printlogo


کد خبر: 266382تاریخ: 1401/11/20 00:00
مشکل اصلی پرسپولیس کم موقعیت ساختن است
درخشان: پریرا مثل لوکادیا در پرسپولیس موفق می‌شود


مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
حمید درخشان هافبک و سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است نباید مشکل را تنها گلزنی دانست بلکه نساختن فرصت کافی گلزنی برای مهاجمان مشکل مهم‌تری است.
  چرا پرسپولیس در چند بازی از شرایط ایده‌آلش فاصله گرفت؟
شرایط پرسپولیس به لحاظ فنی بد نیست و اگر مشکلی هست بیشتر بحث روحی روانی و مشکلاتی است که داوران با قضاوت‌هایشان برای پرسپولیس درست می‌کنند که به یکباره همه چیز به هم می‌ریزد و تیم را دچار مشکل می‌سازد. این مشکل در دو بازی تیم را به هم ریخت و به نوعی تمرکز فنی را کمتر کرد. اشتباهاتی که از سوی کمیته داوران هم با واکنش خاصی مواجه نشد.
  شما هم معتقدید که مشکل اصلی پرسپولیس گلزنی است؟
اگر ارزیابی کاملی انجام دهید به این موضوع می‌رسید که مهاجمان تیم‌های پرسپولیس و استقلال کم گل می‌زنند. با وجود این من معتقدم مشکل اصلی کم موقعیت ساختن است و در واقع هافبک‌ها و وینگرها باید موقعیت کافی بسازند که اگر چند فرصت هم هدر رفت یکی دو فرصت به بار بنشیند و در نهایت تیم پرسپولیس با داشتن مهره‌های خوب به نتیجه لازم برسد.
  پرسپولیس که هافبک‌ها و وینگرهای اسمی دارد. با وجود این فکر می‌کنید چرا این بازیکنان نتوانستند در گلسازی موفق عمل کنند؟
همین طور است که می‌گویید. بازیکنان گلساز خوبی در پرسپولیس حضور دارند اما باید در حد نام خودشان ظاهر شده و موقعیت‌های خوبی را فراهم سازند تا مهاجمان بتوانند از آن فرصتها نهایت بهره را ببرند و مشکل گلزنی پرسپولیس هم حل شود. من راه خارج شدن پرسپولیس از شرایط فعلی را خلق کردن موقعیت‌های کافی می‌دانم تا مشکل گلزنی هم با این رویه حل شود.
  کناره‌های پرسپولیس هم در گلسازی و ارسال‌ها موفق نیستند. علت این نقیصه را چه می‌دانید؟
من فکر می‌کنم این مشکل هم با کمک هافبک‌ها برطرف می‌شود و در واقع هافبک‌ها با سرعت دادن می‌توانند شرایط خوبی را برای پاس دادن به بازیکنان کناری فراهم سازند و به گونه‌ای عمل کنند که بازیکنان کناری رونده را نیز در موقعیت خوبی برای ارسال‌ها قرار دهند. به این ترتیب بخشی از مشکل بازیکنان کناری در ارسال‌ها برطرف می‌شود.
  در رابطه با پریرا که گفته می‌شود یکی دو ماه بازی نکرده و گلزنی‌اش خوشبین هستید؟
من فکر می‌کنم پریرا می‌تواند با توجه به سبک بازی‌اش که مهاجمی سرزن است برای پرسپولیس مؤثر واقع شود. در واقع این بازیکن باید برای پرسپولیس به جهت شرایطی که تیم دارد بهترین کارایی را داشته باشد. پریرا حتماً باید زودتر آماده شود. من به این بازیکن خوشبین هستم و به این مسأله که گفته می‌شود او ناآماده است و زیاد در شرایط بازی نیست اهمیت نمی‌دهم چه بسا که لوکادیا هم که آمد به او گفتند او نمی‌تواند به‌دلیل عدم آمادگی برای پرسپولیس مؤثر باشد اما دیدید که بازی به بازی بهتر شد و بهترین شرایط را برای گلزنی رقم زد و شش گل به ثمر رساند که هنوز هم مهاجمی نتوانسته بیشتر از او گل بزند.
  در رابطه با حضور بازیکنان جدید چه نظری دارید؟
حتماً باید از بازیکنان جدید بیشتر استفاده شود و این مسأله اصلاً چیز عجیبی نیست چه بسا که خود من هم بعد از حضور در تیم ملی جوانان به پرسپولیس آمدم.
  در رابطه با شرایط موفقیت پرسپولیس در جام حذفی با توجه به قرعه‌اش چه صحبتی دارید؟
من فکر می‌کنم پرسپولیس در هر جامی محکوم به قهرمانی است از این‌رو نباید به قرعه توجه کند و بازی به بازی برنده شود تا در این جام هم مانند لیگ برتر خودش را به‌عنوان شانس اول قهرمانی نشان دهد.


Page Generated in 0.0043 sec