printlogo


کد خبر: 266416تاریخ: 1401/11/23 00:00
انتظار از رومرو؛ یکی مثل آلوز
بازیکن دیپورتی رئال با مصدومیت‌های سریالی

از معدود دوره‌های لیگ برتر است که شاهد بازیکنان خارجی نسبتاً خوبی هستیم. به این اسامی دقت کنید: لوسیانو پریرا، یامگا، داسیلوا، نیلسون جونیور، فرناندو تورس، هانسل زاپاتا، ریکادو آلوز، شیخ دیاباته، گولسیانی و لوکادیا(جدا شد)؛ اینها در تیم‌های‌شان جزو نفرات اصلی و کلیدی هستند. به طوری که غیبت هر کدام‌شان در هر بازی می‌تواند مشکلاتی را برای تیم‌های‌شان ایجاد کند.
تراکتور که حالا با پاکو خمز به روزهای خوبش برگشته و به جمع مدعیان اضافه شده یکی از همین خارجی‌های خوب را در اختیار دارد. آلوز پرتغالی که فوتبالش را از جوانان پورتو آغاز کرده حالا با 12 پاس گل بهترین پاسور تیمش در لیگ برتر بوده و همین عملکرد هم باعث شد تا در نیم‌فصل تیم‌های مدعی سراغش بروند. اما باشگاه تراکتور برای اینکه خیال هوادارانش را راحت کند قرارداد این بازیکن را تا سال 1404 تمدید کرد.
هواداران تراکتور هم به شدت از این اقدام باشگاه راضی هستند. حالا خمز یک خارجی دیگر را هم به سبد خریدش اضافه کرده و این بازیکن کسی نیست جز جیم رومرو گومز اسپانیایی. او که متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۹۰ بوده و در پست وینگر و مهاجم بازی می‌کند اولین بازی حرفه‌ای خود را در آلباسته (زادگاهش) در سال 2008 انجام داد. در سن 18 سالگی تنها 6 بازی روی نیمکت بود و از 42 بازی فیکس بود. اولین حضور او در دسته دوم لالیگا در 31 اوت 2008 به‌عنوان بازیکن تعویضی بود که دقیقه 75 در پیروزی 2-1 خانگی مقابل سویا اتلتیکو رخ داد و او اولین گل خود را در 15 نوامبر به ثمر رساند.
در تابستان 2009، رومرو با اودینزه کالچو در ایتالیا قرارداد امضا کرد. او در اولین سال حضور خود در سری آ چهار بازی در لیگ انجام داد و عمدتاً با تیم زیر 20 سال در پریماورا بازی کرد. رومرو پس از حضور در کمتر از یک چهارم مسابقات لیگ و همچنین رفتن به دسته بالاتر، دوباره بازیکن قرضی شد و به کشورش بازگشت و به گرانادا سی اف پیوست.
او اولین بازی خود را در لالیگا در 27 آگوست 2011 انجام داد و در نیمه دوم باخت خانگی صفر-1 مقابل رئال بتیس حضور داشت. در 19 ژوئن 2017، رومرو پس از سقوط اوساسونا به دسته پایین از این تیم جدا شد با این حال، در 8 جولای، باشگاه اعلام کرد که 500000 یورو در انتقال به کوردوبا CF دریافت کرده است. در 23 ژوئن 2019، رومرو قراردادی را با قره باغ امضا کرد. او در 28 سپتامبر 2022 به اسپانیا و لیگ دسته دوم بازگشت و قراردادی یک‌ساله با اف سی کارتاگنا امضا کرد، اما پس از تنها 6 بازی باشگاه را ترک کرد.
مهم‌ترین نکته درباره رومرو، تعادل او در گلزنی و گل‌سازی است. تراکتور این فصل، با حضور ریکاردو آلوز یک گل‌ساز فوق‌العاده در اختیار دارد و اضافه شدن رومرو، می‌تواند خلاقیت این تیم در گل‌سازی و تعداد گل‌های زده‌شان را بیشتر کند. رومرو فصل 21/2020 لیگ برتر آذربایجان، بازیکن قره‌باغ بود و در 20 بازی برای این تیم 4 گل زد و 4 گل ساخت. در انتخابی لیگ قهرمانان هم با یک گل و 2 پاس گل، تیمش را به چند قدمی مرحله گروهی رساند. فصل 20/2019 هم در مجموع، رقابت‌های لیگ، جام حذفی، لیگ اروپا و انتخابی لیگ قهرمانان، برای او با 7 گل و 8 پاس گل به پایان
رسید.
یک سال و نیم گذشته، برای جیمی رومرو خوب پیش نرفته است. فصل پیش، او شروع خوبی داشت و ستاره قره‌باغ برای رسیدن به لیگ اروپا بود. در مرحله انتخابی لیگ اروپا، قره‌باغ برای رسیدن به مرحله گروهی 6 بازی با اشدود، لیماسول قبرس و آبردین اسکاتلند انجام داد. رومرو مقابل اشدود و لیماسول پاس گل داد و در بازی رفت با آبردین، تک گل تیمش را زد. روزهای خوب او با مصدومیتی سنگین خیلی زود به پایان رسید. رومرو پس از هفته سوم لیگ برتر آذربایجان، مصدوم و بیشتر از 7 ماه خانه‌نشین شد. پس از بازگشت، در هفته‌های پایانی فقط 74 دقیقه در لیگ و 45 دقیقه در جام حذفی به زمین رفت. باشگاه هم حاضر نشد قرارداد او را تمدید کند. رومرو این فصل به لالیگا 2 رفت و به کارتاخنا پیوست. نیم‌فصل اول، او حتی یک بازی لیگ هم در ترکیب اصلی قرار نگرفت و همین باعث شد نیم‌فصل، قراردادش را فسخ کند. او در تبریز، می‌خواهد خاطرات تلخ 18 ماه گذشته و مصدومیت سنگینش را به فراموشی بسپارد.
مصدومیت‌های سنگین رومرو، فقط به دوری 7 ماهه فصل پیش او مربوط نمی‌شوند. او فصل 16/2015 که بازیکن رئال ساراگوسا در لالیگا 2 بود هم 7 ماه خانه‌نشینی به خاطر مصدومیت را تجربه کرده بود. زمانی که در سری آ بود هم مصدومیتی 4 ماهه، شانس بازی‌های بیشتر در ایتالیا را از او گرفت. توانایی‌های فنی رومرو و قابلیت گلزنی و گل‌سازی او در کشورهای مختلف، ثابت شده و شاید مهم‌ترین موضوعی که بتواند تراکتور را درباره این بازیکن نگران کند، احتمال تکرار مصدومیت‌های او در آذربایجان، اسپانیا و ایتالیا باشد. حالا هواداران تراکتور که به شدت به آینده تیم‌شان با پاکو خمس امیدوار شده‌اند این انتظار را هم دارند که خرید جدید‌شان هم مثل ریکاردو آلوز بازیکنی تأثیرگذار باشد.


Page Generated in 0.0055 sec