printlogo


کد خبر: 266189تاریخ: 1401/11/18 00:00
اعتراض هواداران به بازیکنان خارجی:
بازیکنان جدید صنعت‌نفت آماتور هستند!

صنعت‌نفت آبادان این فصل هم مثل فصل‌های گذشته شرایط خوبی ندارد. این تیم فصل بیست و دوم را با سرمربیگری رضا پرکاس شروع کرد که مربی بومی به حساب می‌آید و در آلمان کلاس‌های مربیگری را گذرانده است. پرکاس نتوانست آن‌طور که باید و شاید نتیجه بگیرد و در نهایت بعد از 5 هفته از کار برکنار شد. با رفتن پرکاس، خبرهای زیادی در مورد بازگشت وینفرد شفر به ایران و حضور روی نیمکت صنعت‌نفت آبادان شنیده می‌شد اما ناگهان فیروز کریمی به‌عنوان سرمربی جدید زردپوشان خوزستانی معرفی شد. اتفاقی که خیلی‌ها را شوکه کرد. با وجود این اعتراضی وجود نداشت و همه منتظر روزهای خوب برای صنعت‌نفت بودند چراکه کریمی در همان روز معارفه اعلام کرد این تیم پتانسیل رسیدن به رده‌های سوم و چهارم جدول را هم دارد. کریمی ظاهراً برخلاف قبل، این بار چندان در تمرینات وقت نمی‌گذاشت و بیشتر حواسش به تأسیس آکادمی فوتبال در ترکیه بود. همین مسأله باعث شد صنعت‌نفت آبادان با کریمی هم حتی یک برد به دست نیاورد. تعطیلات لیگ شروع شد و قرار بود در این مدت، زردپوشان آبادانی هم ترمیم و متحول شوند اما اصرار کریمی به آوردن بازیکنی به اسم اسماعیل کرد که هیچ سابقه‌ای در لیگ برتر نداشت و‌ آخرین تیمش در لیگ 2 بود، باعث یک سری نگرانی‌ها شد. شاید همین مسأله هم باعث شد صنعت‌نفت آبادان باز هم دست به تغییر بزند. آبادانی‌ها در حال مذاکره با گزینه موردنظر بودند که خبر رسید فیروز کریمی در تمرینات غایب است. این غیبت به روزهای دیگر هم کشید که در نهایت خاموش بودن تلفن همراه فیروز کریمی و البته بلاتکلیفی تیم صنعت‌نفت آبادان، مدیران باشگاه را بر آن داشت تا اعلام کنند کریمی استعفا داد و با آن موافقت شد.
هنوز یکی، دو روز از این خبر نگذشته بود که باشگاه اعلام کرد با ادسون تاوارس سرمربی برزیلی به توافق رسید. همان سرمربی که قبلاً هدایت سپاهان اصفهان را به عهده داشت. تاوارس هم خیلی زود دست به کار شد تا تیم را ترمیم کند. با حضور تاوارس تمرینات متفاوت با قبل انجام شد و صنعت‌نفت در بازی اول با حضور او، مقابل نساجی مازندران به پیروزی رسید. این پیروزی، امیدها را بیش از هر زمانی کرد اما بعد از آن هنوز خبری از برد نشد که نشد. البته صنعت‌نفت بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذارد و شاید اگر بدشانسی و اشتباهات داوری نبود تا الان امتیازات بیشتری به دست می‌آورد اما این تیم همچنان در پایین جدول و در خطر سقوط است. این شرایط باعث شد هواداران نگران‌تر از قبل، پیگیر بازی‌های تیم باشند. نگرانی آنها حالا باعث شد دقت نسبت به خیلی مسائل هم بیشتر شود. یکی از این مسائل، بررسی بازیکنان جدید خارجی است که حالا اعتراض هواداران را به‌دنبال داشت.
هواداران صنعت‌نفت آبادان معتقدند بازیکنان خارجی که به تازگی جذب شدند مبتدی و آماتور هستند و نمی‌توانند به تیم کمک کنند. یکی از این بازیکنان علی فریدون شاه‌حسینی بازیکن 2 رگه ایرانی- کویتی است که در پست مهاجم بازی می‌کند. این بازیکن که سال 2011 در الشمال بازی کرد و خوب هم گل زد، دیگر نتوانست روزهای خوبی را تجربه کند. به همین دلیل بعد از آن به‌صورت قرضی در تیم‌های دیگر به خدمت گرفته شد اما از سال 2016 تا الان کلاً 12 گل زده بود. آخرین بار که علی‌فریدون به زمین رفت در سال 2021 برای ام‌صلال بود و بعد از آن دیگر بازی نکرد که نشان می‌دهد او شرایط خوبی ندارد.
دیگر بازیکن خارجی آبادانی‌ها، سباستین پریز هافبک دفاعی اروگوئه‌ای است که 32 سال سن دارد. پریز هم از سال 2021 که برای ریور پلاته به میدان رفت تا الان فرصت بازی پیدا نکرد. البته در ویکی‌پدیای فارسی او نوشته شده بعد از ریورپلاته در تیم‌های دفنسور و سن کارلوس هم بازی کرده اما در ویکی‌پدیای انگلیسی چنین چیزی به چشم نمی‌خورد.
سومین بازیکن خارجی هم محمدرضا جلیل مزهر العلیوی است که شرایط بهتری نسبت به دیگر بازیکنان خارجی دارد. این بازیکن عراقی ملی‌پوش هم هست اما با توجه به اینکه تنها 22 سال سن دارد از نظر هواداران صنعت‌نفت، تجربه چندانی ندارد و نمی‌تواند به این تیم بحران‌زده کمک کند.
البته باشگاه صنعت‌نفت آبادان به جز این نفرات که به خدمت گرفته، ظاهراً با 2 بازیکن خارجی دیگر به توافق رسیده و قرار است بزودی به ایران بیایند. این بازیکنان که از ازبکستان و برزیل هستند در پست مهاجم بازی می‌کنند. به هر حال صنعت‌نفت فعلاً با همان 3 بازیکن خارجی قرار است فردا میزبان پرسپولیس باشند. این بازی با حضور 30 درصدی تماشاگران برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0.0060 sec