printlogo


کد خبر: 266368تاریخ: 1401/11/20 00:00
تیمی که فوتبال بلد نیست


امیررضا همایون
خبرنگار
تیم‌های جواد نکونام در سالیان اخیر به استفاده از سیستم ضدحمله معروف هستند؛ سیستمی که توسط کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی به فوتبال ایران آورده شد و بازی کردن با این روش و سبک بازی برای هواداران فوتبال به واسطه اینکه جذابیت‌های بازی را کاهش می‌دهد، آزار دهنده و ملال‌آور است.
 این روش اما با وجود تمام ایراداتش انتخاب اول جواد نکونام برای تیم‌های تحت هدایتش شده، آنچه انتقادات بسیاری متوجه نکونام و تیم‌هایش می‌کند.
فولاد در هفته نوزدهم لیگ برتر در خانه خودش به مصاف سپاهان رفت. مسابقه‌ای که فولاد به علت نتایج هفته‌های گذشته، نیاز شدیدی به 3 امتیاز آن داشت. از همین رو جواد نکونام تصمیم گرفت برای اولین بار در طول فصل جاری فوتبال بازی کند، آنچه نتیجه‌ای جز شکست برای نکونام و شاگردانش به همراه نداشت. طعنه‌آمیز اینکه نقش اول شکست مدافع خودی بود که به اشتباه دروازه فولاد را گشود و سه امتیاز را به مورایس و شاگردانش تقدیم کرد تا شرایطش برای ادامه لیگ و بخصوص حضور این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دشوارتر شود.
شکست فولاد مقابل سپاهان این فرضیه که جواد نکونام همچنان توانایی تغییر سیستم ندارد را ثابت کرد و نشان داد که فولاد با نکونام در ادامه لیگ و دیگر رقابت‌ها کار دشواری پیش رو خواهد داشت. این در حالی است که نکونام در فصل جاری یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ را در اختیار دارد و تقریباً همه ابزار موفقیت را در اختیار گرفته اما باز هم موفق نشد با فوتبال بازی کردن به نتیجه دلخواه خودش برسد. آنچه شاید دلیل اصلی علاقه نکونام به این سبک مورد دلخواهش باشد. تیمی که فوتبال هجومی بلد نیست.


Page Generated in 0.0049 sec