printlogo


کد خبر: 266367تاریخ: 1401/11/20 00:00
متفاوت بعد از جام جهانی

محمد نوری
مدافع سابق استقلال و تیم ملی
استقلال برابر نفت مسجدسلیمان روند خوب خود در هفته‌های اخیر را ادامه داد و به یک برد پرگل رسید تا به صدر جدول نزدیکتر شود. هرچند می‌توانست مقابل حریف برد بهتری به دست بیاورد اما به هر حال سه امتیاز را با گل‌های زیاد کسب کرد تا موقعیتش هم در جدول بهتر شود. بردهای متوالی و پرگل باید ادامه داشته باشد. استقلال در خط حمله دست پری دارد و باید در تمام بازی‌ها تمامی برنامه‌اش روی گل زدن و حمله کردن باشد. اگر همیشه شناور بازی کند و تمرکز بهتری داشته باشد، در بازی‌های دیگر هم می‌تواند با گل‌های زیاد برنده شود. زدن ۱۰ گل در ۳ بازی نشان می‌دهد خط حمله دچار تحول شده و تیم به نوعی در فاز هجومی به بلوغ رسیده. بعضی مواقع استقلال از نظر روحی روانی دچار مشکل می‌شود که روی کل تیم و بخصوص مهاجمان تأثیر می‌گذارد اما در چند بازی اخیر می‌بینیم که توپ‌های‌شان گل می‌شود و خط حمله تبدیل به نقطه قوت‌ شده. شرایط خط دفاعی هم راضی کننده است. در خط دروازه با اینکه مشکلاتی به وجود آمده اما سینا سعیدی‌فر هم که نیمه دوم وارد زمین شد، عملکرد خیلی خوبی داشت.
بعد از جام جهانی نه تنها استقلال بلکه تمام تیم‌های لیگ برتری دچار افت شدند. با توجه به وقفه طولانی که در لیگ ما رخ داد همه تیم‌ها از شرایط خوب خارج شدند. استقلال هم از این اتفاق مستثنی نیست اما رفته رفته تیم از لحاظ روحی و روانی و همبستگی و وحدت و تاکتیکی بهتر شد و توانست در چند هفته اخیر نتایج خوبی هم کسب کند ضمن اینکه نیمکت استقلال هم بازیکنان توانمندی دارد و سرمربی در مواقع لزوم آنها را به زمین فرستاده و توانسته‌اند برای استقلال گلزنی هم بکنند. بعد از تعطیلات جام جهانی و انجام چند بازی پر انتقاد اکنون ساپینتو روند دیگری را آغاز کرده و تیم را ترمیم کرده. استقلال در مسیر درستی حرکت می‌کند و این مسأله امیدوار کننده است.
در بازی‌های مختلف دیده شده که نیمکت‌نشینان حریف اقدام به تحریک ساپینتو می‌کنند تا فضای تیم دچار تنش شود. نظیر این اتفاقات در همه جای دنیا می‌افتد البته فکر نمی‌کنم به شدتی که ما در ایران داریم، باشد. ساپینتو آنقدر حرفه‌ای است که نباید تحت تأثیر قرار بگیرد و تیم را از حضور خودش در کنار خط محروم کند. سرمربی وقتی کنار خط حضور دارد، شرایط برای تیم خیلی فرق دارد تا اینکه روی سکو بنشیند. استقلال الان شرایط خوبی پیدا کرده و ادامه راه دست خودشان است. این تیم حتماً می‌تواند قهرمانی را تکرار کند. عده‌ای به دنبال حاشیه‌سازی و شیطنت برای استقلال هستند و نمی‌خواهند این تیم با آرامش مسیری را که به دست آورده ادامه دهد. بنابراین لازم است مدیران استقلال، کادر فنی و بازیکنان هوشیار باشند تا تمرکزشان از دست نرود. استقلال بهترین فرصت را دارد که بتواند قهرمانی‌اش را تکرار کند. تیم خوبی دارند و خداراشکر چند بازی است که روی غلتک افتاده‌اند. الان تیم شرایط خوبی دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد، استقلال به موفقیت خواهد رسید.

 


Page Generated in 0.0043 sec