printlogo


کد خبر: 266479تاریخ: 1401/11/23 00:00
شاه‌محمدی: ترابی برای خودش بازی می‌کند، باید به او و عمری تلنگرزد
پرسپولیس باید چک اول را به هوادار بزند


ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است که شرایط مهاجم آفریقایی پرسپولیس خیلی بهتر از قبل شده اما با وجود گلزنی هنوز هم آمادگی لازم را برای دیدارهای بعدی پرسپولیس کامل نمی‌داند.
 در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت چه صحبتی دارید؟
برای پرسپولیس بعد از دو بازی که پیروز نشده و از داوری‌ها به گواه کارشناسان بیشترین ضرر را دیده بود، خیلی مهم بود که مقابل صنعت نفت پیروز شود. به همین دلیل بازیکنان خیلی خوب بازی کردند و بازی هوشمندانه‌ای را ارائه دادند. به همین دلیل با شایستگی به پیروزی رسیدند و با سپاهان در صدر هم‌امتیاز ماندند. از این‌رو روحیه بازیکنان بهتر شد که این امر می‌تواند در سایر بازی‌ها به پرسپولیس کمک کند و به نوعی راهگشا باشد. بار تیم روی دوش یحیی است و با وجود اینکه حضور آقا کریم و افشین پیروانی خیلی به تیم کمک می‌کند اما جای خالی حضور دستیاری مانند مطهری که در بازی‌های سخت به یحیی کمک کند، به نظرم در کنار خالی است تا به او در زمانی که به لحاظ روحی- روانی و فنی سخت درتنگا است، کمک کند.
بازی پرسپولیس مقابل هوادار را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
تیم هوادار تیمی جنگنده و دونده است که مقابل تراکتور هم بازی خوبی را ارائه داد. به همین دلیل مقابل چنین تیم‌هایی خیلی مهم است که زود به گل برسید و به نوعی گل اول یا چک اول را تیم پرسپولیس به هوادار بزند. از این‌رو زدن گل موجب می‌شود که تیم حریف جلو بکشد و فضا برای نفوذ بازشود. پرسپولیس بعد از دیدار مقابل آبادان، دو بازی خانگی را پیش رو دارد که پیروزی در آنها بسیار مهم است. از این‌رو خیلی مهم است که برنده شود و خودش را در صدر نگه دارد و با روحیه بالا به مصاف تیم سپاهان در جام حذفی برود که اتفاقاً آن دیدار و پیروزی در آن بازی برای تیم پرسپولیس بسیار مهم است. جام حذفی راه میانبر برای قهرمانی است و من خیلی امیدوارم که تیم پرسپولیس در هر دو جام هم قهرمان شود و به نوعی دل هوادارانش را شاد کند و از حیثیت نام بزرگ پرسپولیس به نوعی دفاع کند.
دلیل افت بعضی از ستاره‌های پرسپولیس مانند ترابی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ترابی مقابل تیم صنعت نفت اصلاً خوب نبود و بسیار ضعیف ظاهر شد و روی گل اول بسیار بد کار کرد تا بازیکن تیم صنعت نفت با نفوذ راحت از مقابل او زمینه گل تیم آبادانی را مهیا سازد. در کنار این موضوع ترابی در کارهای هجومی هم بسیار ضعیف بود و در کار سازندگی هیچ توفیقی نداشت به نظرم سر مربی تیم باید این چنین بازیکنانی را نیمکت‌نشین سازد تا به آنها تلنگر وارد شود چون ترابی الان بیشتر برای خودش بازی می‌کند. از طرفی محمد عمری هم با وجود دوندگی زیاد به نظرم در گلزنی اصلاً موفق نبوده چون به نوعی شاید با ثابت شدن در ترکیب، کمی احساس فیکس شدن پیدا کرده. از این‌رو مانند آن سه بازی که در هر بازیش گل زد خیلی خودش را به آب و آتش نمی‌زند و به نوعی احساس امنیت کرده که آن بازی‌های قبلی را از او شاهد نیستیم. در اینجا به بهانه صحبت از عمری لازم می‌دانم که توضیح بدهم زمانی که خودم در جوانان پرسپولیس بودم و علی آقا از من در تیم بزرگسالان هم استفاده می‌کرد، در آن مقطع من برای تیم بزرگسالان پرسپولیس مقابل تیم همای تهران گل زدم و برای حضور در تمرین تیم جوانان با تأخبر حاضر شدم که علی آقا آن روز برخورد خیلی سختی با من کرد و به نوعی با من صحبت کرد که مرا به خودم آورد. یحیی هم مربی خیلی باهوشی است به همین دلیل من معتقدم این مربی که از او انتظاری جز قهرمانی وجود ندارد باید برخی از بازیکنانش را به خودش بیاورد تا آنها بتوانند خودشان را نشان دهند و آن انتظار فنی که از آنها می‌رود را از خودشان ارائه دهند. از همه این مسائل گذشته من معتقدم بازیکنان پرسپولیس اول باید به خاطر هواداران‌شان بجنگند و دوم به‌خاطر یحیی که این طور خودش را در هر بازی به خاطر تیمش به آب و آتش می‌زند و به نوعی با خیلی‌ها می‌جنگد، با همه وجود در زمین بجنگند و پیروز شوند تا هم پاسخ هواداران را بدهند و هم جواب مهر و محبت یحیی را بدهند که همه جوره برای تیمش جنگید و مایه گذاشت.
در رابطه با حضور برخی پیشکسوتان که خود شما هم جزو آنها هستید و از سوی باشگاه مأمور پیدا کردن استعدادها شده‌اید، چه توضیحی دارید؟
13 پیشکسوت از سوی باشگاه مأمور شده‌ایم که بهترین استعدادها را به باشگاه معرفی کنیم که من هم در این راستا در کیاشهر استان گیلان با گرفتن مجوز از سوی باشگاه مأمور شده‌ام که استعدادها را پیدا کنم و به باشگاه معرفی کنم. در این بین اولویت جذب با باشگاه است اما اگر باشگاه این بازیکنان را نخواست به‌صورت قرضی به بقیه تیم‌ها بدهد اما در نهایت از این بازیکنان به نحو احسن استفاده کند و آنها سرمایه‌های باشگاه پرسپولیس شوند تا اتکای تیم بیشتر به بازیکنان خود ساخته خودش باشد.


Page Generated in 0.0052 sec