printlogo


کد خبر: 266407تاریخ: 1401/11/23 00:00
ویارئال امیدوار به بازگشت به روزهای خوب
بارسلونا آماده برای منچستر



بارسلونا در بازی امشب به‌دنبال ششمین برد متوالی در لالیگا و افزایش فاصله‌اش در صدر جدول به ۱۱ امتیاز است اما برابر تیمی که در رده ششم قرار دارد و امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان است، کار آسانی نیست.
 البته زیردریایی زرد افت بدی داشته و در دو بازی آخر خود به رایووایکانو و الچه باخته که دومی تنها پیروزی فصلش را به دست آورده. تیم کیکه ستین که سابقه مربیگری در بارسلونا را دارد، حالا می‌تواند به روزهای خوب برگردد آن هم مقابل بهترین تیم اسپانیا حداقل از نظر جدول. ویارئال تا قبل از بازی‌های این هفته چهار امتیاز از اتلتیکومادرید رده چهارمی عقب بود اما تنها سه امتیاز از مایورکای رده دهمی بیشتر دارد و این یعنی اگر روند ناامیدکننده‌اش ادامه پیدا کند، سقوط در جدول اجتناب‌ناپذیر می‌شود.
تیم ستین از ۹ بازی خانگی‌اش در این فصل ‌۱۹ امتیاز گرفته و در این رده‌بندی چهارم است اما از تیمی پذیرایی می‌کند که از ۱۰ بازی خارج از خانه ۲۷ امتیاز گرفته و بهترین آمار را دارد. ویارئال که بعد از فصل 2016-2015 سهمیه لیگ قهرمانان نگرفته، از هفت بازی آخرش با بارسا در لیگ شش تا را باخته اما فصل قبل در نوکمپ به پیروزی ۲ بر صفر رسید.
تنها نقطه تاریک این فصل بارسلونا ناکامی در عبور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. ژاوی ماه گذشته با پیروزی بر رئال مادرید در فینال سوپرجام اسپانیا نخستین قهرمانی‌اش به‌عنوان مربی بارسا را به دست آورد و حالا علاوه بر لالیگا به‌دنبال قهرمانی جام حذفی و لیگ اروپا نیز هست. بارسلونا در نیمه نهایی جام حذفی به‌صورت رفت و برگشت با رئال مادرید روبه‌رو می‌شود و در پلی‌آف لیگ اروپا با غول انگلیسی، منچستریونایتد بازی می‌کند که بازی رفت دو تیم همین پنجشنبه در نوکمپ برگزار می‌شود.
خوان لاپورتا اما گفته اولویت تیم در این فصل لالیگا است و در حال حاضر شرایط خوبی دارند، آنها با هشت امتیاز اختلاف نسبت به تیم کارلو آنچلوتی در صدر ایستاده‌اند. رئال برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها به مراکش رفته و بارسا می‌تواند این فاصله را به ۱۱ امتیاز برساند. بارسلونا پنج بازی آخرش در لیگ و ۱۰ بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را برده است. این تیم در آخرین بازی خود هفته گذشته با سه گل نیمه دوم خوردی آلبا، گاوی و رافینیا برابر میهمانش سویا به پیروزی رسید.
 اخبار تیمی
 ویارئال در باخت هفته گذشته مقابل الچه آلفونسو پدراسا، نیکلاس جکسون، جووانی لوسلسو و فیلیپ یورگنسن را به‌دلیل مصدومیت در اختیارنداشت و احتمالاً مقابل بارسا هم نمی‌توانند بازی کنند اما پائو تورس که مقابل الچه آماده نبود، شاید به دیدار امشب برسد. ستین در برابر وسوسه تغییر مقاومت می‌کند و بیشتر بازیکنان اصلی‌اش در بازی قبل را به میدان بارسلونا می‌فرستد از جمله خرارد مورنو که گل تیمش را در باخت مقابل تیم ته جدولی الچه زد.
عثمان دمبله تا اواخر اسفند با مصدومیت همسترینگ درگیر است و سرخیو بوسکتس هم در بازی با سویا مصدوم شد و مدتی نمی‌تواند بازی کند. شاید آنسو فاتی تنها تغییر ژاوی برای این بازی باشد که باعث می‌شود گاوی به خط میانی برگردد. احتمالاً در قلب دفاع رونالد آرائوخو زوج آندریاس کریستنسن می‌شود و در دفاع چپ هم آلبا با توجه به بازی درخشان هفته قبل همچنان آلخاندرو بالده را بیرون نگه می‌دارد. روبرت لواندوفسکی در نخستین فصل خود در بارسلونا ۲۳ گل زده و کاپیتان تیم ملی لهستان یک بار دیگر رهبر خط حمله بارسا خواهد بود.
 
ترکیب احتمالی
 ویارئال: رینا؛ فویت، آلبیول، تورس، موخیکا، کاپوئه، پارخو؛ چوکووئزه، بائنا، پینو؛ مورنو
 بارسلونا: ‌تر اشتگن، کنده، آرائوخو، کریستنسن، آلبا؛ پدری، دیونگ، گاوی؛ رافینیا، لواندوفسکی، فاتی


Page Generated in 0.0057 sec