printlogo


کد خبر: 266381تاریخ: 1401/11/20 00:00
فنونی‌زاده: صادر شدن کارت یازده بازیکن تیم امید بهترین اتفاق ممکن است
عمری طلسم مهمی را در پرسپولیس شکست



مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی اضافه شدن تیمی کامل از رده‌های پایه در جمع بازیکنان بزرگسال را بهترین اتفاق ممکن برای تیم پرسپولیس می‌داند و معتقد است جوانان بسیار خوب و با پتانسیلی در پرسپولیس حضور دارند که مانند عمری می‌توانند حتی با بازی در تیم بزرگسال و اصلی هم برای پرسپولیس مفید واقع شوند.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
 حضور جوان‌ها و صادر شدن بیش از یازده بازیکن برای حضور در تیم بزرگسالان پرسپولیس در صورت تمایل یحیی گل‌محمدی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
حضور بازیکنان امید و جوانان تیم پرسپولیس در این تیم اتفاق بسیار خوبی است که کمتر در چند سال اخیر در پرسپولیس شاهدش بودیم. بازیکنان پرشوری در پرسپولیس حضور دارند. بازیکنان پر استعداد و پر انرژی که قادرند برای پرسپولیس بهترین کارآیی را داشته باشند.
  چه اتفاقی افتاده که امسال بر خلاف سال‌های قبل تیم‌های پایه پرسپولیس در تمامی رده‌ها تیم‌های بالای جدولی هستند؟
در ده، پانزده سال اخیر انصافاً کمتر شاهد این بودیم که تیم‌های پایه پرسپولیس در تمامی رده‌ها تیم‌های بالای جدولی هستند که این موضوع اتفاق خیلی خوبی برای پرسپولیس است. این در حالی است که حتی کسب عنوان چهارمی هم برای هر کدام از تیم‌های پایه ما ارزشش کمتر از قهرمانی نیست، چه بسا که تیم‌هایی مانند پیکان و سایپا و چند تیم دیگر در رده پایه‌ها حضور دارند که معمولاً این تیم‌ها همیشه بهترین بازیکنان را جذب کرده و سرمایه‌گذاری زیادی روی رده‌های پایه‌شان دارند که اگر از این منظر نگاه کنیم واقعاً به انجام کار بزرگ پرسپولیس و آکادمی این باشگاه پی می‌بریم.


  قبول دارید که بازیکنی مانند عمری موجب شکسته شدن تابوی موفق نشدن بازیکنان تیم‌های پایه در تیم بزرگسالان شد؟
دقیقاً همین‌طور است و خوشحالم جوان با تکنیک و با استعدادی که در تیم‌های پایه پرسپولیس هم عملکرد خیلی خوبی داشت در تیم بزرگسالان هم عالی کار کرد و در سه بازی متوالی برای سر‌خپوشان گل زد و در بقیه دیدار‌ها هم بازی‌های قابل قبولی ارائه داد و به نوعی تابوی بازی نکردن بازیکنان تیم‌های پایه و استفاده از آنها در تیم بزرگسال را شکست تا سرمربی پرسپولیس ترغیب شود به اندازه یک تیم از تیم‌های پایه کارت بازی‌شان برای تیم بزرگسالان صادر شود.
  استفاده از بازیکنان تیم‌های پایه در زمان بازی کردن خودتان در تیم بزرگسالان پرسپولیس هم مرسوم بود؟
من در سال 64 به پرسپولیس پیوستم و یادم هست در آن سال علی‌آقا پنج بازیکن از تیم‌های پایه را در تیم بزرگسالان داشت. آن زمان که من در تیم بزرگسال بازی می‌کردم تیم امیدی وجود نداشت و تیم پایه به تیم‌های نوجوانان و جوانان بازمی‌گشت، از این رو در سالی که من به پرسپولیس پیوستم شاه‌محمدی، مرادی، میرزایی، عزیزیان و عبدی پنج بازیکنی بودند که با تیم بزرگ‌ها تمرین می‌کردند و در بعضی از بازی‌ها هم به عنوان بازیکن جایگزین به میدان می‌رفتند. یادم هست حتی برای بازی با تیم الهلال در جام در جام هم چند بازیکن جوان در لیست تیم اصلی بودند که نشان از اهمیت علی‌آقا برای تیم جوانان بود.
  در رابطه با مشکل گلزنی و کم خلق شدن موقعیت برای تیم بزرگسال فکر می‌کنید این مشکل در بازی‌های بعدی پرسپولیس حل خواهد شد؟
من فکر می‌کنم موقعیت کم ساخته می‌شود و مهاجمان هم نمی‌توانند از فرصت‌های خوب خلق شده استفاده مطلوبی ببرند در این بین عمری بازیکنی است که نیاز به فضا دارد که این فضا برای او فراهم نمی‌شود یا بازیکنی مانند دیاباته هم بازیکنی است که در پرسپولیس موفق نبوده، از این رو به نظرم اصلاً نباید در بازی‌های آینده هم روی استفاده از دیاباته و گلزنی‌اش حساب خاصی باز کرد و شاید عمری برای خط حمله بهترین گزینه باشد.
  پریرا می‌تواند در پرسپولیس موفق شود؟
مهاجم برزیلی بازیکن خوبی است و رزومه قابل قبولی هم دارد، بازیکنی سرزن که سبک بازی‌اش هم به کار بازیکنان می‌آید، از این رو من امیدوارم این بازیکن هر چه زودتر مهیای بازی شود تا بتوان از او استفاده کرد. در هر صورت پرسپولیس در موقعیت خیلی حساسی قرار دارد، از این رو بازیکنان باید با همه وجود بجنگند و مهاجمان هم فرصت‌سوزی نداشته باشند تا سه امتیازها را برای پرسپولیس جمع کنند و جایگاه تیم‌شان را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نگه دارند.
  در رابطه با جام حذفی چقدر شانس برای پرسپولیس با توجه به قرعه رویارویی با سپاهان قائل هستید؟
قرعه سختی به پرسپولیس خورده اما خاصیت تیم بزرگی مانند پرسپولیس به این نکته بازمی‌گردد که پرسپولیس می‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ بهتر کار کند، از این رو من خیلی امیدوارم با درایت یحیی و درک شرایط از سوی بازیکنان، پرسپولیس حتی در اصفهان هم از سد تیم سپاهان بگذرد.
 


Page Generated in 0.0047 sec