printlogo


کد خبر: 266518تاریخ: 1401/11/24 00:00
حضور 2 ناظر بین‌المللی در انتخابات دوچرخه‌سواری
نظارت خارجی‌ها بر مجمع به‌خاطر بی‌اعتمادی!

فدراسیون دوچرخه‌سواری بیش از یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود و قرار است بالاخره انتخابات این فدراسیون که بارها دستخوش اتفاقات عجیب و غریب و حواشی فراوانی شده است ۳۰ بهمن با حضور 2 ناظر از فدراسیون بین‌المللی این رشته ورزشی در پایتخت برگزار شود.
حضور این 2 ناظر بین‌المللی شاید برای اولین بار است که در مجمع انتخاباتی داخلی یکی از فدراسیون‌های ورزشی ایران رخ می‌دهد. اتفاقی نادر که به‌خاطر تعویق چندباره مجمع انتخاباتی دوچرخه سواری، همین‌طور تخلفات مکرری که در این رشته ورزشی ایجاد شد، رخ داده است. به هر روی حالا قرار است مجمع انتخاباتی رکابزنان با نظارت مسئولان بین‌المللی دوچرخه‌سواری در تهران کلید بخورد. حضوری جالب توجه که به‌خاطر بی‌اعتمادی به سیستم نظارتی فدراسیون دوچرخه‌سواری در سنوات گذشته صورت گرفته است.
 انتخابات فدراسیون در خرداد ۱۴۰۰ به‌دلیل رأی دادن نماینده وزارت ‌ورزش مورد تأیید اتحادیه‌ جهانی دوچرخه‌سواری قرار نگرفت و حتی این فدراسیون تا آستانه تعلیق پیش رفت. زیرا ابتدا با برگزاری انتخابات فدراسیون در خرداد ۱۴۰۰ و برنده شدن محمود رشیدی این تصور وجود داشت که دوچرخه سواری با تعیین تکلیف رئیس، بالاخره وارد فضای آرامی می‌شود که البته این خیال، خیالی خام بود و آرامش قبل از طوفان.
 ایمیل‌های متعددی که همراه با تصاویر زیادی از مجمع ایران (رأی دادن معاون وقت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان) به اتحادیه جهانی ارسال شد، بهانه را دست فدراسیون جهانی داد تا انتخابات پذیرفته نشود و سایه تعلیق بالای سر دوچرخه سواری قرار بگیرد. در نهایت در مهر ۱۴۰۰ با استعفای محمود رشیدی تعلیق از فدراسیون دور شد.
 اکنون که قرار است انتخابات این فدراسیون نهایتاً با حضور 7 نامزد برگزار شود، به‌دلیل بی‌اعتمادی ایجاد شده بین مجموعه بین‌المللی دوچرخه‌سواری و سیستم داخلی، دو ناظر معتمد فدراسیون جهانی قرار است به ایران بیایند و در مجمع شرکت کنند.
«ُنکار سینگ» دبیرکل‌کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا در نامه‌ای به فدراسیون ایران اعلام کرده است که او به همراه یک نفر دیگر که هر دو اهل هند هستند، در انتخابات ایران حاضر می‌شوند.
فدراسیون ایران در حال فراهم کردن مقدمات حضور این دو ناظر در مجمع انتخاباتی ۳۰ بهمن است. حضور دبیرکل کنفدراسیون آسیا البته از این جهت نیز اتفاق خوبی است که اهالی دوچرخه‌سواری دیگر می‌توانند امیدوار باشند این بار انتخابات حتماً تأیید خواهد شد. این انتخابات هفت کاندیدا دارد. محمد بابایی، حمیدرضا پارسی‌منش، محمود ترابی گودرزی، محمد میرابوطالبی، افشین داوری لطف‌آبادی، رسول هاشم کندی اسدی و محمد صانعی برای پست ریاست با هم رقابت دارند. باید منتظر ماند و دید که نهایتاً کدام یک از این نامزدها می‌توانند بعد از این همه مدت انتظار و بلاتکلیفی اهالی دوچرخه سواری روی کرسی ریاست بنشینند؟


Page Generated in 0.0048 sec