printlogo


کد خبر: 266452تاریخ: 1401/11/23 00:00
به جای مانده از آبادان
پنجه ببری، فانوس نفتی


آیسان سعیدی
خبر نگار
1- بعد از دو توقف بزرگ و از دست دادن صدر جدول بازی مقابل نفت آخرین فرصت پرسپولیس برای بازگشت به کورس بود. تیمی که در دو هفته پرحاشیه تنها 1 امتیاز گرفت و با دست خودش صدر جدول را به زردهای اصفهان واگذار کرد. بنابراین گل‌محمدی در آبادان هیچ چاره‌ای به جز برد نداشت و از همین رو کوشید تا با تغییرات در ترکیب تیمش تهاجمی‌ترین ارنج ممکن را به زمین بفرستد؛ آنچه نشان می‌داد یحیی و تیمش برنامه دیگری به جز گل زدن ندارند. در آبادان یحیی بازی را با دو فوروارد نوک تخصصی شروع کرد. زوج عیسی و شیخ و روی دستشان عمری و ترابی دست پرسپولیس را برای همه مدل حمله‌ای باز گذاشت. اگرچه این بازیکنان روی فرم صددرصد خودشان نیستند اما همین هم کافی بود تا به دو هفته نبردن سرخ‌ها پایان دهند. در روزهایی که مهدی قایدی در استقلال راه افتاده، زوج سابقش شیخ دیاباته هم گل زدن را شروع کرد تا از هم‌تیمی سابقش عقب نماند. این بهترین خبر برای پرسپولیسی‌هاست که در کلیدی‌ترین مقطع از فصل شیخ نیمه آماده موتورش روشن شده. بازیکنی که با وجود مصدومیت‌های زیاد چهارچوب دروازه را خوب می‌شناسد اگرچه او آشکارا با شیخ دوران استراماچونی فاصله دارد و در پیراهن قرمز حتی سایه‌ای هم از شیخ آبی نبوده اما با این شرایط هم تا به امروز 6 امتیاز به اندوخته سرخ‌ها اضافه کرده. اولین بار و آخرین باری که شیخ برای پرسپولیس گل زد، بازی با مس کرمان در ورزشگاه آزادی بود که نخستین گلش با پیراهن قرمز را به ثمر رساند. بعد از آن گل در هفته یازدهم، شیخ طبق معمول وارد دوران مصدومیت و نقاهت شد تا اینکه برابر نفت آبادان بعد از 105 روز، مجدداً شادی گلش با پیراهن پرسپولیس دیده شد. دیاباته تا اینجای فصل، 3 گل برای پرسپولیس زده و هر بار گل زده، پرسپولیس بازی را برده. در 2 بازی که دیاباته گلزنی کرده پرسپولیس 6 امتیاز گرفته است.
 
 نفت مدل ۱۴۰۱ یکی از بدترین تیم‌‌های تاریخ نفت آبادان در ادوار لیگ برتر است؛ تیمی که با بودجه پایین و بسیار بد بسته شده، بالانس نیست و کمترین ستاره را در ترکیب دارد. تیمی که از ابتدای فصل بیشترین تعداد تعویض مربی را داشته و 3 بار پیاپی نیمکت تیمش را رفرش کرده؛ پرکاس، فیروز کریمی و تابارس. معمولاً تیم‌هایی که 3 بار مربی عوض می‌کنند شانس چندانی برای ماندن در لیگ ندارند. طعنه‌آمیز است که نفت با همین نفرات حضوری آبرومندانه در فصل پیش داشت و از عوامل اصلی قهرمان نشدن پرسپولیس در فصل قبل بود اما در فصل جاری از همان ابتدا فانوس را به دست گرفته و در انتهای جدول روزگار را سپری می‌کند.
آنها با دیگر تیم هم‌خانواده نفت یعنی مسجدسلیمان در جدول همسایه‌اند و در قعر جدول دست و پا می‌زنند. برای فوتبال خوزستان با این همه استعداد ذاتی زشت است که دو سهمیه‌اش رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم جدول را در اختیار داشته باشند. مسئولان وزارت نفت اگر قصد هزینه کردن در ورزش و به طور مشخص فوتبال را ندارند تیم‌ها را واگذار کنند وگرنه با این سیستم فقط وقت تلف کردن است. البته به نظر می‌رسد برای تعیین تکلیف نفتی‌های لیگ، وزارت نیاز به زحمت اضافه نداشته باشد چرا که با سقوط احتمالی هر دو نفت، لیگ برتر از نفت تهی خواهد شد و دیگر نیازی به هزینه اضافه نیست!


Page Generated in 0.0051 sec