printlogo


کد خبر: 266401تاریخ: 1401/11/23 00:00
۲۳ روز حساس برای شاگردان ساپینتو
استقلال و حریفان چهارگانه برای قهرمانی؟

استقلال از امتیازاتی که پرسپولیس طی هفته‌های گذشته از دست داد به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شد و حالا دوباره امید بسیار زیادی برای رسیدن به صدر جدول دارد.
البته آبی‌پوشان بخوبی می‌دانند که علاوه بر پرسپولیسی‌ها، باید نگران نتایج سپاهان هم باشند چون شاگردان ژوزه مورایس این روزها در بهترین فرم بدنی خود قرار دارند و تدابیر تاکتیکی سرمربی پرتغالی را به بهترین شکل ممکن داخل زمین پیاده می‌کنند.
استقلال امروز به مصاف پیکان می‌رود و دقیقاً از همین امروز تا پانزدهم اسفند ماه، ۲۳ روز فوق‌العاده حساس و چهار دیدار تعیین‌کننده در چهارچوب لیگ برتر و جام حذفی پیش روی آنهاست تا به نوعی نقشه راه قهرمانی را برای خودشان ترسیم کنند.
البته که از دربی پایتخت که سال آینده برگزار می‌شود نیز نباید غافل شد ولی اگر استقلال چهار دیداری که تا نیمه اسفند ماه دارد را با پیروزی پشت سر بگذارد نه تنها در جام حذفی ماندگار می‌شود بلکه در لیگ برتر نیز قطعاً شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.
 این نکته را هم فراموش نکنیم که اگر استقلال در این چهار دیدار که طی ۲۳ روز پیش رو برگزار می‌شود، عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشته باشد، وضعیت بغرنجی پیدا می‌کند و چند پیروزی متوالی‌اش عملاً تا حد زیادی بر باد خواهد رفت.
 
نوبرانه اسفند در جام حذفی
آبی پوشان تهرانی پس از مسابقه امروز با پیکان که در چهارچوب هفته بیستم لیگ برتر خواهد بود برای مدت کوتاهی از این مسابقات فاصله می‌گیرند و در اولین روز اسفند باید از ملوان بندر انزلی در ورزشگاه آزادی میزبانی کنند.
مسابقه‌ای در چهارچوب رقابت‌های جام حذفی که شرایط متفاوت با دیدارهای لیگ حرفه‌ای خواهد بود و استقلالی‌ها بخوبی می‌دانند ملوان همیشه در عرصه رقابت‌های جام حذفی تیم بسیار خوبی تلقی می‌شود و حتی بارها استقلال و پرسپولیس را از گردونه مسابقات کنار زده است بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید پیروزی خود را از پیش قطعی شده بدانند.
 
سفر به مازندران
پس از رویارویی با ملوان؛ استقلال باید به مصاف یک تیم شمالی دیگر برود و روز نهم اسفند ماه میهمان نساجی خواهد بود.
 دیدار رفت این دو تیم با پیروزی قاطعانه استقلالی‌ها تمام شد و این روزها نساجی هم شرایط خوبی ندارد اما قطعاً وضعیت هر دو تیم می‌تواند تا نهم اسفند ماه کاملاً متفاوت با چیزی باشد که هم‌اکنون شاهد هستیم.
 نساجی معمولاً در خانه برابر تیم‌های بزرگ قدرتمند ظاهر می‌شود اما استقلال طی فصول اخیر در مازندران نباخته است و این مسأله می‌تواند برایش برگ برنده باشد.
 
جدال با مردان امیر
و سرانجام می‌رسیم به مسابقه‌ای که در نیمه اسفند ماه برگزار می‌شود؛ جدال با مردان امیر قلعه‌نویی در ورزشگاه آزادی.
استقلال طی سالیان اخیر نتایج بسیار خوبی برابر گل‌گهر سیرجان کسب کرده و پیروزی‌های متعددی مقابل این تیم به دست آورده است.
 بازی رفت آنها در سیرجان هم با برتری آبی‌پوشان تمام شد.
اگر استقلال دوباره گل‌گهر را شکست بدهد، یکی از دیدارهای شش امتیازی نیم‌فصل دوم را به سود خود تمام کرده است مسابقه‌ای که در دیدار‌های چهارگانه استقلال طی ۲۳ روز آینده دشوارترین دیدار آبی‌ها به حساب می‌آید.
 
یک مسافرت
استقلال برای ۴ دیدار آینده خود فقط یک بار خارج از تهران به میدان خواهد رفت. آبی‌ها در بازی امروز میزبان نیستند اما مسابقه در ورزشگاه شهید دستگردی برگزار می‌شود و نیازی به مسافرت نیست.
 مسابقه با ملوان و گل‌گهر هم در آزادی انجام خواهد شد و استقلال تا پانزدهم اسفند فقط برای جدال با نساجی از پایتخت خارج خواهد شد؛ اتفاقی که به نفع آبی‌پوشان است و آنها می‌توانند تمرکز بیشتری داشته باشند و از مزیت بازی‌های خانگی بهره ببرند.

 


Page Generated in 0.0050 sec