printlogo


کد خبر: 266306تاریخ: 1401/11/20 00:00
ستاره‌ای که می‌تواند اسطوره نراتزوری شود
لوتارو مارتینس، کاپیتان شایسته اینتر

لوتارو مارتینس بدرستی چهره شاخص دربی دلا مادونینا بود چون گل نیمه اول او تکلیف این بازی را مشخص کرد. کاپیتان جدید اینتر ستاره درخشان تیم بوده و جای میلان اشکرینیار را به‌عنوان رهبر تیم در زمین گرفت بعد از آنکه بازیکن تیم ملی اسلواکی موافقت کرد فصل آینده به‌عنوان بازیکن آزاد به پاری‌سن‌ژرمن برود.
او بعد از زدن تنها گل دربی گفت: «من خیلی سخت کار کردم و بستن بازوبند برایم افتخار بزرگی است.» او قطعاً درخشیده بخصوص بعد از قهرمانی جام جهانی در قطر که در هفت بازی شش گل زده. هواداران اینتر امیدوارند او یکی از اسطوره‌های باشگاه شود، لوتارو ۲۵ سال دارد و آینده‌اش درخشان است. قهرمانی جام جهانی، جام حذفی و لیگ ایتالیا را دارد، بعدی چیست؟
لوتارو در سال ۲۰۱۸ با انتظارات زیادی به اینتر آمد اما زیر سایه مائورو ایکاردی بود. خورخه سامپائولی بازی‌هایش را زیر نظر داشت و برای بازی‌های دوستانه تیم ملی آرژانتین برابر اسپانیا و ایتالیا برای نخستین بار از او دعوت کرد. جام جهانی ۲۰۱۸ در راه بود و اگرچه به او فرصتی نرسید، اما باشگاه‌های زیادی خواهان جذب او بودند.
نکته اما در اینجا بود که سقف آرزوهای او آسمان بود ضمن اینکه نباید فراموش کرد چقدر برای رسیدن به موفقیت زحمت کشید. همه می‌دانند چقدر با ایکاردی زحمت کشید و از رابطه خوب او و روملو لوکاکو در زمین و بیرون آن صحبت می‌کنند که در نهایت به قهرمانی فراموش نشدنی اسکودتو منجر شد.
لوتارو همانقدر که بی‌رحم است، از خودگذشتگی دارد. این اواخر فوق‌العاده فرصت‌طلب شده اما می‌تواند هر کسی را در خط حمله بخوبی همراهی کند. فقط کافی است به رابطه او با ادین ژکو نگاه کنید که یک فصل باورنکردنی را پشت سر می‌گذارد و بخش زیادی از این موفقیت را مدیون هم‌تیمی آرژانتینی خود است. هموطن او، خواکین کوره آ در کنارش خیلی راحت است و اعتماد به نفس بالایی دارد.
مشخص است، لوتارو توانایی فوق‌العاده‌ای دارد در اینکه هم خودخواه نباشد و هم فرصت‌طلبانه بازی کند. ترکیب خاصی است، ایکاردی، آلدو سرنا و یورگن کلینزمن در زدن ضربات آخر تخصص داشتند اما لوتارو تصویر بزرگتری از خود به نمایش گذاشته است.
بازی او شبیه دیگو میلیتو است و طبیعی است چون در راسینگ کلاب زیر نظر او بوده. دادن بازوبند کاپیتانی به او شاهکار سیمونه اینتزاگی است چون مسئولیت بیشتر باعث پیشرفت او می‌شود، لوتارو به تلاش اعتیاد دارد و معنای تعهد را خیلی خوب می‌داند.
اینتر البته بازیکنان جوان و پخته دیگری مثل نیکولو بارلا و فدریکو دی مارکو را دارد اما لوتارو بیشتر در این باشگاه بوده و سفرش را با لوچانو اسپالتی آغاز کرده و با آنتونیو کونته و اینتزاگی ادامه داده است.
شاید اینتر در این فصل نتواند ناپولی را بگیرد اما اگر یک تیم باشد که این توانایی را داشته باشد، اینتر است. لوتارو می‌تواند تیمش را به قهرمانی جام حذفی و موفقیت در لیگ قهرمانان برساند. نراتزوری یکی از بهترین استعدادهای هجومی اروپا و شاید جهان را دارد و این آرژانتینی بارها ثابت کرده مرد بازی‌های بزرگ است. در دربی دلامادونینا این کار را کرد تا آمارش برابر میلان را به هفت گل برساند. تنها استفانو نیرس آمار بهتری دارد. با گذشت زمان شاید لوتارو رکورد را بشکند و یکی از اسطوره‌های اینتر شود.


Page Generated in 0.0055 sec