printlogo


کد خبر: 266314تاریخ: 1401/11/20 00:00
خبر



ستاره ایرانی یکی از 5 گزینه
طارمی کاندیدای آقای گلی پرتغال
مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران درخشش خوبی را در مسابقات لیگ برتر پرتغال به همراه پورتو داشته است. طارمی در این فصل با گذشت 19 هفته از لیگ با به ثمر رساندن 11 گل در میان مدعیان کسب جایزه آقای گلی لیگ پرتغال قرار گرفت. در همین رابطه شبکه «بی 24» پرتغال با برگزاری یک نظرسنجی از کاربرانش سؤال کرد که کدام بازیکن بهترین گلزن لیگ می‌شود. طارمی جزو 5 نامزد کسب این جایزه قرار گرفت. ژائو ماریور، گونزالو راموس و فاران ناوارو با 12 گل بالاتر از طارمی قرار دارند. ستاره ایرانی تنها یک گل با بهترین‌ها فاصله دارد و شانس اصلی کسب این جایزه است.

 
احضار کنعانی‌زادگان به کمیته اخلاق
کی‌روش خط قرمز فدراسیون!
انتشار پست خداحافظی از تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش و البته کامنت جنجالی محمدحسین کنعانی‌زادگان زیر این پست، جنجال بسیاری در حوزه فوتبال ملی به وجود آورد و باعث واکنش بسیاری از ملی‌پوشان به طور مستقیم و غیر مستقیم شد.
با این حال پایان کار به انتشار کامنت از سوی کنعانی ختم نشد و او یکی، دو روز قبل با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، دوباره در جایگاهی قرار گرفت که جواب منتقدان را داده باشد. یک استوری‌ که باز هم جنجال آفرین بود. به همین دلیل و بر اساس اعلام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، محمدحسین کنعانی‌زادگان باید روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه جهت ادای پاره‌ای از توضیحات از دوحه به تهران آمده و در این کمیته حضور یابد.
بر این اساس عدم حضور کنعانی‌زادگان در جلسه کمیته اخلاق مانع از رسیدگی به این پرونده نخواهد شد. باید دید در نهایت رأی از سوی این کمیته چه خواهد بود. آیا منجر به محرومیت مدافع تیم ملی می‌شود و یا سرانجام کار تذکر شفاهی خواهد بود. به نظر می‌رسد حتی بعد از جدایی کی‌روش از تیم ملی و حضور روی نیمکت قطر، این مربی پرتغالی همچنان خط قرمز مسئولان فدراسیون فوتبال است و کسی حق انتقاد از او را ندارد.
 

دومین آقای گلی برای یک آسیایی
طارمی دنبال یک رکورد جدید
رقابت‌های باشگاهی در گوشه و کنار دنیا سپری می‌شود و بازیکنان آسیایی که در چند سال اخیر پیشرفت خوبی در اروپا داشته‌اند، امیدوار به کسب عنوان آقای گلی لیگ‌های خود هستند.
مهدی طارمی از ایران یکی از کسانی است که امسال شانس کسب آقای گلی را دارد. پیشتر علیرضا جهانبخش در فصل 2018-2017 توانست با 21 گل زده کفش طلای اردیویسه را به دست بیاورد، مهدی طارمی در فصل 2020-2019 توانست به‌صورت مشترک آقای گل لیگ پرتغال شود، سردار آزمون در فصل 2020-2019 عنوان آقای گلی لیگ روسیه را با 17 گل کسب کرد و در نهایت سون هیونگ مین در فصل 2022-2021 موفق شد با 23 گل زده کفش طلای لیگ برتر انگلیس را به‌نام خود ثبت کند.
مهدی طارمی از ایران می‌تواند اولین آسیایی شود که دو بار این عنوان را به دست آورده و عنوان آقای گلی را کسب کرده است.


Page Generated in 0.0049 sec