printlogo


کد خبر: 266339تاریخ: 1401/11/20 00:00
تصمیم ناگهانی فدراسیون برای قطع همکاری با کمپدلی
انتظار یا توقع بیجا؟


با پایان دوران یکساله قرارداد فدراسیون والیبال با سرمربی ایتالیایی تیم بانوان، توافق لازم برای ادامه همکاری صورت نگرفت و به این ترتیب فدراسیون به همکاری با این مربی پایان داد.
الساندرا کمپدلی که در راستای طرح توسعه فدراسیون جهانی و با پیشنهاد این نهاد به‌عنوان سرمربی ایران انتخاب شده بود، پس از یک سال همکاری با ایران و کسب نایب قهرمانی بازی‌های کشورهای اسلامی و هفتمی آسیا، به کار خود در ایران پایان داد.
در پروسه مذاکرات فدراسیون والیبال ایران و الساندرا کمپدلی برای تمدید قرارداد همکاری یکساله طبق شرایط سال ۲۰۲۲، طرفین به توافق نرسیدند و کار این مربی ایتالیایی با والیبال زنان ایران در پایان سال ۲۰۲۲ به اتمام رسید.
 
دبیر فدراسیون: کمپدلی توقعات را برطرف نکرد!
میلاد تقوی درباره پایان همکاری فدراسیون با مربی ایتالیایی تیم ملی گفت: «نتایجی که حاصل شد شاید با توجه به سرمایه‌گذاری‌ای که انجام شده، توقعات فدراسیون را به‌صورت کامل برآورد نکرد. قرارداد ما یک + یک بود. یعنی پس از یک سال باید تمدید شود. یک سال از این تفاهمنامه به پایان رسید و برای تمدید این قرارداد جلسات، مذاکرات و مکاتبات متعددی با دپارتمان توسعه فدراسیون جهانی و خانم الساندرا کمپدلی داشتیم که با توجه به سیاست‌های فدراسیون و عدم توافق بر سر توقعات طرفین و با در نظر گرفتن دستاوردها و عملکرد یکساله ایشان تصمیم گرفتیم با تمدید قرارداد ایشان موافقت نکنیم.»
او ادامه داد: «فدراسیون والیبال با توجه به جایگاهی که دارد همواره تلاش می‌کند بهترین شرایط را برای حضور مربیان خارجی فراهم کند، اما هیچگاه اجازه نداده که مربیان تیم‌های ملی بویژه خارجی‌ها در خصوص شرایط حضورشان تصمیم بگیرند. ما تحت هر شرایطی با مربیان همکاری نمی‌کنیم و با توجه به امکانات قابل توجهی که برای بانوان فراهم شده است، بر اساس شرایط خودمان امکانات را در اختیارشان قرار خواهیم داد!»
 
انتظار فدراسیون و درخواست‌های کمپدلی
برآورده نشدن انتظارات، موضوع عجیبی است که از سوی دبیر فدراسیون اعلام شده. با توجه به زمان یکساله، فدراسیون انتظار چه نتیجه‌ای از این مربی ایتالیایی داشت که برآورده نشد؟ آیا توقع غلبه بر ترکیه و قهرمانی در کشورهای اسلامی بود یا ارتقای رتبه هفتمی آسیا که سال‌های سال است تبدیل به بهترین نتیجه ایران شده؟
آیا ایجاد یک تغییر اساسی در نتایج تیم بانوان با زمان یکساله ممکن بود یا تیم مردان با حضور مربیان خارجی، طی یک سال تبدیل به یکی از قدرت‌های جهان شد؟ مسأله اصلی هم توقعات این مربی ایتالیایی است که گفته می‌شود مورد تأیید فدراسیون نبوده. چرا فدراسیون این درخواست‌های در ظاهر غیر منطقی را مطرح نمی‌کند تا اهالی والیبال بخوبی بتوانند درباره این تصمیم ناگهانی قضاوت درستی داشته باشند؟


Page Generated in 0.0052 sec