printlogo


کد خبر: 266438تاریخ: 1401/11/23 00:00
شمارش معکوس برای معرفی قهرمان لیگ وزنه‌برداری کنار کارون
در یک قدمی «حفاری» جام


رضا عباسپور
روزنامه نگار
لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور امسال در فصل 1401، بی‌تعارف خیلی منظم‌تر از ادوار گذشته در سه هفته پی‌درپی برنامه‌ریزی و سازماندهی شد. سه هفته‌ای که تا به امروز دو هفته آن به صورت متمرکز برگزار شده و قرار است فینالش نیز طی روزهای بیست‌وپنج تا بیست‌وهفتم بهمن‌ماه در اهواز برای معرفی قهرمان فصل جاری بین سه تیم (حفاری، ذوب‌آهن و سایپا) برگزار شود. هرچند باشگاه حفاری میزبان فینال، باتوجه به امتیازات قابل قبولی که در دو هفته گذشته جمع کرده است، شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی است و می‌تواند با استفاده از امتیاز میزبانی کار را در اهواز تمام کرده و مقتدرانه جام قهرمانی را از آن خود کند.

زور آخر برای عبور از میزبان
ملی حفاری با مجموع ۱۲۱۸ امتیاز، ذوب‌آهن با مجموع ۱۱۸۸ امتیاز، سایپا با مجموع ۱۱۷۶ امتیاز، مناطق نفت‌خیز جنوب با مجموع ۱۱۲۷ امتیاز، عقاب نیروی هوایی با مجموع ۱۰۳۹ امتیاز، پدافند ارتش با مجموع ۱۰۱۹ امتیاز و نیروی زمینی ارتش با مجموع ۹۳۸ امتیاز 7 تیمی هستند که در لیگ وزنه‌برداری مردان امسال و در رده سنی بزرگسالان حاضر شدند تا نهایتاً پس از رقابت در سه هفته به صورت متمرکز تکلیف قهرمان فصل 1401 را مشخص نمایند. هر چند مثل ادوار قبلی و سنوات گذشته، بازهم نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ وزنه‌برداری را تیم‌های نظامی تشکیل می‌دهند اما باز هم امسال حضور تیم دوباره برگشته به لیگ وزنه‌برداری یعنی باشگاه شناسنامه‌دار سایپا اتفاق جالب و امیدوار‌کننده‌ای بود که نوید‌بخش بازگشت روزهای خوب و روشن برای این رقابت داخلی است. سایپا امسال اگرچه سعی کرد با مدیریت فنی حسین توکلی تیمی یکدست و پرامید را برای رسیدن به جام قهرمانی ببندد اما با توجه به آسیب‌دیدگی تعدادی از مهره‌های اصلی و کلیدی این باشگاه در هفته اول و دوم، همینطور عملکرد نسبتاً ضعیف برخی ستاره‌های این باشگاه در کورس رقابت برای صدرنشینی و جمع‌آوری امتیازات مورد نیاز، سایپا نتوانست روی ریلی که برای قهرمانی برنامه‌ریزی کرده بود، حرکت کند و نهایتاً نسبت به دو تیم حفاری و ذوب‌آهن از نظر امتیازی عقب افتاد.
 ذوب‌آهن اصفهان هم مثل سایپا در لیگ امسال سوای بدبیاری‌هایی که تجربه کرد از نظر مالی و بودجه‌ای هم فصل بسیار ضعیف و بدی را پشت سر گذاشت. اتفاق‌های ناگواری که دست به دست هم داد تا باشگاه مدعی اصفهانی نیز اندکی از نظر امتیازی برای صدرنشینی پی‌درپی و کسب جام قهرمانی در پایان لیگ امسال کم بیاورد.
هر دو تیم سایپا و ذوب‌آهن با شرایطی که امسال تجربه کردند، تا قبل از فینال لیگ با قدم‌های آهسته در تعقیب «ملی‌حفاری» اهواز هستند. باشگاه قدرتمند و شناسنامه‌دار خوزستانی که امسال بار دیگر با هدایت فراز رامهرمزی مربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری مدعی اصلی کسب سکوی نخست و جام قهرمانی در لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور در فصل 1401 است. حفاری باتوجه به اینکه در فینال هم قرار است در شهر خود یعنی اهواز میزبان رقبا باشد، بسیار امیدوار است تا با استفاده از امتیاز میزبانی و روحیه خوبی که دارد، بی‌چون و چرا قهرمانی را به خود اختصاص داده و روی سکوی نخست بایستد.

پرداخت معوقه‌ وزنه‌برداران ذوب بعد از فینال
طبق اعلام سازمان لیگ فدراسیون وزنه‌برداری، فینال لیگ‌ برتر وزنه‌برداری قرار است بیست‌وپنجم تا بیست‌وهفتم بهمن به میزبانی باشگاه ملی‌حفاری در شهر اهواز برگزار شود. با توجه به اینکه در آستانه فینال لیگ، وزنه‌برداران باشگاه ذوب‌‌آهن به دلیل خلف وعده مسئولین باشگاه و پایبند نبودن آنها به تعهدات مالی‌شان، اعتصاب دسته‌جمعی کرده و از حضور در اردو و تمرینات جمعی برای شرکت در فینال خودداری کردند. وزنه‌برداران ذوب‌آهن تهدید کردند در صورتی که معوقه‌های مالی‌‌شان تسویه نشود، در فینال به هیچ‌وجه وزنه نمی‌زنند. بر همین اساس مسئولان باشگاه ذوب‌‌آهن نهایتاً پس از مذاکره با وزنه‌برداران گویا تعهد دادند بعد از خاتمه لیگ به صورت کامل و یکجا با وزنه‌برداران تسویه نمایند. نفراتی چون علیرضا یوسفی، مهدی کرمی، حافظ قشقایی، حسن گل‌پرور و حسین بیرانوند با هدایت علی جباری برای ذوب‌آهن وزنه می‌زنند که قرار است بعد از فینال حق و حقوق‌شان کامل پرداخت شود.

ZOOM

لیگ وزنه‌برداری فصل جاری با تمام فراز و فرودهایی که برای تیم‌های حاضر در این دوره داشت، قطعاً تجربه و نمونه موفق خوبی بود که ثابت کرد اگر عزم و اراده راسخی برای برگزاری منظم و منسجم این رقابت‌ها در دستور کار سازمان لیگ و فدراسیون وزنه‌برداری باشد، می‌شود شاهد یک رقابت استاندارد و باکیفیت در سطح داخلی و ملی باشیم. رقابتی که مطمئناً در سال‌های آتی می‌توانیم با استانداردتر کردن آن شاهد حضور برندهای متمول و ارتقای هر چه بیشتر سطح کیفی و کمی این رقابت‌ها باشیم. شرایطی که قطعاً تأثیر مثبت آن را می‌توان در آینده روی سفره اهالی وزنه‌برداری و خانواده این رشته المپیکی رؤیت و حس کرد.


Page Generated in 0.0053 sec