printlogo


کد خبر: 266388تاریخ: 1401/11/20 00:00
صنعت نفت آبادان یک – پرسپولیس 2
بازگشت به کورس با پنجه شیر



با اینکه پرسپولیس خارج از خانه مقابل تیمی به میدان می‌رفت که به خاطر موقعیتش در جدول حتماً رو به بازی انتحاری می‌آورد اما یحیی در اقدامی جالب دو مهاجم نوک در میدان قرار داد تا تیمش فرمی کاملاً تهاجمی پیدا کند.
پرسپولیس با آگاهی از پیروزی سپاهان، استقلال و تراکتور بازی را با سرعت و قدرت بالایی شروع کرد و در همان دقیقه 4 اولین اقدام برای رسیدن به دروازه حریف را پی‌ریزی کرد. در این لحظه مانور و حرکت محمد عمری با شوت زمینی او همراه شد که گروسیان این توپ را مهار کرد.
چهار دقیقه بعد اما تیم تهاجمی پرسپولیس شوکه شد چرا که میزبان در حضور تماشاگرانش به اندازه پرسپولیس دنبال گل می‌گشت. در این لحظه و در غیاب مدافع چپ پرسپولیس در حالی که ترابی از تعقیب حسین سنگرگیر جوان دست برداشته بود او با ارسال توپ تمام مدافعان پرسپولیس را غافلگیر کرد تا فردین یوسفی با ضربه سر شیرجه‌ای گوهری و همه پرسپولیسی‌ها را بهت‌زده کند.
با فرو ریختن دروازه پرسپولیس قبل از دقیقه 10 تیم شوکه‌شده یحیی با شتاب بیشتری به سوی دروازه حریف حمله کرد اما نزدیک بود دوباره غافلگیر شود. این بار یک کار ترکیبی از بازیکنان باتجربه صنعت با شوت دقیق ریکانی همراه شد که گوهری توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و دروازه‌اش را نجات داد.
پرسپولیس اما قبل از دقیقه 20 به گل رسید تا با آرامش بیشتری بازی را دنبال کند. دقیقه 19 و در پی یک سلسله کار ترکیبی مفید سینا اسدبیگی با شوتی محکم دروازه حریف را هدف گرفت که توپ به تیر افقی خورد و روی خط دروازه فرود آمد تا دیاباته روی ریباند گل تساوی را به ثمر برساند.
بعد از این گل پرسپولیس تا حدودی سوار بازی شد اما خیلی سخت موقعیت می‌ساخت تا اینکه در ده دقیقه پایانی شتاب بیشتری گرفت اما مصدومیت یکی از مدافعان نفت که در نهایت منجر به تعویض اجباری او شد و البته دراز کشیدن گروسیان روی زمین در این حملات وقفه انداخت.
پرسپولیس در وقت‌های تلف شده یکی دو موقعیت نصف و نیمه دیگر ساخت اما شوت عمری و ضربه سر دانیال به گونه‌ای نبود که گروسیان را آزار دهد و در نهایت نیمه نخست با تساوی به پایان رسید.
در شروع نیمه دوم این بار پرسپولیس میزبان را غافلگیر کرد. در شروع بازی میلاد سرلک با پاس عمقی توپ را روی دروازه حریف ریخت که دفع اشتباه بازیکن نفت باعث شد تا آل‌کثیر با یک ضربه دیاباته را در موقعیت گلزنی قرار دهد و او هم با ضربه‌ای دقیق و در موقعیتی مشکوک به آفساید دروازه صنعت را باز کند.
بعد از این گل لحظه به لحظه پرسپولیس عقب‌تر رفت و با احتیاط زیادی بازی کرد. احتیاطی که ناشی از نتیجه نگرفتن دو بازی قبلی تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسید.
دقیقه 64 شوت عمری اولین موقعیت نصف و نیمه سرخ‌ها بعد از گل دوم بود. دقیقه 71 هم شوت زمینی عیسی آل‌کثیر شانس نسبی برای گلزنی ساخت. عقب کشیدن سرخ‌ها باعث شد تا صنعت که کاملاً جسورانه پیش آمده بود در دقیقه 80 برای گل مساوی خیز بردارد اما گولسیانی در دو نوبت توپ را بلاک کرد.
در دقایق پایانی پرسپولیس باز هم حریف را کنترل کرد و دقیقه 86 با پاس صادقی و ضربه دانیال اسماعیلی‌فر شانس دیگری ساخت اما با تحکیم بیشتر در خط دفاع به خواسته‌اش رسید و با برد خارج از خانه 39 امتیازی شد تا به خاطر تفاضل کمتر در رده دوم جدول قرار بگیرد.


Page Generated in 0.0044 sec