printlogo


کد خبر: 266455تاریخ: 1401/11/23 00:00
وقتی فوتبال کافی نیست



امیررضا همایون
خبرنگار
نفت آبادان با ادرسون تاوارس سرمربی برزیلی خودش روزهای عجیبی را سپری می‌کند، روزهایی که از نظر کسب نتیجه برای برزیلی‌های ایران به هیچ وجه مطلوب نیست اما آنها فوتبال تماشاگرپسندی را مقابل حریفانشان ارائه می‌دهند؛ آنچه در زمان مربیگری رضا پرکاس و فیروز کریمی در این تیم شاهد آن نبودیم اما نکته اینجاست که در فوتبال به تیمی که فوتبال بازی می‌کند، امتیازی تعلق نخواهد گرفت و اعداد روی اسکوربورد تکلیف امتیازات را مشخص می‌کنند مانند اتفاقی که این روزها برای تیم تحت هدایت ادرسون تاوارس برزیلی رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد برزیلی‌های ایران به جز کار فنی نیاز به تقویت روح و روان بازیکنان هم دارند تا این بازیکنان را از روند ناکامی‌های متوالی خارج کرده و با مسیر پیروزی و برد آشتی دهند. آنچه تنها راه نجات این تیم ریشه‌دار و قدیمی است تا برزیلی‌های ایران حداقل برای یک فصل دیگر در بالاترین سطح فوتبال ایران باقی بمانند.
فوتبال ایران در این روزها درگیر مسائل متعددی از جمله داوری است، داوری‌هایی که صدای همه مربیان لیگ برتر را در آورده و این هفته هم نوبت به ادرسون تاوارس رسید که به معضل داوری ورود کند. مردی که از ابتدای حضورش در فوتبال ایران سعی کرده بود از صحبت در این باره پرهیز کند، پس از بازی مقابل پرسپولیس فوران کرد و فدراسیون را به جبران اشتباهات هفته‌های قبلی برای پرسپولیس متهم نمود. به نظر می‌رسد این مربی خارجی هم بخوبی متوجه شده که راه پیروزی مقابل حریفانش اعتراض به داوری است؛ آنچه یک شکست برای فوتبال ایران به حساب می‌آید.
باید دید در ادامه مسابقات نفت تاوارس به فوتبال زیبا ادامه می‌دهد یا به مانند سایر مربیان حاضر در مسابقات مسیر رستگاری و موفقیت را در اعتراض و شلوغ‌کاری می‌بیند.
 


Page Generated in 0.0052 sec