printlogo


کد خبر: 266349تاریخ: 1401/11/20 00:00
دایی: نمی‌شود نقش این مربی در فوتبال ایران را کتمان کرد
سبک بلاژویچ تهییج بازیکنان بود


علی دایی که در زمان بلاژویچ کاپیتان تیم ملی بود، در یادآوری این مربی کروات او را یکی از بزرگترین مربیانی نامید که به فوتبال ایران آمده است. دایی در واکنش به در‌گذشت سرمربی سابق ایران گفت: «یکی از بزرگترین مربیان و کاردرست‌ترین مربیانی بود که با او کار کردم. از بهترین انسان‌هایی بود که در زندگی‌ام دیدم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.» دایی ادامه داد: «تا آن زمان یکی از بهترین مربیانی بود که به ایران آمده بود، با هیجان خاص خودش. سبک کاری‌اش این بود و خیلی بازیکنان را تهییج می‌کرد. کنار زمین با بازیکنان شوخی می‌کرد. یک مربی با دانش، انسانی شریف که نمی‌شود نقشش را در فوتبال ایران کتمان کرد.»
بلاژ فرصت صعود مستقیم به جام جهانی 2002 را با شکست مقابل بحرین در منامه از دست داد. آن بازی حاشیه‌های زیادی داشت و گفته می‌شد که دلیل شکست تیم ملی تغذیه اشتباه و خوردن کشک بادمجان بوده. دایی درباره ماجراهای آن بازی گفت: «بلاژ خیلی از عوامل را بررسی می‌کرد. یکی از اتفاقات بد این بود که به خاطر یک جابه‌جایی در بحرین ماندیم. در آن فضا جوی ایجاد شد که باعث شد پروژه بلاژویچ به سرانجام نرسد و تیمی که شایستگی صعود به جام جهانی را داشت، نتواند راهی آن تورنمنت شود.»
دایی درباره ماجرای غذای سفارت اضافه کرد: «البته خیلی هم شایعه نبود. همه چیز از اینجا شروع شد که ما در بحرین زیاد ماندیم. اگر سفر ما کوتاه‌تر بود شاید اتفاق‌های دیگری می‌افتاد. جو آنجا زیاد خوشایند نبود. بازی افتضاحی انجام دادیم و نمی‌توانیم بعد از باخت حالا همه چیز را گردن بلاژویچ بیندازیم. روحش شاد باشد.»


 


Page Generated in 0.0057 sec