printlogo


کد خبر: 266525تاریخ: 1401/11/24 00:00
خبر

فدراسیون شطرنج زیر ذره‌بین بازرسان
بعد از گلایه تعدادی از شطرنج‌بازها و اعتراض‌های شادی پریدر، نایب رئیس فدراسیون، بازرسی از حوزه مدیریت شطرنج کشور آغاز شد.
 فدراسیون شطرنج این روزها به واسطه برخی اختلافات داخلی با حاشیه‌هایی مواجه شده است.
این حواشی مربوط به اظهارات شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون می‌شود که فدراسیون و ریاستش را محکوم به عدم شفافیت مالی برای حضور در مسابقات جوانان جهان در گرجستان، رقابت‌های رده‌های سنی آسیا در اندونزی و مسابقات مدارس آسیا در سریلانکا کرده است. پریدر در سلسله استوری‌هایی که در اینستاگرام خود منتشر کرد، مدعی شد که فدراسیون از خانواده شطرنج‌بازان برای حضور در این رقابت‌ها مبالغی بیشتر از حد نصاب گرفته است. در همین راستا بازرسی لازم در فدراسیون شطرنج بر اساس اسناد و مدارک موجود آغاز شده است.
حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج با تأیید این خبر گفت: «بازرسی از فدراسیون شطرنج از روز یکشنبه آغاز شده است.» او تأکید کرد که نتیجه پس از نهایی شدن به صورت رسمی اعلام می‌شود.»

«یر به یر» قهرمان جام حذفی تنیس بانوان شد
تیم «یر به یر» در بخش انفرادی موفق شد تیم ملوان نیروی دریایی یک تهران را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داده و عنوان قهرمانی جام حذفی بانوان را به خود اختصاص دهد تا برای دومین بار پیاپی این جام را بالای سر ببرد.
در این دوره از رقابت‌های جام حذفی بانوان که در زمین‌های تنیس المپیک کیش برگزار شد، ۵۳ تیم از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمان، کرمانشاه، مازندران، منطقه آزاد انزلی، همدان و یزد در مرحله گروهی و حذفی حضور داشتند.
 اشرف گنجویی نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس، رضا شجیع سرپرست فدراسیون دریایی ساحلی و عزیزالله فرضی‌پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش در مراسم اختتامیه جام حذفی بانوان حضور داشتند.

اعزام زمینی 40 پینگ‌پنگ‌باز به عراق
مسابقات تنیس روی میز کانتندر عراق در رده سنی پایه و با حضور حدود ۴۰ بازیکن از ایران در هر دو بخش پسران و دختران برگزار می‌شود.
 این مسابقات اواخر اسفندماه به میزبانی سلیمانیه عراق برگزار می‌شود و نتایج به دست آمده در آن تأثیر مستقیم روی رنکینگ بازیکنان دارد. با توجه به حضور تعداد زیادی از شطرنج‌بازهای رده‌های پایه، قرار است این سفر به صورت زمینی انجام شود.


Page Generated in 0.0055 sec