printlogo


کد خبر: 266409تاریخ: 1401/11/23 00:00
نگاهی به ۱۱ پوکر CR7
رونالدو آدم نیست!


 کریستیانو رونالدو بعد از مدت کوتاهی در لیگ عربستان سعودی جا افتاد و حالا آمار گل خود در سه بازی برای النصر را به پنج گل رسانده است. او مقابل الاتفاق گل نزد و در تساوی ۲ بر ۲ مقابل الفتح یک گل زد اما کاپیتان تیم ملی پرتغال در پیروزی ۴ بر صفر برابر الوحده همه گل‌ها را زد تا تیمش را به خاطر تفاضل گل بهتر به صدر جدول برساند و دوباره خبرساز شود. رونالدو با این چهار گل به آمار ۵۰۳ گل لیگ رسید ضمن اینکه برای چهاردهمین فصل متوالی هت‌تریک کرد. جالب اینکه بعد از ۳۰ سالگی ۳۱ هت تریک داشته و قبل از آن ۳۰ هت تریک. او ۱۱ بار در بازی‌های ملی و باشگاهی چهار گل یا بیشتر زده که ۹ بار چهار گل و دو بار پنج گل زده است که هیچ کدام از بازیکنان هم عصر او به این آمار نرسیده‌‎اند؛ لیونل مسی ۸ بار، لوییس سوارس ۹ بار (از جمله یک بازی در دوران آژاکس که ۶ گل زد)، روبرت لواندوفسکی و نیمار ۵ بار، زلاتان ابراهیموویچ ۴ بار، هری کین و ارلینگ هالند ۲ بار و محمد صلاح یک بار موفق به زدن چهار گل یا بیشتر در یک مسابقه شده‌اند.
 ۱۱ پوکر رونالدو را مرور می‌کنیم:
 ۱۱- رئال مادرید- راسینگ سانتاندر، ۲۰۱۰
 این نخستین پوکر دوران حرفه‌ای رونالدو بود که در دومین فصل حضورش در رئال مادرید بعد از انتقال رکوردشکن آن موقع از منچستریونایتد با مبلغ ۸۰ میلیون پوند در برد ۶ بر یک کهکشانی‌ها به دست آمد.
 10- سویا- رئال مادرید، ۲۰۱۱
 در همان فصل و در ورزشگاه سانچس پیس‌خوان ۴ گل زد تا تیمش ۶ بر ۲ به پیروزی برسد و در مجموع توانست ۳۳ گل به ثمر برساند.
 9-رئال مادرید- الچه، ۲۰۱۴
 میهمان گل اول آن بازی را زد اما رئال‌‎مادرید پنج بار پاسخ داد که سهم فوق‌ستاره این تیم چهار گل بود؛ رونالدو در آن بازی دو پنالتی زد.
 8- الوحده- النصر، 2023
 برابر تیم میانه جدولی الوحده رونالدو جشن تولد ۳۸ سالگی خود را به بهترین شکل برگزار کرد و هر چهار گل بازی را زد تا تیمش صدرنشین لیگ شود.
 7- رئال مادرید- سلتاویگو، 2016
 رونالدو کمتر از نیم ساعت وقت لازم داشت تا کارش در آن بازی را تمام کند و در برد ۷ بر یک تیمش در فاصله دقایق 50 تا 76 چهار گل به ثمر رساند. دو گل اول رونالدو از بیرون محوطه جریمه بود.
 6- پرتغال- آندورا، 2016
 پرتغال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با شش گل به پیروزی رسید و رونالدو برای اولین بار در یک بازی ملی توانست چهار گل بزند که دو تای اول در چهار دقیقه ابتدایی بازی بود.
 5- لیتوانی-پرتغال، 2019
 رونالدو آمار گل‌های ملی خود را با چهار گل در پیروزی ۵ بر یک پرتغال مقابل لیتوانی در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ به ۹۳ گل رساند. لوکزامبورگ در ۷ بازی با پرتغال ۹ گل از این مهاجم دریافت کرد و رکورددار است اما تیم دوم لیتوانی است که در تنها دو بازی هفت گل از او خورد.
 4- رئال مادرید- مالمو، 2015
 رونالدو شاید بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان باشد اما تنها مسابقه‌اش در این رقابت‌ها که توانست در آن چهار گل بزند برابر تیم سوئدی بود که درست نصف گل‌های تیمش در آن بازی را زد. این برد به طور مشترک بهترین پیروزی تاریخ مرحله گروهی لیگ قهرمانان است.
 3-رئال مادرید- خیرونا، 2018
 آخرین بار که رونالدو در دوران طلایی خود در رئال مادرید توانست به یک تیم چهار گل بزند. در برد قاطع ۶ بر ۳ تیمش مقابل خیرونا توانست آمار هت تریک‌های دوران حرفه‌ای خود را به ۵۰ عدد برساند.
 2- رئال مادرید- گرانادا، 2015
 اولین بار که رونالدو در یک بازی ۵ گل زد، در برد ۹ بر یک سفیدها مقابل گرانادا بود. جشنواره گل رونالدو در دقیقه ۳۰ شروع شد و با گل دقیقه ۹۰ که نهمین گل تیمش بود، تمام شد.
 1-اسپانیول- رئال مادرید، 2015
 چهار ماه بعد دومین نمایش پنج گله رونالدو در کاتالونیا رقم خورد و او در پیروزی ۶ بر صفر تیمش پنج گل زد و یک پاس گل داد تا نخستین بازیکن تاریخ شود که در دو بازی پنج گل می‌زند.


Page Generated in 0.0059 sec