printlogo


کد خبر: 266369تاریخ: 1401/11/20 00:00
بازگشت قایدی و استقلال


علی چینی
 بازیکن اسبق استقلال
 نمایش استقلال برابر نفت مسجدسلیمان یک اتفاق جالب در دل خود داشت. بازی روان استقلال و نمایش دلپذیر این تیم که بیشتر از برد پرگل به چشم آمد و این ثابت می‌کند که ریکاردو ساپینتو تازه لیگ ایران را شناخته و می‌داند با رقبای خود چگونه بازی کند. متأسفانه مصدومیت بازیکنان کلیدی باعث شکست برابر تراکتور و سپاهان شد و باعث شد تا استقلال صدرنشین نباشد. نفت مسجدسلیمان با رضا عنایتی متحول شده اما زور کافی برای ایستادگی مقابل استقلال نداشت. ساپینتو با تداوم این روند کم کم تیمش را به صدر جدول نزدیک می‌کند. باخت در طول فصل پیش می‌آید اما تداوم در پیروزی باعث می‌شود تا ناکامی موقتی به چشم نیاید. تیم در مسیر درستی حرکت می‌کند و این مسأله امیدوار کننده است. استقلال الان تیم خوبی دارد و این نمایش ‌و گلزنی‌ها را در بازی‌های بعدی می‌توانیم دوباره ببینیم.
استقلال مهره‌های خوبی مانند محبی، قایدی و مطهری در خط حمله دارد. اگر همیشه شناور بازی کند و تمرکز بهتری داشته باشد، در بازی‌های دیگر هم می‌تواند با گل‌های زیاد برنده شود و بردهای پرگل این تیم ادامه داشته باشد. خط حمله دچار تحول شده و تیم به نوعی در فاز هجومی به بلوغ رسیده است. البته نوع بازی حریفان را هم باید در نظر گرفت.
در کنار نمایش استقلال باید به درخشش مهدی قایدی نیز اشاره کرد. قایدی یک استعداد ناب است و او را می‌توانیم در سطح بازیکنان مطرح دنیا بدانیم؛ اگر او با این استعداد نایاب قدر خودش را بداند و وارد حاشیه نشود. او در امارات خراب شد و چون برخی محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد در امارات وجود نداشت این بازیکن ناخواسته دچار افت شد. در بازگشت به ایران نیاز به زمان دارد تا بتواند خود را جمع و جور کند و در حالی که هفته‌های ابتدایی نیم فصل دوم را پشت سر می‌گذاریم بار دیگر به روزهای خوب خود نزدیک شده و اگر بجنبد و از حاشیه فاصله بگیرد بدون تردید می‌تواند همان بازیکن آماده گذشته و چه بسا بهتر از قبل هم بشود. قایدی این توانایی را دارد که بهترین بازیکن آسیا شود به شرطی که در چهارچوب مشخصی تمرینات خود را دنبال کند و در مسابقات هم تمرکز کافی داشته باشد. حاشیه برای قایدی و استقلال سم است.


Page Generated in 0.0058 sec