printlogo


کد خبر: 266445تاریخ: 1401/11/23 00:00
فصیحی، سریعترین دختر آسیا
بغض فرزانه شکست



فرزانه فصیحی از همه دختران حاضر در ماده 60 متر رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا سریعتر دوید و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. نخستین روز از دهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا برای ورزش ایران اتفاق خوبی را در خود داشت؛ اتفاقی که فرزانه فصیحی آن را رقم زد. در جریان این رقابت‌ها، فینال دوی 60 متر بانوان با حضور فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد از ایران و دوندگانی از قزاقستان، اندونزی، ژاپن، هند، کویت و ترکمنستان برگزار شد که در پایان، فصیحی با زمان 7.28 ثانیه زودتر از بقیه به خط پایان رسید و مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد. فرزانه در مرحله مقدماتی هم رکورد ۷.۲۳ ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر اول راهی فینال شد. او در حالی در این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی رسید که در چند ماه اخیر، بابت بی‌توجهی مسئولان فدراسیون گلایه داشت. او برنامه‌ای را به فدراسیون دوومیدانی ایران ارائه کرد اما مسئولان فدراسیون این برنامه را رد کردند و گفتند حمایت مالی از فرزانه ندارند. آنها عنوان کردند که این دختر دوومیدانی کار باید برای خود حامی مالی پیدا کند. البته این باعث ناامیدی فرزانه نشد و او مثل قبل به تمریناتش ادامه داد و در نهایت در آستانه قزاقستان اشک شوق ریخت.
***
در جریان رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا، ایران نمایندگان دیگری جز فرزانه فصیحی نیز دارد. در دوی 60 متر، حمیده اسماعیل‌نژاد نیز نماینده ایران بود که در این رقابت او با زمان 7.48 ثانیه در رده هفتم ایستاد. همچنین رقابت پنج‌گانه بانوان برگزار شد که فاطمه محیطی‌زاده ملی‌پوش کشورمان با کسب 3835 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت. حمیدرضا کیا در ماده پرش سه‌گام، دیگر نماینده ایران در رقابت‌های داخل سالن آسیا بود که نتوانست رده‌ای بهتر از هشتم را از آن خود کند. نماینده ایران در ماده پرش سه گام به رقابت با سایر ورزشکاران پرداخت و در نهایت با ثبت رکورد ۱۵.۹۲ متر هشتم شد. در فینال مسابقه پرش سه‌گام ۱۴ ورزشکار حضور داشتند که ۱۲ نفر از آنها به رقابت با هم پرداختند.
در دومین روز این رقابت‌ها نیز مسعود کامران نماینده دوی 60 متر با مانع کشورمان در دور مقدماتی این ماده به دلیل انجام خطا با کارت قرمز داور مواجه شد و از دور مسابقات کنار رفت. مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از ۲۱ تا ۲۳ بهمن به میزبانی قزاقستان در حال برگزاری است.


Page Generated in 0.0055 sec