printlogo


کد خبر: 266394تاریخ: 1401/11/23 00:00
گلزن‌های استقلال به خط شدند
حرارت در برودت

پیکان با مجتبی حسینی از جمله تیم‌های قابل احترام در لیگ بیست و دوم به شمار می‌رود که با وجود فراز و نشیب‌هایی که داشته اما به طور کلی نتایج قابل قبولی به دست آورده است. ویژگی پیکان برخورداری از بازیکنانی جوان و خوش آتیه است که قطعاً مقابل تیم‌های بزرگ با انگیزه متفاوت گام به میدان خواهند گذاشت.
بازیکنان پیکان در تقابل با استقلال بدون شک دنبال دیده شدن خواهند بود و تلاش می‌کنند آینده خود را در فوتبال ایران بسازند. گرچه یکی از مهم‌ترین بازیکنان پیکان (سلیمان فلاح) به این بازی نمی‌رسد اما دیگر نام‌هایی که در ترکیب این تیم تهرانی قرار می‌گیرند سخت به‌دنبال خودنمایی مقابل استقلال هستند تا شاید دروازه ورود به همین تیم‌ را در سال‌های آینده پیش روی خود باز کنند.
تیم‌هایی از این دست هرگاه مقابل استقلال قرار گرفته‌اند علاوه بر اینکه بازی جذابی را به نمایش گذاشته‌اند، چالش برانگیز بوده‌اند و پیش‌بینی می‌شود امروز نیز برای استقلال لحظات سختی به وجود آید و با‌وجود آنکه آبی‌ها به‌دنبال افزایش امتیازات هستند و برد پرگل دیگری را طلب می‌کنند اما گذر از سد پیکان چندان ساده نباشد.
البته پیکان غایبان قابل توجهی دارد که شاید همین موجب ازهم گسستگی تاکتیکی این تیم در دقایق میانی بازی شود اما به هر شکل استراتژی استقلال در این میدان مشخص است و شاگردان ساپینتو می‌آیند تا همچنان مدعی باقی بمانند.
آنچه مسلم است مرد پرتغالی روی دستیابی به 3 امتیاز این بازی هم حساب کرده است. ساپینتو که مقابل مدعیان نمایش مطلوبی نداشته، به‌دنبال جبران امتیازات از دست رفته مقابل همین دست تیم‌ها است تا شاید در ادامه لیگ با وقوع برخی اتفاقات به سود تیمش بتواند به صدر جدول برسد.
استقلال با ساپینتو با وجود شایستگی‌هایی که داشته از ابتدای لیگ تا کنون هیچ گاه نتوانسته صدرنشین باشد. تنها در دو هفته استقلال هم امتیاز با پرسپولیس صدرنشین بود که آن هم به‌دلیل تفاضل گل کمتر نتوانست حضور در رتبه اول را تجربه کند اما ساپینتو اخیراً در صحبتی که با بازیکنانش داشته اعلام کرده تیمش بزودی به صدر جدول خواهد رفت. حتی گفته شده ساپینتو هفته بیست و یکم را هفته صدرنشینی استقلال می‌داند که باید دید آیا تیم او از پس حریفان نه چندان سخت برخواهد آمد تا رؤیای صدرنشینی‌اش محقق شود یا خیر؟!
ساپینتو برای رسیدن به این جایگاه روی ترکیب برنده تیمش که در هفته‌های اخیر نتایج مطلوبی به دست آورده، حساب کرده است. او به ترکیب تیمش دست نخواهد زد و تنها سید‌حسین حسینی را به ترکیب اصلی تیمش اضافه خواهد کرد که حضور این دروازه‌بان هم تأثیری در روند تاکتیکی استقلال نخواهد داشت و سرمربی آبی‌ها در خطوط سه گانه از همان بازیکنانی استفاده می‌کند که در سه بازی موفقیت‌آمیز اخیر بهره گرفته است.
بدون شک اگر ساپینتو موفق شود با استقلال بعد از پیروزی مقابل ملوان، مس کرمان و نفت مسجد سلیمان به چهارمین برد پی در پی دست یابد هم تیمش از لحاظ روانی در وضعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت و هم اینکه دست‌کم برای یک شب هم که شده هم‌امتیاز با پرسپولیس و سپاهان خواهد شد که این از لحاظ روحی برای استقلال پرفایده خواهد بود.
پرسپولیس دوشنبه مقابل هوادار قرار می‌گیرد و سپاهان یک روز بعد در اصفهان میزبان ذوب آهن است که هر دو بازی برای این دو مدعی که اکنون در جایگاه بالاتری نسبت به استقلال قرار دارند، دشوار خواهد بود و هیچ بعید نیست امتیازاتی را از دست بدهند. حتی اگر یکی از این دو تیم امتیازی از کف بدهد و استقلال بتواند پیکان را مغلوب کند، ساپینتو بیش از هرزمان دیگری به اهدافش برای رسیدن به صدر جدول نزدیک خواهد شد.
این شرایط وابسته به ارائه فوتبالی هدفمند مقابل پیکان است و استقلال همچون سه بازی قبل باید برای تمام دقایق بازی برنامه داشته باشد. در سه بازی اخیر عملکرد خط دفاع استقلال تا حدی نقد‌برانگیز بود و استقلال اگر می‌خواهد آمار دفاعی خودش را هم سروسامان دهد باید در بازی با پیکان در فاز دفاعی نمایش مطلوب‌تری را از خود به جا بگذارد.
 


Page Generated in 0.0055 sec