانی باشگاه‌ها را در دو نسخه قبلی و فعلی بالای سر بردند.
در این بازی وینیسیوس و فدریکو والورده بریس کردند و کریم بنزما یک گل به ثمر رساند. باشگاه عربستانی که در سال 2021 قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده بود در راه رسیدن به فینال، ویداد کازابلانکا و فلامینگو را از پیش رو برداشته بود، اما آنها با وجود سه گلی که به قهرمان اروپا زدند توانایی شکست سفیدپوشان را نداشتند.
با این قهرمانی مادریدی‌ها صدمین جام تاریخ باشگاه خود را بالای سر بردند که این 100 جام شامل 35 لالیگا، 19 کوپادل‌ری و 14 لیگ قهرمانان اروپا می‌شود. شاگردان آنچلوتی این شانس را دارند که در این فصل سه جام دیگر به 100 جام خود اضافه کنند که باید منتظر بمانیم و ببینیم در پایان فصل چه اتفاقی رخ خواهد داد.
 
دوباره فینال دوباره وینی
همین یک هفته پیش بود که صحبت در مورد وینی و حواشی او در بازی با مایورکا به اوج رسیده بود، اما برزیلی نشان داد که از پس تمام حاشیه‌ها بخوبی برآمده و موفق شد جایزه بهترین بازیکن تورنمنت و بهترین بازیکن فینال را به‌نام خود بزند.
در واقع همین وینگر برزیلی بود که 28 مه ‌در سنت‌دنیس بلیت حضور رئال مادرید را برای حضور در رباط قطعی کرد و با پاس فده والورده تک گل فینال لیگ قهرمانان اروپا 22-21 را به ثمر رساند.
در سال‌های اول حضور وینی در رئال همیشه از مشکل گلزنی این بازیکن انتقاد می‌شد اما حالا او  با دو گلی که در فینال به ثمر رساند با 16 گل زده بهترین گلزن تیمش در این فصل است. هنوز نیم‌فصل از لیگ و بازی‌های مهم در لیگ قهرمانان اروپا و کوپادل‌ری باقی‌مانده و برزیلی فرصت این را دارد که رکورد 22 گل زده‌اش در فصل گذشته را بهبود ببخشد.
 
فده والورده، پایان یک ماه عزاداری
شنبه شب، فده والورده دومین قهرمانی خود در جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد تا در سن 24 سالگی عنوان جدیدی به فهرست شگفت‌انگیز دستاوردهایش اضافه کند.
هافبک رئال مادرید دو قهرمانی لالیگا سانتاندر، دو قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، یک لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپرکاپ اروپا و دو جام باشگاه‌های جهان همراه با مادرید به خانه برده است.
شنبه تولد دوباره کاپیتان آینده رئال‌مادرید بود، زیرا او دو گل به ثمر رساند و توپ نقره جام باشگاه‌ها را به دست آورد. سه گلی که او در این تورنمنت به ثمر رساند نشان داد که والورده به اوج خود بازگشته و او هم به شرطی که با آنچلوتی اول فصل بسته بود رسید و 10 گل به ثمر رساند.
این موفقیت پس از یک ژانویه سخت به دست آمد، که فده به چند دلیل روی فرم خوب همیشگی‌اش نبود. اولین دلیل ناکامی والورده با تیم ملی اروگوئه در جام جهانی قطر بود اما این دلیل اصلی روحیه از دست رفته اروگوئه‌ای نبود. مشکل اصلی در خانه و زندگی خصوصی این بازیکن رخ داده بود که باعث شد ما کمتر خنده را به‌صورت این بازیکن ببینیم.
در جریان بازی مقابل الهلال که با نتیجه 5-3 به پایان رسید، مینا بونینو همسر فده فاش کرد که در خانه چه می‌گذرد. او در توئیتی نوشت: «پس از یک ماه گریه و عزاداری، در حالی که گفته می‌شد فرزندم در شکمم فوت کرده، دیروز خبر غیرمنتظره‌ای به ما رسید: حال بچه خوب است! حالا همه چیز عادی است. ماه بسیار سختی بود و این یک شروع جدید است.»


Page Generated in 0.0056 sec